infrastruktúra
Menesztették a HIPA elnökét, más ember kell a „gigaberuházásokhoz”
Menesztették a HIPA elnökét, más ember kell a „gigaberuházásokhoz”

Új korszak jön, új kihívásokkal, ehhez új ember kell – indokolt az Azonnalinak a Külgazdasági és Külügyminisztérium.

Így tennék az EU az infrastruktúráját ellenállóvá a klímaváltozás hatásaival szemben
Így tennék az EU az infrastruktúráját ellenállóvá a klímaváltozás hatásaival szemben

„Klímaállóvá” tenné az Európai Bizottság az EU-országok infrastruktúráját. Azok, akik különböző forrásokra pályáznának, az utakat, távközlési hálózatokat, hidakat és egyéb kulcsépítményeket úgy kell megtervezzék, hogy azok ellenálljanak az árvizeknek, hőhullámoknak és a klímaváltozás más szélsőséges időjárási hatásainak. A legalább 2050-ig tervezett építményeknek pedig klímasemlegesnek kell lenniük.

Járt ide busz, de elvitte a demokrácia: Erdély legelszigeteltebb faluja maga épít utat
Járt ide busz, de elvitte a demokrácia: Erdély legelszigeteltebb faluja maga épít utat

Románia legelszigeteltebb településén megelégelték a helyi csángók, hogy már évtizedek óta nem építik meg nekik a Székelyföldre vezető utat: elkezdték azt ők maguk járhatóvá tenni. A járvány még kapóra is jött ehhez: az amúgy Nyugat-Európában vendégmunkáskodó fiatalok is besegítettek.

Jó, hogy egyre többen repülnek Budapestre, de lesz-e itt valaha reptéri vasút?
Jó, hogy egyre többen repülnek Budapestre, de lesz-e itt valaha reptéri vasút?

Az EU harminc legforgalmasabb repteréből csupán ötnek nincs kötöttpályás kapcsolata a várossal, amit kiszolgál, és Budapest az egyik. Pedig a regionális példák is mutatják, hogy ilyet nem lehetetlen csinálni, csak akarni kell: egyelőre a budapesti reptéri vasút is csak a tervezőasztalon létezik. Mikor vonatozhatunk már Ferihegyre? Utánajártunk!