A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke szerint a 2007-es balesetből okulva a 3-as metró felújítása során egy fontos biztonsági berendezést arrébb kellett volna helyezni, de ez nem történt meg.
Pontosan ugyanott, pontosan ugyanúgy megtörtént már a 3-as metróval az a ráfutásos baleset, ami pénteken éjfél előtt is, csak a következmények voltak kisebbek – írta közösségi oldalán a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke. (A mostani balesetről, és arról, hogy milyen súlyos hatása lehet a metró hétfői üzemkezdetére, itt írtunk részletesen.)
Dorner Lajos tizenkét évvel ezelőtt, 2007 október 10-én kelt bejegyzésüket idézi, eszerint „ma körülbelül 15 óra körül Köbánya Kispest végállomáson két metró összeütközött, állítólag mind a kettő egyszerre indult el. (Az akkori balesetről itt láthat egy fotót.) Az elmondások szerint a 3. vágányon álló metró szabad jelzésre tért át a 2. vágányra. A második vágányon lévő metrószerelvény pedig tilos jelzésre indult a kocsiszinbe. Az autostop ugyan megfogta a szerelvényt de már későn."
Mint Dorner Lajos írta, az ilyen balesetek megelőzésére működik az autostopnak nevezett berendezés, ami arra szolgál, hogy az egyik szerelvényt automatikusan lefékezze még akkor is, ha a vezető nem érzékeli a veszélyt és túlfut a piros jelzésen.
Ezt azonban annak idején valószínűleg rossz helyre építették be Kőbánya-Kispest állomáson, a 2007-es baleset ezért történhetett meg.
– írta.
Szerinte „simán lett volna lehetősége a BKV-nak ezen a helyzeten változtatni, mégsem tette. A hatóság pedig ehhez asszisztált és engedélyezte”.
– írta a VEKE elnöke.
NYITÓKÉP: a most történt baleset szerelvényei, fotó: MTI/Mihádák Zoltán
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.