Sok bosszantó dolgot betilthat az EU az online platformokon

Szerző: Kósa András
2021.12.14. 17:51

Az Európai Parlament belső piaci bizottsága megszavazta az előterjesztést a gyermekeknek szóló reklámok betiltását a különböző, általuk is használt online platformokon. Más változások is jöhetnek jövőre az online térben.

Sok bosszantó dolgot betilthat az EU az online platformokon

Nagy többséggel megszavazta az Európai Parlament unós belső piaccal foglalkozó bizottsága, hogy betiltsák a gyerekeknek szóló online reklámokat. Az új szabályozás a már érvényben lévő digitális szolgáltatásokról szóló rendeletet módosítaná és

elsősorban a Facebook-ot, a Google-t, a TikTok-ot és hasonló cégeket érintené

a hírről beszámoló Politico szerint.

A módosítástervezetet még az Európai Parlamentnek és el kell majd fogadnia, ami további hónapokba telhet, majd az Európai Bizottságnak, valamint az Európai Tanácsnak is állást kell foglalnia róla, de ezek után 2023-tól akár életbe is léphet a tiltás.

Megóvni a gyerekeket

A lépés része egy szélesebb szabályozási keret létrehozásának, aminek célja, hogy a gyerekeket

megóvják a számukra káros vagy nem megfelelő online tartalmaktól, így például az agresszív reklámozási technikáktól vagy éppen a pornográfiától.

A szabályozás pontos technikai részleteit még az előterjesztők szerint is pontosan ki kell majd dolgozni, de Christel Schaldemose dán szociáldemokrata képviselő azt mondta a brüsszeli lapnak, hogy az érintett tech cégek „mára bizonyára pontosan tudják, hogy kik azok a gyerekek”, akiket megcéloznak a reklámjaikkal.

Más is jön

Jövőre egyébként más módon is változhatnak az online platformokra vonatkozó uniós szabályok. Így a Facebook-nak, vagy a Google-nek a tervek szerint majd

fel kell ajánlania a felhasználóknak, hogy nemet mondhassanak az úgynevezett célzott, targetált reklámokra.

Az Amazont és a hozzá hasonló társaságokat pedig arra köteleznék, hogy az eddigieknél sokkal gyakrabban ellenőrizze, hogy mely termékek forgalmazását engedélyezi platformjain. A Facebook-ot, a Google-t, vagy a YouTube-ot arra is köteleznék, hogy nyilvánossá tegyék, hogyan moderálják az általuk közvetített tartalmakat.

FOTÓ: Wikimedia

Kósa András
Kósa András Az Azonnali főszerkesztője

A belpolitikán kívül külpolitikával és uniós ügyekkel is szívesen foglalkozik, de természetesen a focihoz is ért. Beszélni legalábbis szeret róla.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek