bicikli
Zöldi Péter
A pesti alsórakpart átalakítása és az élettér újragondolása

A dugó konstans. Nem mindegy azonban, hogy a város közterületeinek mekkora részét használjuk fel ennek az egyensúlyban lévő dugórendszernek a tárolására, hiszen feleakkora területen a lég- és zajszennyezés is feleakkora lesz, nem is beszélve a felesleges, egyéb városi funkciókat kiszorító helyfoglalásról. Nem igazak tehát azok a félelmek, amelyek a rakpart gyalogosok számára történő megnyitásával párhuzamosan elviselhetetlen állapotokat vizionálnak más, párhuzamos útvonalakon.

Lehívják az opciót az üres dokkolók miatt – mérlegen a megújult Bubi közbringa-rendszer
Lehívják az opciót az üres dokkolók miatt – mérlegen a megújult Bubi közbringa-rendszer

A legtöbb gond a zárral és a túl nagy népszerűség miatti üres dokkolókkal lehet. A BKK kérdésünkre azt közölte: még idén bővülhet a flotta az opciós 360 plusz kerékpárral. Karácsony kabinetfőnöke arról beszélt: vizsgálják a bővítés lehetőségét a lakótelepek irányába.

Összevont munkálatokkal gyorsítottak a felújításon, hétfőtől kétszer két sávos lesz a Rákóczi út
Összevont munkálatokkal gyorsítottak a felújításon, hétfőtől kétszer két sávos lesz a Rákóczi út

Az alacsonyabb forgalmú időszakban két folyamatot egyszerre végeztek el, így tíz nappal rövidebb ideig jár forgalomkorlátozásokkal a Blaha Lujza tér felújítása – jelentette be Balogh Samu. Karácsony kabinetfőnöke szerint pazarló elemek voltak az előző városvezetés felújítási tervében, amire sosem volt pénz.

Kerékpárosklub: A bicikliseket nem több kilométer kerülőre kell kényszeríteni
Kerékpárosklub: A bicikliseket nem több kilométer kerülőre kell kényszeríteni

A civil szervezet oldalán Budapest főépítésze az Azonnalinak adott interjújára reagálva azt írja: nem a magassága miatt kerékpároznak kevesen az Erzsébet hídon, hanem mert jelenleg szinte átjárhatatlan a biciklisek számára.

Helyi civilek szerint a rossz bicikliút okozott tragédiát Szegeden, az alpolgármester az Azonnalinak felülvizsgálatot ígért
Helyi civilek szerint a rossz bicikliút okozott tragédiát Szegeden, az alpolgármester az Azonnalinak felülvizsgálatot ígért

Fának csapódott és meghalt két hete egy biciklis Szeged-Szőregen. A baleset egy üres pizzázó parkolójában történt, ahol kitér az út jobbra, de egy helyi közösség szerint ez nem látszott rendesen. Nagy Sándor alpolgármester az Azonnalinak azt mondta: újrafestik a szakaszt és felülvizsgálják a kerékpárutat.

A nagykörúti bringasáv nem vész el, csak átalakul
A nagykörúti bringasáv nem vész el, csak átalakul

Lesz, ahol továbbra is marad az egyszer egy sávosra szűkített nagykörút, máshol viszont a parkolósávokat fogják majd be biciklisávnak Karácsonyék. A főpolgármester a Miniszterelnökség államtitkárának, Fürjes Balázsnak is beszólt.

Egy füst alatt oldanák meg az e-rollerek és a szabálytalanul parkoló autók problémáját Terézvárosban
Egy füst alatt oldanák meg az e-rollerek és a szabálytalanul parkoló autók problémáját Terézvárosban

Mindezt az úgynevezett mobilitási pontokkal érné el a Soproni Tamás vezette kerület, ahol az e-rollerek és a biciklik mellett motorkerékpárokat is lehetne ingyen tárolni. Az e-rollereket ráadásul majd csak ezeken a pontokon lehet letenni úgy, hogy leálljon a fizetést jelző számláló. Mutatjuk a részleteket!

Jó, hogy vannak új biciklisávok Budapesten, de mennyire használhatóak?
Jó, hogy vannak új biciklisávok Budapesten, de mennyire használhatóak?

Biztonságban vannak-e a biciklisek attól, hogy odafestettek egy sárga sávot? Örüljünk-e az új bringasávoknak, vagy azért még van hova fejlődni? Mit lehet tenni, ha egyszer csak hirtelen véget ér egy bicikliút? Bringásokat és szakértőket kérdeztünk az új budapesti bringasávokról. Videó!

A koronavírus megmentette a Bubit. De mi kell ahhoz, hogy sikeres is legyen?
A koronavírus megmentette a Bubit. De mi kell ahhoz, hogy sikeres is legyen?

Nemcsak Nyugat-Európában, de a régióban is több, kiemelkedően sikeresen működő közbiciklirendszer van már: a nehéz, kényelmetlen, bonyolult és drága Bubik a járvány előtt nem tartoztak közéjük, de most a városvezetés újragondolja az egész rendszert. Regionális példákon keresztül mutatjuk meg, merre lenne érdemes elindulni.

A közlekedési kultúránkhoz mérten kéne kialakítani a biciklisávokat
A közlekedési kultúránkhoz mérten kéne kialakítani a biciklisávokat

Miért nincsenek kihasználva az új budapesti biciklisávok? Mit kéne tenni ahhoz, hogy többen üljenek kerékpárra? Az előrelépést sajnos a pártpolitika is hátráltatja. Biczók Pétert, a Város és Mobilitás Intézet igazgatóját kérdeztük.

1 2 3