A koronavírus-járvány a legtöbbekből aggodalmat vagy egyenesen pánikot vált ki, de vannak, akik pénzre váltanák félelmeinket. Mutatunk 5+1 pofátlan példát.
A koronavírus terjedésével és világjárvánnyá nyilvánításával nagyjából óránként jelennek meg új információk a hírportálok főoldalain, manapság szinte nem is találni olyan témát, amely nagyobb érdeklődést váltana ki az olvasókból.
A helyzet a legtöbb emberből aggodalmat, sokakból pedig egyenesen pánikot vált ki, viszont akadnak olyanok is, akik
A Facebook-hírfolyamokon mi is tucatjával kapjuk a különböző, koronavírushoz kapcsolódó hirdetéseket, amelyeknek célja valamilyen termék vagy szolgáltatás értékesítése, ezeket rendeztük most listába.
Fontos megjegyeznünk, hogy értékesítés és értékesítés között is van különbség, így azok a hirdetések nem kerültek fel a listánkra, amelyek az értékesítésen túl vélhetően segítő szándékúak is, például a gyógyszertárak és ételfutár cégek reklámjai, kifejezetten azokra koncentráltunk, ahol komoly etikai kételyek merülhetnek fel annak kapcsán, hogy a terméket a koronavírushoz való kapcsolás útján reklámozzák.
5. Maszkhirdetések
A leggyakoribb koronavírusos hirdetéstípus természetesen a különböző maszkok értékesítéséről szól. Habár a járvány előtti piaci árú, a vírus ellen valóban hatékony eszközök hirdetésében nem találnánk annyira kivetnivalót, a hirdetések nagy többségére nem ez jellemző,
A fenti képen szereplő maszk például állítólag „a vírusok 95,99 százalékát szűri (koronavírus)”, pedig erre még, bár jóval hatékonyabb a műtős vagy biciklis maszkoknál, a 3M említett légzésvédő maszkja sem képes.
A potenciálisan félrevezető hirdetések elkerülésének érdekében nem árt tisztában lenni néhány tudnivalóval, például azzal, hogy az orrot és a szájat fedő, de az archoz csak lazán illeszkedő, komoly szűrő nélküli maszkok nem alkalmasak arra, hogy viselőjét megvédjék a vírustól, viszont ha köhögünk, akkor ajánlott felvenni, mert fertőzöttség esetén megakadályozhatja a vírus további terjedését.
Léteznek viszont olyan, az archoz szorosan illeszkedő légzésvédő maszkok, amelyeket már
szűrőik hivatalos biztonsági besorolással rendelkeznek.
4. Fertőtlenítő-hirdetések
A koronavírus viszonylag sokáig képes életben maradni a különböző felületeken is, így a korlátok, kilincsek, kapaszkodók és az utcán használt személyes tárgyak, például a mobiltelefonok is kockázatot jelenthetnek. A kezünk és eszközeink fertőtlenítésére megjelenő igényt kihasználó, a fertőtlenítőket sokszoros áron kínáló hirdetésekből is rengeteget találtunk az interneten, és van amelyik az sem biztos, hogy tényleg használ.
3. Kattintásvadász hirdetés
Koronavírusos tartalmak kattinthatóságára építő, a koronavírustól teljesen független terméket vagy szolgáltatást népszerűsítő hirdetéssel is találkoztunk, a képen egy marketingszakember bejegyzése látható, amivel először hirdetés formájában találkoztunk. Ő ugyan nem kínál semmiféle szolgáltatást a hirdetett bejegyzésben, a koronavírusos képpel a figyelemfelkeltés lehet a célja, hogy utána az olvasó megnézze a profilját és rátaláljon a „marketing klubjára” (sic!), ahol valószínűleg már nem ingyen ad marketinges tanácsokat.
2. Koronavírus-világturnémerchandise
Amikor zenekarok világkörüli koncertturnéra indulnak, rendszerint különleges merchandise-zal készülnek az útra, a koncerteken megvásárolhatóak a turné állomásait felsoroló pólók, pulóverek és egyéb emléktárgyak.
A Coronavirus Merch Facebook-oldal ugyanezeknek a koronavírusos változatát hirdeti: kapucnis pulóver 21 ezer forintért, tornazsák 9 ezerért, zokni 6 ezerért, telefontok 7 ezerért, „ha ezt olvasod, akkor már túl késő” és „Straight Outta Wuhan” feliratú póló pedig 10 ezer forintért.
1. Fogadás a járvány terjedésére
Daniel Negreanu hatszoros pókervilágbajnok hívta fel a figyelmet a Twitteren arra, hogy egy sportfogadással foglalkozó oldalon már a koronavírus amerikai terjedésére is lehetett fogadni:
As a professional gambler I’m open to betting on a lot of things. Not on that list are:
— Daniel Negreanu (@RealKidPoker) February 29, 2020
Divorce
People suffering
People dying
People getting a virus
Like if you win a bet like this, do you give yourself a high five?
Seems cold blooded ????♂️
„Profi szerencsejátékosként nyitott vagyok sok mindenre fogadni. Amik nem szerepelnek a listán: válás, szenvedő emberek, haldokló emberek, emberek, akik elkapnak egy vírust. Ha megnyersz egy ilyen fogadást, akkor lepacsizol magaddal? Ridegen hangzik.” – írja Negreanu.
A fogadást kínáló oldal közösségi nyomásra tíz óra eltelte után törölte a járvány terjedésére vonatkozó fogadásait.
+1: Választási maszk
Mint az Azonnalinál megírtuk, a választási maszk az új választási krumpli: Turcsány László, a kegyeletsértő tette miatt lemondott exfideszes az április 5-ei salgótarjáni időközi önkormányzati választáson már függetlenként indul újra képviselői helyéért, és most pormaszkot osztogat, amiket az időseknek házhoz is szállít, de persze csak a választókörzetében.
Ezek a maszkok, mint a fentebb is írtuk, a viselőt nem védik a fertőzéstől, hanem csak a vírus terjedését tudják akadályoztatni, ezt Turcsány is elismerte a Facebookon, ahol azt is közölte, hogy az összes maszk elfogyott egyetlen nap alatt, de megpróbál még szerezni belőlük, hogy azokat is szétoszthassa.
NYITÓKÉP: Vitárius Bence / Azonnali
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.