közoktatás
Mi a baj az iskolai kompetenciamérésekkel és hogy lehetne jobbá tenni őket?
Mi a baj az iskolai kompetenciamérésekkel és hogy lehetne jobbá tenni őket?

Állandó pedagógus szerzőnk, Pukli István a közoktatásban évente tartott kompetencia-felmérésekkel kapcsolatban részletesen kifejti, hogy miben kellene változtatni, hogy valóban reális képet kapjunk az intézmények és a gyerekek teljesítményéről.

Deme Zoltán
Kiszivárgott hangfelvétel – II. rész: akár Szobról Ceglédre is átirányíthatják majd a tanárokat, jöhet a felmondási tilalom is

Az alábbi írás minden betűje fikció, a szerző fantáziájának szüleménye. Bármely egyezés a valósággal csupán a véletlen műve.

Pukli István
Az oktatás stroke-ja

Oktatás tudta, hogy vérlemezkéi lassúak, hajlamosak a rögösödésre, mégis tett egy utolsó nagy kísérletet saját élete meghosszabítására, valamint a gyermekei jövője érdekében. Előbb megfenyegették, hogy lelökik az iskola emeletéről: rendnek kell lenni. És már jött is az újabb vérrög.

Szia, Uram, iskolakerülés okosba’ érdekel?
Szia, Uram, iskolakerülés okosba’ érdekel?

Bár Magyarországon elvileg alaptörvénybe foglalt szülői kötelesség iskolába járatni a gyerekeket, a rendszert nagyon könnyű kijátszani és az állam ezzel a legkevésbé sem törődik. A „kiskapura” pedig már néhány szürke zónában létező külföldi oktatási intézmény is rátalált.

Orbán Viktor egykori iskolájában is sztrájkoltak a tanárok
Orbán Viktor egykori iskolájában is sztrájkoltak a tanárok

A miniszterelnök tavaly még videóban jelentkezett be az iskola mellől, hogy sok sikert kívánjon az érettségizőknek.

Balogh Gábor
Nincs mindenben igaza a szakszervezeteknek, de régen volt annyira jogos sztrájk, mint a pedagógusoké

Ha a pedagógusoknak csak a fizetésükkel kapcsolatos sérelmük volna, akkor is teljes logikus és életszerű volna, ha nem két óráig, de akár két hétig is sztrájkolnának. Ha azt hisszük, hogy ez csak az ő bajuk, hatalmasat tévedünk. Mert minden egyes minden egyes hóvégi gyomorgyörcsbe belefáradt, kiégett pedagógussal és minden egyes emberhez méltó megélhetés reményében pályát elhagyó tanárral a mi gyermekeink jövője zsugorodik.

Komplex ellenőrzés alá vonhatja a rosszul teljesítő iskolákat a humántárca, de a részletek még elég homályosak
Komplex ellenőrzés alá vonhatja a rosszul teljesítő iskolákat a humántárca, de a részletek még elég homályosak

Már életbe is lépett az az Emmi-rendelet, amely alapján komplex ellenőrzéseket végezhetnek a rosszul teljesítő iskolákban. A jogszabály célja a lemorzsolódás csökkentése lehet, de a tanárok szakszervezetei inkább megfélemlítést és plusz adminisztrációt látnak benne. Eddig is voltak ellenőrzések az iskolákban, bár ezeknek kevés hatása lett. A részletek még nem ismertek, időbe tellhet, mire tényleg el tudják kezdeni az ellenőrzéseket.

Diákok írtak saját alkalmazást az e-naplóhoz, letiltatták a Google Play-ről
Diákok írtak saját alkalmazást az e-naplóhoz, letiltatták a Google Play-ről

Ahogyan korábban, most sem nézi jó szemmel a minden iskolában kötelező elektronikus napló üzemeltetője a diákok által a rendszerhez fejlesztett nem hivatalos mobilappokat. Ezúttal szerzői jogsértést állapítottak meg, a fejlesztők tiltakoznak.

Iványi Gáborra haragszik, de a nyomorban élőket bünteti a kormány
Iványi Gáborra haragszik, de a nyomorban élőket bünteti a kormány

Több hátrányos helyzetű térségben az egyetlen kiutat jelentik a nyomorból a Magyar Evangéliumi Testvérközösség által fenntartott iskolák, amelyektől most forrásokat von meg a kormány, veszélybe sodorva ezzel a működésüket. Az állami rendszerből szinte biztosan kihullanának a speciális törődést igénylő gyerekek, ugyanakkor a MET-et vezető Iványi Gábor szerint olyan harcot vívnak, amelyben a vereség is elfogadható eredmény.

Galavits Patrik
Az állam cserben hagy egy iskolát. Nekünk, polgároknak kell megmentenünk

Nem a magyar állam, hanem jószándékú civilek adnak reményt és mutatnak kiutat nyomorban tengődőknek a keleti határvégeken. Mi sem természetesebb, hogy a bajban elsőként tőlük von el támogatást a kormány, amit aztán a szolidáris polgárokkal pótoltat ki.

1 2