Pogonyi Csaba
Drága dolog szétosztani a parkolási pénzeket és az útdíjat? Attól függ, beleszámoljuk-e a tüdőrákot
Drága dolog szétosztani a parkolási pénzeket és az útdíjat? Attól függ, beleszámoljuk-e a tüdőrákot

Kidolgozatlan Karácsony javaslata a közlekedési alapjövedelemről? Az hát, de ettől még az elv nem rossz. Ugyanis ha kevesebb parkolóhelyet akarunk a belvárosban, akkor díjat kell emelni, ez pedig csak úgy lehet népszerű, ha az autó nélkülieket érdekeltté tesszük benne. Például úgy, hogy visszaosztunk nekik. Ha pedig ezt a momentumosok drágának gondolják, vegyék hozzá azt is, micsoda egészségügyi kár keletkezik Budapesten a légszennyezés miatt!

A parkolást csak az egész közlekedési rendszerrel együtt lehet megreformálni
A parkolást csak az egész közlekedési rendszerrel együtt lehet megreformálni

El kell érni, hogy csak azok az utazások jöjjenek létre Budapesten (és agglomerációjában), amelyek társadalmi haszna nagyobb, mint az egyéni költsége. Ehhez a parkolóhelyek csökkentésére és egy használatarányos útdíj bevezetésére van szükség.

Miért nem hülyeség a közlekedési alapjövedelem, és hogyan működhetne jól?
Miért nem hülyeség a közlekedési alapjövedelem, és hogyan működhetne jól?

Az autós háztartások jelenleg évente több, mint százezer forint támogatást kapnak a kerületektől, csak nem pénzben, hanem parkolás formájában. Ennyiben igazságos Karácsony javaslata, hogy akkor kapjon pénzt mindenki, méghozzá ugyanannyit. A gond csak az, hogy ezt fővárosi szinten akarja megoldani, meg az, hogy a városban nem csak autósok és tömegközlekedők léteznek.

Jól hangzik a közlekedési alapjövedelem Karácsonytól, de sehogy se jön ki a matek
Jól hangzik a közlekedési alapjövedelem Karácsonytól, de sehogy se jön ki a matek

Karácsony Gergely a minap két olyan ötletet is bedobott az előválasztási kampányban, amelyek kifejezetten költségigényesek. Honnan lenne meg a pénz a közlekedési alapjövedelmre és a bérlakásprogramra, és valóban megérné-e ez a budapestieknek? Mit lehetne tenni ehelyett?