Ha az ufóhívők nem is, pár amerikai cég azért megrohamozta az 51-es körzetet

2019.09.20. 14:54

Szeptember 20-ára írták ki viccből az ufókutató körökben legendás 51-es körzet megrohamozását az USA-ban, amiből már mindenki kihátrált, de pár cég azért keresne egy kis pénzt az ufóhívőkön.

Ha az ufóhívők nem is, pár amerikai cég azért megrohamozta az 51-es körzetet

Még nyáron terjedt el a világsajtóban egy Facebook esemény, amiben meghirdették a sok ufóhívő számára kiemelten fontos helyszín, a híres 51-es körzet lerohanását szeptember 20-ára. Az esemény akkori leírásában az szerepelt, hogy ha minél többen mennek el, akkor az amerikai légierő katonái képtelenek lesznek megállítani őket, hogy bejussanak a bázisra, és kiderül, igazak-e az összeesküvés-elméletek:

tényleg őriznek-e Földön kívüli élőlényeket, vagy ufók által származó eszközöket a bázison,

hiszen nagyon sok földönkívüliekkel kapcsolatos összeesküvés-elmélet fő helyszíne a Las Vegastól 130 kilométerre északnyugatra fekvő katonai bázis: sokak szerint a roswelli ufóincidensben megtalált repülő csészealjat és annak pilótáit jelenleg is a körzetben őrzik, de az összeesküvés-elméleteken kívül a sci-fi világát is sokszor megihlette a szigorúan titkos bázis: a Twin Peaks-től az X-aktákon át a Függetlenség napjáig láthattuk filmekben és sorozatokban. 

Az eseményre rövid idő alatt többmillióan regisztráltak: a mai nap 2,1 millió résztvevőn és másfél millió érdeklődőn áll a számláló, ezért még az amerikai légierőnek is ki kellett adnia nyáron egy közleményt, hogy a „lerohanás” nagyon nem jó ötlet. 

Volt, akit ez nem tántorított el: szeptember 12-én két holland turistát fogtak el a körzet egy olyan részén, ahova engedély nélkül tilos a belépés (igaz, ők nem a roham miatt jöttek), de már a tegnapi nap folyamán közel ötszázan megjelentek az 51-es körzettől 43 kilométerre északra fekvő kistelepülésen, a mindössze 100 fős Rachelben, ahol egy elektronikus zenei fesztivált szerveznek a „végső ostrom” helyett.

Hogy mi lesz pénteken, azt pontosan senki sem tudhatja: a viccnek indult eseményt sokan komolyan vették, ezért a szervezője is inkább egy ufófesztivált szervez Las Vegasban, sőt, még közleményt is adtak ki, hogy ne próbáljon meg senki se bejutni a titkos amerikai repülőtérre, persze lehet, hogy lesz, aki megpróbálja.

Tehát a „lerohanásból”, úgy tűnik, végül nem lesz semmi, a reklámszakma azért minden lehetséges bőrt lehúzott a történetről.

Vegyél ufós pulcsit!

Az ufóhívők mellett az amerikai cégek sem maradhattak ki a buliból, ők is nagy elánnal készültek az eseményre: több cég is marketingcélokra használta az eseményt. Új, ufós termékeket hirdettek meg, illetve az amerikai sörgyártó cég, a Bud Light még egy zenei fesztivált is szervezett Las Vegasba szeptember 19-ére.

Még nyáron a marketingtippekkel foglalkozó Impact Learning Center sorolt fel pár amerikai céget, akik felhasználva az akkori figyelmet, a közösségi médián ufós témákkal ruházták fel saját termékeiket: a Lego például egy „titkos felvételt” közölt a körzetből Twitteren, amit Lego-figurákkal készítettek, míg az Oreo a holdraszállás ötvenedik évfordulójára készített édességét reklámozta úgy, hogy ez az egyetlen békeajánlat, amit az ufók elfogadtak.

A HÍRES 100 DOLLÁROS PULCSI

De volt pár cég, akik ennél is továbbmentek: a Bud Light a fesztivál mellett új ufós dobozú sört is piacra dobott, a webshopban pedig ufós ruhákat is árultak, köztük 100 dollárért egy kabátot, ami azóta el is fogyott. A ruházati bizniszbe mások is beszálltak: a hivatalos las vegas-i bulit szervezők 25 és 40 dollár között árultak pólókat és hátizsákokat, amelyek között van, amit már el is kapkodtak az ufórajongók.

Az ufóhívők ezenkívül a gyorséttermi lánctól, az Arby’s-től is vásárolhatnak ufótematikájú ételeket, hiszen az étterem egy különleges menüt készített a résztvevőknek: a Galaxis-turmix melett egy különleges szendvicset is megvásárolhatnak, amit egy a bázishoz közel eső városban, Hikoban fognak árulni hétvégén, miután egy büfékocsival bejártak pár államot.

De a marketingesek nem csak az ufóhívőkre gondoltak: aki ha nem is hisz abban, hogy van élet a bolygónkon kívül, viszont az emberi hülyeségben igen, azok akár fogadásokat is köthetnek, mennyien próbálják a törölt esemény ellenére megrohamozni a bázist, hány embert vesznek őrizetbe, vagy arra, hogy az elnök, Donald Trump fog-e twitterre írni valamit az eseményről.

A HIVATALOS ESEMÉNY WEBSHOPJA.

Az biztos, hogy nem most tudjuk meg, hogy az igazság valóban odaát van-e, de sokan azért pár dollárral megkönnyítették a tárcájukat – a marketingesek legnagyobb örömére.

FOTÓ: Bud Light (Twitter

Karóczkai Balázs
Karóczkai Balázs az Azonnali korábbi operatív vezetője

Mesterdiplomás politológus, 2019 óta újságíró. A külpolitika szenvedély, a belpolitika hobbi, a kultúra pedig kikapcsolódás.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek