közoktatás
Komplex ellenőrzés alá vonhatja a rosszul teljesítő iskolákat a humántárca, de a részletek még elég homályosak
Komplex ellenőrzés alá vonhatja a rosszul teljesítő iskolákat a humántárca, de a részletek még elég homályosak

Már életbe is lépett az az Emmi-rendelet, amely alapján komplex ellenőrzéseket végezhetnek a rosszul teljesítő iskolákban. A jogszabály célja a lemorzsolódás csökkentése lehet, de a tanárok szakszervezetei inkább megfélemlítést és plusz adminisztrációt látnak benne. Eddig is voltak ellenőrzések az iskolákban, bár ezeknek kevés hatása lett. A részletek még nem ismertek, időbe tellhet, mire tényleg el tudják kezdeni az ellenőrzéseket.

Diákok írtak saját alkalmazást az e-naplóhoz, letiltatták a Google Play-ről
Diákok írtak saját alkalmazást az e-naplóhoz, letiltatták a Google Play-ről

Ahogyan korábban, most sem nézi jó szemmel a minden iskolában kötelező elektronikus napló üzemeltetője a diákok által a rendszerhez fejlesztett nem hivatalos mobilappokat. Ezúttal szerzői jogsértést állapítottak meg, a fejlesztők tiltakoznak.

Iványi Gáborra haragszik, de a nyomorban élőket bünteti a kormány
Iványi Gáborra haragszik, de a nyomorban élőket bünteti a kormány

Több hátrányos helyzetű térségben az egyetlen kiutat jelentik a nyomorból a Magyar Evangéliumi Testvérközösség által fenntartott iskolák, amelyektől most forrásokat von meg a kormány, veszélybe sodorva ezzel a működésüket. Az állami rendszerből szinte biztosan kihullanának a speciális törődést igénylő gyerekek, ugyanakkor a MET-et vezető Iványi Gábor szerint olyan harcot vívnak, amelyben a vereség is elfogadható eredmény.

Galavits Patrik
Az állam cserben hagy egy iskolát. Nekünk, polgároknak kell megmentenünk

Nem a magyar állam, hanem jószándékú civilek adnak reményt és mutatnak kiutat nyomorban tengődőknek a keleti határvégeken. Mi sem természetesebb, hogy a bajban elsőként tőlük von el támogatást a kormány, amit aztán a szolidáris polgárokkal pótoltat ki.

Így segít több ezer egyetemista az online közoktatás megszervezésében
Így segít több ezer egyetemista az online közoktatás megszervezésében

Pár napja egy jókora egyetemi hallgatói közösség jött létre online azért, hogy segítsenek a közoktatásban tanulóknak és tanítóknak a távoktatás megszervezésében. De miként hozták össze ezt az egyetemisták? Megkérdeztük az ötletgazdákat!

Boldogulhatnak-e a diákok magántanár nélkül, vagy ez lett az oktatás hálapénze?
Boldogulhatnak-e a diákok magántanár nélkül, vagy ez lett az oktatás hálapénze?

Kiépült iparággá vált mára a magántanári szolgáltatások rendszere, ami ráadásul szinte teljesen átláthatatlanul működik: szájról szájra terjed a szülők között, hogy kihez érdemes vinni a gyereket, és az órabért is zsebbe fizetik. De lehet, hogy pont a transzparencia hiánya a garancia a minőségre? Egyáltalán mennyi magántanár lehet a pedagógustársadalomban, mennyi az órabérük, és vannak-e opportunista csalók ezen a piacon? Beleástuk magunkat az oktatásügy árnyékgazdaságába.

Szabó Szabolcs
Etnikai frontharcosokat vagy gondolkodó gyerekeket képezzünk?

Nem Európa-centrikus, nem heroizáló, hanem a legendák és mítoszok helyett ténykre koncentráló történelemoktatásra van szükség.

Pintér Bence
Nem hogy a jövőre, még a mai világra sem készít fel a közoktatás

Ülj le egy pillanatra és gondold végig: milyen fontos dolgot tanultál a közoktatás tizenkét éve alatt, amit azóta használtál is?