A változás lehetséges, csak egy egyszerűbb élethez kellene visszatérni

2021.10.17. 09:00

Sokan valamiféle orwelli rémálomra asszociálnak, ha meghallják a fogyasztói társadalom kifejezést, egyfajta kontrollálhatatlan masszát képzelnek el, ami reklámokkal butítja az embereket, váráslásra, túlfogyasztásra ösztönözve őket. Vannak, akik úgy gondolják, hogy ez valami olyasmi, ami ellen küzdeni kell, ám mint minden esetben, szerencsére most sem két szélsőség között kell döntenünk.

Vannak ugyanis olyanok, akik fenntarthatóan szeretnének élni, és úgy gondolják, egyszerűen ki kell kerülniük a fogyasztói társadalomból azáltal, hogy nem zabálnak meg mindent, amit a vállalatok eléjük löknek.

Mindez mára egy szélesebb körben ismert és gyakorolt életformává vált, amelynek hatására kezdenek a köztudatba szivárogni olyan kifejezések, mint a tudatos vagy fenntartható fogyasztás, márkatudatosság vagy éppen az etikus fogyasztás és a fair trade.

Itthon a Tudatos Vásárlók Egyesülete 20 éve épít egy, a fogyasztók mindennapi döntéseit segítő mozgalmat,

amelynek alapítójával, Gulyás Emesével beszélgettünk arról, hogyan válhat az ember tudatos vásárlóvá, hogy mennyire manipulálhatók marketingeszközökkel a vásárlók, van-e megoldás a fenntartható fogyasztásra, és hogy mennyire reális megértetni emberekkel az összefüggést a klímaváltozás és egy hamburger között.

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.