+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
2021. június 9. 07:10
Erő Zoltán 2020 januárja óta Budapest főépítésze. Az Azonnalinak elmondta: erős szándék van a fővárosban arra, hogy kétsávosítsák a Rákóczi utat, a Fudan Egyetemről pedig nehezen elképzelhető, hogyan illene bele a Diákváros eredeti terveibe. A városépítés logikájáról a SimCity nevű videójátékból is sokat tanult, nagy házakat szerinte erős emberek építenek, a városépítésre viszont tökös, de konszenzuskereső politikusok kellenek. Interjú!
2021. április 7. 14:10
A 2013-as kormányellenes tüntetések ikonikus helyszínét, a Gezi parkot szemelte ki magának a török elnök, elvette azt Isztambul ellenzéki önkormányzatától, és egy vallásos muszlim alapítványnak adta oda. Régebben még oszmán hatású bevásárlóközpontot tervezett a ritka belvárosi zöldpark helyére, most felújíthatja ezt az álmot is.
2020. október 30. 12:19
A fővárosi önkormányzat a Nagykörút komplex megújítását tervezi, ebbe lehet most beleszólni.
2020. július 27. 18:06
Kolozsvár első embere azt ígérte, ott is fa lesz, ahol soha nem volt. El is ültette őket, erre eltűntek.
2020. március 26. 19:24
Bizonyos utcák és útszakaszok autók elől való lezárása segíthet a koronavírus elleni távolságtartás biztosítása érdekében is.
2020. február 17. 17:34
Miközben itthon gyakorlatilag három budai kerületbe húzódott vissza a felső középosztály, a lengyel és a cseh fővárosban sokkal kevertebbek az egyes negyedek, nem ilyen éles az elkülönülés az osztályok között.
2020. február 13. 10:53
Talán a zágrábi Liget-projektként lehet emlegetni a híresen korrupt zágrábi polgármester frissen leszavazott ingatlanfejlesztési tervét, amely egy kis „Manhattant” építene Zágrábban a semmi közepén. A sok vitát kiváltó projektnek ugyanakkor belpolitikai jelentősége is van: a polgármester többsége a jobbközép kormánypárttól függ a városházán, a kormánypárté pedig a polgármester pártjától. De kitart-e az érdekkoalíció decemberig, vagy „Manhattan” kormánybuktatást hozhat?
2019. július 25. 07:19
Csupán négyszázötven kilométerre van Budapesttől, de mintha ötven évvel előrébb járna: valamit Ljubljana nagyon jól csinál, és bizony a magyar fővárosnak sem ártana tőle ellesni egy s mást. Szinte ingyenes közbringarendszer, emberközpontúság, autómentes sétálóbelváros és rendszerszintű gondolkodás – ez jellemzi a legjobban Ljubljanát, ahová nemcsak urbanistáknak érdemes mielőbb ellátogatnia.
2019. július 9. 15:45
Bár harminc éve magunk mögött hagytuk a kommunizmust, mégis a Kádár-rendszer okozta sebek miatt omlik össze egy-egy napra a főváros közlekedése a 4-6-os villamos és a 3-as metró felújítása alatt. Közben pedig egy egyelőre megnyerhetetlen meccsben Béccsel próbálunk versenyezni ahelyett, hogy a Budapesthez ma már történelmileg és urbanisztikailag is közelebb álló Prágára tekintenénk példaként.