Egy út egy övezet
A G7-országok 600 milliárd dollárt tennének félre, hogy versenybe szálljanak Kína Egy út, egy övezet projektjével
A G7-országok 600 milliárd dollárt tennének félre, hogy versenybe szálljanak Kína Egy út, egy övezet projektjével

Kérdés, hogy ki szeretne majd részesülni belőle, ha kínaiak kellemetlen kérdés nélkül adják a pénzt.

Karóczkai Balázs
Hiába fenyegetőzik Hszi, a nyugati országoknak fel kell lépniük Kína ellen

2021-ben már tény, hogy Kína geopolitikai szerepét tekintve nagyhatalmi célokkal bír, amivel szemben a szabad, nyugati országoknak fel kell lépni. Kérdés, hogy nyugatnak a nagytőke vagy saját geopolitikai érdeke lesz majd a fontosabb.

Újabb frontot nyitna a Nyugat Kína ellen
Újabb frontot nyitna a Nyugat Kína ellen

A gazdag és demokratikus nyugati államokat összefogó G7-csoport a kínai Egy övezet, egy út kezdeményezéssel szemben alternatívát nyújtó, ígéretük szerint átláthatóbb támogatási rendszerrel segítené a feltörekvő államokat. De miért most álltak csak elő az ötlettel? Letörheti-e ez a kínai lendületet? Ki járhat jól a kezdeményezéssel? Elmagyarázzuk!

A Budapest–Belgrád-vasútvonal felújítása jó üzlet – na de kinek?
A Budapest–Belgrád-vasútvonal felújítása jó üzlet – na de kinek?

A Budapest–Belgrád-vasútvonal felújításával és kibővítésével áttételesen jól jár Budapest és Peking is: Mészáros Lőrinc drága közbeszerzéshez, Kína geopolitikai pozíciókhoz jut. De van-e ezen kívül bármi értelme egy elvileg szupergyors, valójában mégsem olyan nagyon gyors vasútvonallal összekötni a két fővárost?