Jó, hogy a NAT-ról szóló vita Magyarországon is elindult: mikor Nyírő Józsefről és Wass Albertről beszélünk, arról van szó, hogy mit gondolunk Magyarország szerepéről a második világháborúban és előtte.
Az ellenzéki pártoknak olyan alternatívát kell mutatniuk, ami a Fidesz szavazói számára is bizonyítják: nem zajlik ideológiai nevelés az iskolában. A cél ugyanis nem lehet az, hogy a Fidesz ideológiája helyett egy másikat erőszakoljunk az intézményekre.
A világ szépen elsuhan mellettünk, amint csendben legelészve diák-birkanyájaink bégetnek egy szirupos Wass Albert-leírás székelyföldi sej, haj, de szép legelőjén.
A magyar oktatás gondjait a mindenkori oktatáspolitika állandóan különböző tantervekkel próbálja orvosolni, holott a probléma gyökerét sem találja. Ráadásul a tankötelezettség lett az új sorkötelezettség is.
Schmidt Mária hét pontban tett javaslatot a magyar történelemtanítás (bocs, oktatás) megújítására. Kettővel bőven vitatkoznék, a maradék ötben viszont jócskán van valami. Mik ma a főbb problémák? Lehet-e őket orvosolni?
Ezek a kategóriák is érdekelhetnek
18-as tartalom!
Ennek a cikknek a tartalma kiskorúakra káros lehet, csak akkor olvass tovább, ha elmúltál 18 éves.