Nincs mese: az utóbbi idők egyik legjobb amerikai kultúrakritikáját végül nem a New Yorker magazin rakta le elénk, hanem a Survivor valóságshow törzsszereplője és a Dawson és a haverok alkotója. Az HBO Fehér Lótusza nem más, mint pénz, hatalom, Theodor Adorno és Milos Forman találkozása a koktélbárnál, Hawaiin.
A szolgálólány meséje azzal a nehézséggel nézett szembe a negyedik évadban, hogy már nem tudja a gileádi diktatúrával sokkolni a nézőket. Ez a kifulladás kísérte végig az évadot, nyögvenyelőssé és unalmassá téve azt, de megérte, mert annak végére June Osborne megtanulta, hogyan kell politizálni.
A politikusok elhozták nekünk a fortyogó gyűlöletet, de még ebben a helyzetben is meg kell maradnunk embernek, vallja az ország legfoglakoztatottabb és legkarcosabb orgánumú színésze, Thuróczy Szabolcs, aki szerint, ha valami jó művészet, az úgyis el fog jutni az emberekhez. Az Aranyélet érző szívű maffiózója, az HBO legújabb, készülő sorozatának tartótisztje az Azonnali podcastjában mesélt a koronavírus alatt töltött időkről, nyírségi identitásáról, megmásított rendszerváltásról és arról, hogy mivel lenne érdemesebb foglalkozni egy sima hétköznapon. Interjú!
A Klikk elhiteti veled, hogy csak egy a bugyuta tinidrámák sorában, majd keményen az arcodba vágja, hogy mekkorát tévedtél. Ez a történet se nem bugyuta, se nem tinidráma, hanem egy egészséges felnőttet is könnyűszerrel összeroppantó sztori.
Az HBO új sorozata, A légikísérő nem nagy dobás: az alaptörténet ugyan egy klasszikus, bonyolult bűnügyi történet képével kecsegtet, a sorozat azonban mégsem erre, hanem a végtelenül sztereotipikus szereplőkre koncentrál. Azonban ha a hibákat zárójelbe tesszük, egy könnyed, lazításra alkalmas alkotást láthatunk, aminek még üzente is van.
Spoiler: egyáltalán nem az, de ettől még minden választópolgár számára ajánlott megnézni az HBO dokumentumfilmjét, a Kill Chaint, ami arról szól, hogy hogyan lehet meghekkelni az amerikai szavazógépeket és hogy mennyire sebezhetők a digitalizálódó demokráciák.
Harmadik évadában a Westworld végre rendesen elkezdett azzal foglalkozni, amivel az első évad óta kellett volna neki: a szabad akarattal. Jól tette.
Stephen King új könyvéből is készítettek gyorsan egy minisorozatot. A kívülálló nyugodtságával és átgondoltságával emelkedik ki a mezőnyből.
Az Eszmélet minden elemében nagyszerű sorozat, amit először csak még jobbá tesz, hogy ennyire ismerős a környezet, de később csak elszomorít, ha jobban belegondolunk, mint mond ez rólunk.
A képregénytörténelem egyik legérdekesebb szuperhőstörténetét immár másodszor dolgozták fel a képernyőn, ezúttal azonban folytatást kapott, és nem filmben, hanem sorozatban. Mitől működőképesebb az HBO új sorozata, mint Zac Snyder tíz évvel ezelőtti filmje?