Metróbaleset: ugyanez történt tizenöt éve is, pont ugyanott

Szerző: Kósa András
2022.01.23. 11:55

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke szerint a 2007-es balesetből okulva a 3-as metró felújítása során egy fontos biztonsági berendezést arrébb kellett volna helyezni, de ez nem történt meg.

Metróbaleset: ugyanez történt tizenöt éve is, pont ugyanott

Pontosan ugyanott, pontosan ugyanúgy megtörtént már a 3-as metróval az a ráfutásos baleset, ami pénteken éjfél előtt is, csak a következmények voltak kisebbek – írta közösségi oldalán a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke. (A mostani balesetről, és arról, hogy milyen súlyos hatása lehet a metró hétfői üzemkezdetére, itt írtunk részletesen.)

Dorner Lajos tizenkét évvel ezelőtt, 2007 október 10-én kelt bejegyzésüket idézi, eszerint „ma körülbelül 15 óra körül Köbánya Kispest végállomáson két metró összeütközött, állítólag mind a kettő egyszerre indult el. (Az akkori balesetről itt láthat egy fotót.) Az elmondások szerint a 3. vágányon álló metró szabad jelzésre tért át a 2. vágányra. A második vágányon lévő metrószerelvény pedig tilos jelzésre indult a kocsiszinbe. Az autostop ugyan megfogta a szerelvényt de már későn."

Mint Dorner Lajos írta, az ilyen balesetek megelőzésére működik az autostopnak nevezett berendezés, ami arra szolgál, hogy az egyik szerelvényt automatikusan lefékezze még akkor is, ha a vezető nem érzékeli a veszélyt és túlfut a piros jelzésen.

Ezt azonban annak idején valószínűleg rossz helyre építették be Kőbánya-Kispest állomáson, a 2007-es baleset ezért történhetett meg.

„Azóta a kihúzót a metrófelújítás során átépítették, de úgy néz ki, a baleset lehetőségét nem hogy nem zárták ki, de még súlyosbították is. A 2. vágányon a vonatok hátrébb kerültek, de az autostop berendezés nem került hátrébb helyezésre, így a vörös jelzőt meghaladó vonat még nagyobb sebességgel csapódhat a keresztező másikba”

– írta.

Szerinte „simán lett volna lehetősége a BKV-nak ezen a helyzeten változtatni, mégsem tette. A hatóság pedig ehhez asszisztált és engedélyezte”.

„A 2007-es balesetet is megfoghatta volna az Autostop, de mivel túl messze volt a vonat indulási helyéhez, és túl közel a váltóhoz, ahol keresztben jöhet egy másik vonat, feladatát nem tudta ellátni. Az információk szerint ezt a felújítás során nem építették át, nem helyezték arrébb, ami teljesen érthetetlen, mivel pénzhiányra itt nem lehetett hivatkozni. Több, mint 200 milliárdot költünk el az adófizetők pénzéből és pont a legfontosabbra, a biztonságra nem futotta”

– írta a VEKE elnöke.

NYITÓKÉP: a most történt baleset szerelvényei, fotó: MTI/Mihádák Zoltán

Kósa András
Kósa András Az Azonnali főszerkesztője

A belpolitikán kívül külpolitikával és uniós ügyekkel is szívesen foglalkozik, de természetesen a focihoz is ért. Beszélni legalábbis szeret róla.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek