Orbán nekimegy az építőiparnak, a vonatozás éve Európában, és pár olvasnivaló: ez a szerdai Reggeli fekete!
A cél az lenne, hogy a tagállamok teljes munkaidőben a jövő kihívásaival foglalkozó minisztereket nevezzenek ki – ettől azonban még nagyon messze vagyunk.
Kömlődi Ferenc jövőkutatóként elég radikális állásponton van a technológia előnyeivel kapcsolatban. Szerinte inkább száz Zuckerberg legyen helyzetben, mint egy Varga Judit, ugyanakkor nem állítja, hogy ne kellene szabályozni a nagy techcégeket. Inkább egy áramvonalas, ultafejlett jövőt vizionál, vagy inkább a Szárnyas fejvadász disztópiáját fogjuk megélni? És hogy jön ebbe az egészbe Hamvas Béla? Interjú.
A Cyberpunk 2077 világa jó eséllyel tűnik egy olyan jövőnek, ami a kétezres években ugyan még erős túlzásnak tűnhetett számunkra, ám 2020-ban már nem tűnik annyira elképzelhetetlennek. Kritika az utóbbi évek legjobban várt videójátékáról.
Új sorozat indul az Azonnalin: a 2020-as éveket alakító emberek mondják el, merre megyünk ebben az évtizedben.
Az, hogy miről szól 2050 történelemkönyve a közelmúltról, még nem dőlt el, mert attól függ, milyen kimenetellel járnak a most beindult folyamatok. Horváth Csaba Barnabás nézi végig a lehetséges visszatekintéseket.
A Boeing-Airbus paradigma gépei olyan kiforrott technológiát jelentenek, ahol minimálisra csökkent a műszaki kockázat. Ennek köszönhetően viszonylag könnyű lett légitársaságot alapítani, lásd a csomó fapadost. A nagy repülőgépgyártókat viszont semmi nem ösztönzi arra, hogy alapvetően új technológiákat fejlesszenek. De van-e kockázata ennek a kockázatkerülésnek?