Jól fognak csúszni majd, amikor a McDonald'sot koppintó Ványa bácsiban hamburgereznek az oroszok.
Egy orosz italgyártó új üdítőital-sorozatot mutatott be, hogy felváltsa azokat az ikonikus amerikai márkákat, amik az ukrajnai háború miatt kivonultak az orosz piacról.
– jelentette be az Ochakovo nevű italgyártó, ami amellett, hogy Oroszország vezető kvaszgyártója, söröket, koktélokat, gyümölcsleveleket, limonádékat egyéb üdítőket és ásványvizet is árul.
Ahogy a Moscow Times emlékeztet, nem az egyébként 1978-ban, természetesen a Szovjetunióban alapított Ochakovo az egyetlen cég, amelyik megpróbálja kihasználni az amerikai márkák lelépését.
Áprilisban például egy, az ország távol-keleti részén működő italgyártó cég, a Slavda Group indított el egy Grink Cola nevű terméket, hogy meghódítsa azokat a vásárlókat, akik
nem tudnak kijózanodni a kólamámorból.
Ezután elején május az észak-oroszországi Komiföldön működő Syktyvkarpivo is piacra dobta a saját márkájú üdítőjét, a Komi Colát. A lap azt írja, hogy a vásárlók egyikkel se voltak túlzottan megelégedve, mert egyik sem volt elég édes és bubis.
Szintén most, május 16-án, hétfőn derült ki, hogy
a McDonald's több mint 30 évnyi működés után eladja oroszországi üzletágát
egyrészt a kiszámíthatatlan működési környezetre hivatkozva, másrészt azért, mert az oroszországi üzletág működtetése szerintük nem áll összhangban a McDonald's értékeivel.
A cég márciusban zárta be 850 éttermét az országban, ahol saját bevallása szerint 62 ezer embert foglalkoztatott. A McDonald'set egyébként már március közepén megpróbálták lekoppintani az oroszok a Ványa bácsi éttermével.
Az első étterem március 12-én nyitott Moszkvában, és állítólag kifejeztten azért hozták létre, hogy minél több McDonald'sot átvegyenek.
NYITÓKÉP: ochakovo.ru
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.