Úgy tűnt, Gulyás Gergely még az ellenzékkel is összefog egy fontos probléma miatt, de az elé rakott javaslatokból jóformán semmi nem valósult meg.
Már életbe is lépett az az Emmi-rendelet, amely alapján komplex ellenőrzéseket végezhetnek a rosszul teljesítő iskolákban. A jogszabály célja a lemorzsolódás csökkentése lehet, de a tanárok szakszervezetei inkább megfélemlítést és plusz adminisztrációt látnak benne. Eddig is voltak ellenőrzések az iskolákban, bár ezeknek kevés hatása lett. A részletek még nem ismertek, időbe tellhet, mire tényleg el tudják kezdeni az ellenőrzéseket.
Az elmúlt három hónap igen mozgalmas volt: megjelentek az iskolaőrök, bevezették az új NAT-ot, a felső-, majd később a középfokú oktatásban tanulókat távoktatásra küldték, úgy volt, hogy hülyeség a tanárokat tesztelni, aztán mégis hozzáláttak, és közben jöttek a Béres-cseppek. Arról, hogy az iskolai tanulás mennyire maradt hatékony, az eddigi lemaradásokkal mi lesz, és magukat a gyerekeket hogyan érintette ez az egész, kevés szó esik.
Nem a gyerekeket, hanem az idős tanárokat kell félteni a koronavírustól a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete szerint.
Szombaton országos akciókkal folytatódik a rabszolgatörvény néven elhíresült módosítás elleni tiltakozás. De van-e még erő a megmozdulásokban, és mi lehet a következő lépés? Zavarja-e a szakszervezeteket, hogy a pártok is megjelentek a tiltakozásokon, vagy érzik-e azt a politikusok, hogy rátelepedtek valamire? Megkérdeztük!
Hogyan áll Hadházy Ákos aláírásgyűjtése az Európai Ügyészségről? Na és a hasonló témában indult konkurens európai polgári kezdeményezés? És mi a helyzet a tanárokkal? Körbekérdeztük a népszavazni nem akaró aláírásgyűjtőket.