Mi lesz a választás után a Sétáló Budapesttel? Két forgatókönyv
Mi lesz a választás után a Sétáló Budapesttel? Két forgatókönyv

Ha vasárnap Tarlós István nyer Budapesten, és emiatt Puzsérékat teszik felelőssé, az katasztrofális lenne a Sétáló Budapest számára. De hogyan profitálhatna a mozgalom Karácsony Gergely esetleges győzelméből?

Tóth Csaba
Puzsér újabban pont azt csinálja, ami miatt megveti Karácsonyt

Azzal, hogy Puzsér alpolgármesteri széket ajánlott Karácsonynak, ha visszalép a javára, ő is éppen összefogni próbál egy általa vállalhatatlannak tartott szereplővel.

Drága dolog szétosztani a parkolási pénzeket és az útdíjat? Attól függ, beleszámoljuk-e a tüdőrákot
Drága dolog szétosztani a parkolási pénzeket és az útdíjat? Attól függ, beleszámoljuk-e a tüdőrákot

Kidolgozatlan Karácsony javaslata a közlekedési alapjövedelemről? Az hát, de ettől még az elv nem rossz. Ugyanis ha kevesebb parkolóhelyet akarunk a belvárosban, akkor díjat kell emelni, ez pedig csak úgy lehet népszerű, ha az autó nélkülieket érdekeltté tesszük benne. Például úgy, hogy visszaosztunk nekik. Ha pedig ezt a momentumosok drágának gondolják, vegyék hozzá azt is, micsoda egészségügyi kár keletkezik Budapesten a légszennyezés miatt!

Miért nem hülyeség a közlekedési alapjövedelem, és hogyan működhetne jól?
Miért nem hülyeség a közlekedési alapjövedelem, és hogyan működhetne jól?

Az autós háztartások jelenleg évente több, mint százezer forint támogatást kapnak a kerületektől, csak nem pénzben, hanem parkolás formájában. Ennyiben igazságos Karácsony javaslata, hogy akkor kapjon pénzt mindenki, méghozzá ugyanannyit. A gond csak az, hogy ezt fővárosi szinten akarja megoldani, meg az, hogy a városban nem csak autósok és tömegközlekedők léteznek.

Miért a Fidesz módszereit másolják a budapesti előválasztáson?
Miért a Fidesz módszereit másolják a budapesti előválasztáson?

A budapesti előválasztási módszer miatt sokaknak már megint úgy érdemes szavazni, hogy a számukra legkedvesebb jelölt helyett egy kicsit kevésbé szimpatikus jelölt mellé húzzák be az X-et, csak azért, hogy a legkevésbé szimpatikus jelöltnek kevesebb esélye legyen nyerni. Ezt a demoralizáló játékot idáig csak a Fidesz játszatta az ellenzéki szavazókkal, most az ellenzék is beállt a sorba.

Örülnél évente 100 euró bónusznak csak azért, mert élsz?
Örülnél évente 100 euró bónusznak csak azért, mert élsz?

Miért számunkra követhetetlen infrastrukturális beruházásokra költse a környezetszennyezésre kivetett különadókat az állam, miért nem adja inkább nekünk? Németországban most asztalon van egy olyan javaslat, ami alapján végre nem a klímaváltozást elszenvedők fizetnék meg a környezetrombolás költségeit.

Hogyan pazarolják el a kerületek a nekik járó parkolási pénzeket?
Hogyan pazarolják el a kerületek a nekik járó parkolási pénzeket?

Egyes budapesti kerületekben kedvezményesen parkolhatnak azok, akik helyben laknak: a parkolási kedvezményekkel tulajdonképpen a szegények felől áramlik a közpénz a jómódúabbak felé. Mennyi pénz megy el így, és mit lehetne tenni, hogy igazságosabb legyen a rendszer?

Így válnak köddé a fővárosi parkolási pénzek
Így válnak köddé a fővárosi parkolási pénzek

A fővárosi tulajdonú utak melletti parkolóhelyeket bár a kerületek üzemeltetik, az itteni parkolási bevételek a fővárost illetik. Csakhogy ezek a bevételek jóval alacsonyabbak annál, mint amennyit be lehetne szedni, például azért, mert néhol egyáltalán nem kérnek a parkolásért pénzt, ahol meg igen, ott a kerületek sokszor pofátlan mértékű saját költséget vonnak le. Kimatekoztuk, hol mennyi pénz folyik el.

Kit illetnek a parkolási pénzek, és hogyan lehetne ezeket igazságosan szétosztani?
Kit illetnek a parkolási pénzek, és hogyan lehetne ezeket igazságosan szétosztani?

A parkolási díj egyfajta kárpótlás a helyieknek, amiért egy autó foglalja el azt a helyet, ahol ők sétálhatnának vagy pihenhetnének. Éppen ezért igazságtalan lenne, ha a főváros lenyúlná ezt a pénzt a kerületekről, és pláne nem kellene a tömegközlekedésre költeni ezt a pénzt. Vissza lehetne osztani a helyieknek úgy, hogy azzal a kerület járjon jól. Elmondjuk, hogyan.

Egészséges-e az a környezet, amiben évente 1500 ember meghal?
Egészséges-e az a környezet, amiben évente 1500 ember meghal?

Olyan magasra állították a szálló por határértékeit, hogy azok betartásával is meghal évente 1500 ember. Mégis hogyan egyeztethetőek össze az évi több ezer ember halálával összefüggésbe hozható levegőminőségi határértékek az egészséges környezet biztosításának alkotmányba foglalt követelményével? Bepereltem a fővárost, hogy kiderüljön.

Tóth Csaba
Adóztassuk-e meg a környezetterhelést? És ha igen, hogyan?

Hogyan tudunk tovább növekedni úgy, hogy ne terheljük a környezetet? Ha kipróbáljuk a nem materiális gazdaságot. És hogyan adóztassuk meg a környezetterhelést, hogy ne törjön ki lázadás? Erre is lehet megoldás.