Pedig a New York-i Metropolitan Operaháznak több lehetősége is lenne ezt elkerülni, például az oltatlan diákokra kötelezően maszkot rakva, vagy éppen a nézőszámot lecsökkentve.
Tavaly ünnepelte századik születésnapját az a Salzburgi Ünnepi Játékok, amelyet egykoron nagyrészt zsidó értelmiségiek találtak ki, hogy megalapozhassák a katolikus Ausztriát – a német túlhatalommal szemben. A tavalyi évforduló visszafogottra sikerült a járvány miatt, de lefújni akkor sem engedte a fesztivál igazgatója. Idén sok tekintetben a tavalyi ünneplést hozzák be – vastapssal a járvány ellenére megtartott programért. A nyitóbeszédet Julian Nida-Rümelin müncheni filozófus tartotta. Miért követelt több bátorságot? És mennyire bátor az idei program?
A zenét szerző művészt a Weinstein-ügyben nem Weinstein, hanem az általa elkövetett nemi erőszak nőkre gyakorolt hatása érdekli. Weinstein ügyvédje szerint a belfasti művésznek egy második felvonást is kell majd csinálnia, ha kiderül, hogy igazságtalan volt a filmproducer tárgyalása.
Nyolc nő állította, hogy zaklatta őket a világhírű operaénekes. A botrány utáni első fellépésén felállva tapsoltak neki.
Miután Matteo Salvini is kikelt az opera működtetésébe való szaúdi beavatkozás terve ellen, a La Scala igazgatótanácsa inkább visszautalja a szaúdi milliókat.
Lehet, hogy a zene sokkal inkább megosztja a társadalmat, mint gondoljuk? Ezt a kérdést veti fel egy ausztrál szociológus Haydn Aarons kutatása.