Állandó pedagógus szerzőnk, Pukli István a közoktatásban évente tartott kompetencia-felmérésekkel kapcsolatban részletesen kifejti, hogy miben kellene változtatni, hogy valóban reális képet kapjunk az intézmények és a gyerekek teljesítményéről.
Bár Magyarországon elvileg alaptörvénybe foglalt szülői kötelesség iskolába járatni a gyerekeket, a rendszert nagyon könnyű kijátszani és az állam ezzel a legkevésbé sem törődik. A „kiskapura” pedig már néhány szürke zónában létező külföldi oktatási intézmény is rátalált.
Már életbe is lépett az az Emmi-rendelet, amely alapján komplex ellenőrzéseket végezhetnek a rosszul teljesítő iskolákban. A jogszabály célja a lemorzsolódás csökkentése lehet, de a tanárok szakszervezetei inkább megfélemlítést és plusz adminisztrációt látnak benne. Eddig is voltak ellenőrzések az iskolákban, bár ezeknek kevés hatása lett. A részletek még nem ismertek, időbe tellhet, mire tényleg el tudják kezdeni az ellenőrzéseket.
A magyar iskoláknak kockázatelemzést kellett végezniük, mielőtt kötelezővé teszik a diákoknak, hogy maszkot hordjanak. Arról azonban sem az illetékes minisztériumtól, sem a kormányinfón nem kaptunk választ, ez az elemzés elkészült-e, ahogyan azt sem tudni még egyértelműen, kell-e ősztől az iskolában maszkot húzniuk a diákoknak.
A miniszter a Kormányinfón arról is beszámolt az Azonnalinak: nem valószínű, hogy a Fidesz és a román szélsőjobboldali AUR egy pártcsaládba kerül a jövőben.
A szocialista EP-képviselő az Azonnali kérdésére adott kormányinfós miniszteri válaszra reagált.
Mint a párt írja, Körömi a pedagógusi állásával nem tudta összeegyeztetni a kampány során növekvő terhelést, ezért mondott le a tisztségről, de a pártban azért marad.