Hétfőn egyelőre csak az látszott, hogy az ellenzék politikusait és kampányának szervezőit is alaposan meglepte a választások eredménye, és több jelenség előtt is tanácstalanul állnak. Néhány következtetést azért le lehet vonni a kampánytapasztalatokból, erről folytattunk több háttérbeszélgetést is.
Kevesebb, mint egy hónappal a német parlamenti választások előtt a pártok kampánya is beindult. A videóikon is jól látszik, mit tudnak és akarnak ígérni, kinek kell inkább eldugnia a saját kancellárjelöltjét, és ki építi az egész mondanivalót rá. Mutatjuk a legfontosabb német pártok kampányklipjeit és azok üzeneteit!
Lassan már minden politikus egy instaceleb szorgalmával posztol képeket. Mennyire spontánok ezek a fotók? És hol veszett el az arc tisztelete? A sokszor akár spontánnak tűnő politikusi fotók és videók mögött általában nagyon komoly szakmai gárda áll: ezeket az embereket kerestük meg, hogy a politikusfotózás rejtett tudományáról beszélgessünk velük.
Hogyan kerültek az emotikonok a privát beszélgetéseinkből az utcára? Miért használnak a pártok emojikat a politikai kommunikációban? És hogyan csiszolódott a kormánykommunikáció úgy, hogy közben látszólag csak tovább butult?
A Facebook április 7-én sok magyar politikusnak is megvágta az elérését: miközben korábban a többezer követővel rendelkező oldalak tartalmaira többezer reakció érkezett, most alig párszáz. De mi ennek az oka? Miért döntött így a Facebook? És mit tehetnek a politikusok ellene? Elmagyarázzuk!
Vélhetően nem kell magyarázni, hogy miért számít negatív konnotációnak a moslékkoalíció kifejezés, vagy az a próbálkozás, hogy elhiggyük, vagy legalább is a szavazói bázis megértse: az ellenzék a vírus pártján áll, halálpárti. Ha az ellenzék nem kezd el mondani magáról valamit, megteszi ezt helyette a Fidesz.
A Fidesz évtizedes sikerének két alapeleme a folyamatos gazdasági növekedésből fakadó életszínvonal emelkedés és a kommunikációs tér teljes uralása. Most mindkét fronton komoly kihívásokkal néz szembe Orbán Viktor. A Fidesz által csúcsra járatott „cirkuszt és kenyeret” stratégiához most a kenyeret kölcsönből kapják a választók, míg a cirkuszban, ha átmenetileg is, de nem a Miniszterelnöki Kabinetiroda a műsorigazgató.