Szingliünnep lett a Valentin-nap

Kardos Gábor

Szerző:
Kardos Gábor

2018.02.14. 14:38

Az amerikai marketing manapság inkább egyedülállókat, mint párokat céloz. Ők ugyanis többet fogyasztanak.

Szingliünnep lett a Valentin-nap
Amerikában már a felnőtt lakosság több mint fele szingli, így Valentinkor a cégek marketingje egy ideje már inkább őket célozza meg, nem pedig valódi párokat.

A trend nagyjából hasonló mindazokban a „fejlett” országokban, ahol az ilyen Valentin-Halloween-Black Friday-típusú (marketing) ünnepekre kerül át a hangsúly és a hagyományos ünnepek (karácsony, húsvét) is kommercializálódtak.

A folyamat globálisan része magánéletünk átfogó piacosításának, amit egyre több területen érezhetünk – vagy éreznünk és tudatosítanunk kellene. Valójában épp emiatt van egyre több szingli, a nagyobb fogyasztás érdekében, ami persze nem az emberek érdeke, hanem az utóbbi másfél évtizedben magánéletünket globálisan eltulajdonító cégeké.

Magyar szingli-statisztikáról nem tudok, de jó eséllyel ezen a téren hamarabb érjük utol a „fejlett Nyugatot”, mint gazdaságilag vagy a közéleti kultúra terén.

Kívánjunk tehát a cégekkel együtt boldog Valentint minden (aktuális vagy jövendőbeli) szinglinek... Vagy inkább találjunk ki már valami nagyon mást! Mondjuk ne a marketinget ünnepeljük, hanem a szerelmet és ne akkor, amikor a piac urai megmondják, hanem amikor épp jónak tartjuk. Szívből, szabadon.

Avagy már ebben sincs jobb választásunk, mint az ügyeletes, negatív mantra szerint a pártpolitikában?

Kardos Gábor

Filozófus, borkereskedő, a Balatoni Kör egyik alapítója.

olvass még a szerzőtől
Kardos Gábor

Filozófus, borkereskedő, a Balatoni Kör egyik alapítója.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek