A legtöbb gond a zárral és a túl nagy népszerűség miatti üres dokkolókkal lehet. A BKK kérdésünkre azt közölte: még idén bővülhet a flotta az opciós 360 plusz kerékpárral. Karácsony kabinetfőnöke arról beszélt: vizsgálják a bővítés lehetőségét a lakótelepek irányába.
Az alacsonyabb forgalmú időszakban két folyamatot egyszerre végeztek el, így tíz nappal rövidebb ideig jár forgalomkorlátozásokkal a Blaha Lujza tér felújítása – jelentette be Balogh Samu. Karácsony kabinetfőnöke szerint pazarló elemek voltak az előző városvezetés felújítási tervében, amire sosem volt pénz.
A civil szervezet oldalán Budapest főépítésze az Azonnalinak adott interjújára reagálva azt írja: nem a magassága miatt kerékpároznak kevesen az Erzsébet hídon, hanem mert jelenleg szinte átjárhatatlan a biciklisek számára.
Fának csapódott és meghalt két hete egy biciklis Szeged-Szőregen. A baleset egy üres pizzázó parkolójában történt, ahol kitér az út jobbra, de egy helyi közösség szerint ez nem látszott rendesen. Nagy Sándor alpolgármester az Azonnalinak azt mondta: újrafestik a szakaszt és felülvizsgálják a kerékpárutat.
Lesz, ahol továbbra is marad az egyszer egy sávosra szűkített nagykörút, máshol viszont a parkolósávokat fogják majd be biciklisávnak Karácsonyék. A főpolgármester a Miniszterelnökség államtitkárának, Fürjes Balázsnak is beszólt.
Mindezt az úgynevezett mobilitási pontokkal érné el a Soproni Tamás vezette kerület, ahol az e-rollerek és a biciklik mellett motorkerékpárokat is lehetne ingyen tárolni. Az e-rollereket ráadásul majd csak ezeken a pontokon lehet letenni úgy, hogy leálljon a fizetést jelző számláló. Mutatjuk a részleteket!
Biztonságban vannak-e a biciklisek attól, hogy odafestettek egy sárga sávot? Örüljünk-e az új bringasávoknak, vagy azért még van hova fejlődni? Mit lehet tenni, ha egyszer csak hirtelen véget ér egy bicikliút? Bringásokat és szakértőket kérdeztünk az új budapesti bringasávokról. Videó!
Nemcsak Nyugat-Európában, de a régióban is több, kiemelkedően sikeresen működő közbiciklirendszer van már: a nehéz, kényelmetlen, bonyolult és drága Bubik a járvány előtt nem tartoztak közéjük, de most a városvezetés újragondolja az egész rendszert. Regionális példákon keresztül mutatjuk meg, merre lenne érdemes elindulni.
Miért nincsenek kihasználva az új budapesti biciklisávok? Mit kéne tenni ahhoz, hogy többen üljenek kerékpárra? Az előrelépést sajnos a pártpolitika is hátráltatja. Biczók Pétert, a Város és Mobilitás Intézet igazgatóját kérdeztük.