pótlóbusz
Olyan jól sikerült a mellékvonali járatnyirbálás, hogy több helyen üresen is futnak a megszüntetett járatok
Olyan jól sikerült a mellékvonali járatnyirbálás, hogy több helyen üresen is futnak a megszüntetett járatok

Szellemvonatok járnak a pótlóbuszok mellett a megnyirbált vasúti mellékvonalakon, a pótlóbuszoztatás 2 milliárdjába kerül a vasúttársaságnak.

A MÁV hivatalosan is bejelentette a mellékvonalgyilkos „járványügyi menetrendeket”
A MÁV hivatalosan is bejelentette a mellékvonalgyilkos „járványügyi menetrendeket”

A járatritkításoknak még csak végdátuma sincsen, így nem tudni, meddig marad velünk az ún. járványügyi menetrend. A MÁV azzal indokol: a koronavírus miatt 70 százalékkal esett vissza a forgalom a vonalain, és egyébként is, a ritkítás csak az utasok 4 százalékát érinti.

A járványra hivatkozva júniustól teljesen lefejeznék a vasúti mellékvonalakat
A járványra hivatkozva júniustól teljesen lefejeznék a vasúti mellékvonalakat

Az ITM szerint csak a nyári hónapokra vonatkoznának a ritkítások, de nem nehéz látni: ha az évtizedek óta elhanyagolt, és világos koncepció nélkül működő mellékvonalakon hirtelen pótlóbuszok járnak, az könnyen a vonalak végét jelentheti. És még olcsóbb sem lesz a közlekedés a vasútritkításokkal: mutatjuk a mellékvonali halállistát!

Engedjük el Bécset, inkább Prágával versenyezzen Budapest!
Engedjük el Bécset, inkább Prágával versenyezzen Budapest!

Bár harminc éve magunk mögött hagytuk a kommunizmust, mégis a Kádár-rendszer okozta sebek miatt omlik össze egy-egy napra a főváros közlekedése a 4-6-os villamos és a 3-as metró felújítása alatt. Közben pedig egy egyelőre megnyerhetetlen meccsben Béccsel próbálunk versenyezni ahelyett, hogy a Budapesthez ma már történelmileg és urbanisztikailag is közelebb álló Prágára tekintenénk példaként.