Már bűnbánó fideszesek is szivárogtatnak nekem – Hadházy Ákos az Azonnalinak!

Szerző: Kósa András
2021.12.07. 16:58

A korrupciós ügyel felkutatására szakosodott független képviselő szerint a hatságok még egy befogadott feljelentés esetén is csak dobálóznak egymás között a politikailag kényes ügyekkel. A lakcímváltozás bejelentési kötelezettségének megváltoztatásával a Fidesz megszüntette a billegő körzeteket a választásokra – állítja.

Már bűnbánó fideszesek is szivárogtatnak nekem – Hadházy Ákos az Azonnalinak!

Olvasás helyett inkább végighallgatnád a beszélgetést? Azt is megteheted!

Nem fél attól, hogy egyszer meg fogják verni?

Nem, de nem zárom ki a lehetőségét. Az egyik, ami ez ellen szól, hogy talán vagyok már annyira reflektorfényben, hogy ez kellemetlen lenne a kormánynak. Nem hiszem hogy ez egyelőre az érdekük lenne.

Másrészt viszont látszik, hogy van olyan terv, hogy az erőszakot kiszervezzék. Az embereket lehet hergelni, látszik, hogy vannak olyan honfitársaink, akik erre fogékonyabbak.

Legutóbb Bayer Zsolt kívánt önnek verést.

Igen, az elég durva volt. Amikor a propaganda egyes számú eszköze, aki büszke arra, hogy nem tudom hányas számú pártagkönyve van (Bayer Zsolté a Fidesz ötös számú párttagkönyve – a szerk.) azt mondja, hogy

ahol én megjelenek, fogjanak meg és dobjanak le a földre arccal lefelé vagy orral lefelé, ez a nyílt felhívás az erőszakra,

és ez megy. Látszik, hogy a kormány erre számít.

Nemrég Kovács Imre nagyvállalkozóval került konfliktusba, aki 8,5 milliárd forint támogatást kapott három geotermikus erőmű felépítésére. Ő Mosonmagyaróváron, a helyszínen nem volt hajlandó választ adni az ön kérdéseire, de megígérte, hogy ha írásban elküldi őket, mindenre válaszol. Ez az ügy most hogy áll?

A konkrét szituáció nem Mosonmagyaróváron, hanem Mátészalkán történt, de ez is érdekes. Valahogy mintha szándékosan mennének ki az ország szélére, arra törekednének, hogy a határhoz minél közelebb legyenek. Valóban Mosonmagyaróváron kellene lennie az egyik erőműnek, ami messze van a fővárostól.

Battonyán is kéne lenni egy geotermikus erőműnek, Kiskunhalas sincs közel a fővároshoz, inkább a határhoz van közelebb, itt is kéne lennie egy erőműnek. Mátészalkán pedig egy orvosi műszergyárat építettek volna.

Ezt nagyon furcsán már át is adták:

Varga Mihály dolgozószobájában megtekintettek egy videót a gyárról és egy transzparens előtt átvágtak egy piros-fehér-zöld szalagot.

Már a videón látszott, hogy a gyár nem működik. Nagyon közeli felvételeket csináltak az esztergagépekről, de látszott, hogy teljesen üres egyébként az üzem.

Én odamentem, megnéztem és nem működött. Ha az ügyvédem ráér, akkor majd ebben az ügyben is feljelentést kell tenni. A legkülönbözőbb belső információk jönnek, elképesztő, ami – úgy tűnik – ebben a cégben ment.

Milyen jellegű információkra gondol?

Például arról, hogy hogyan vittek ki készpénzt akár whiskys dobozokban is. De ezeket természetesen nem tudom bizonyítani.

Az bizonyítható, hogy megkaptak sok milliárd forintnyi támogatást különböző helyekről: az Európai Uniótól, magyar kormánytól és ezekből a pénzekből nem épültek geotermikus erőművek, pedig elvileg már 2011-től ezek elindultak.

Mosonmagyaróváron például nyertek egy milliárd forint támogatást – amiből 250 milliót fel is vettek – egy cég nevében, majd ezt a céget bedöntötték, és egy másik cég nevében megint kaptak a magyar kormánytól 2 milliárdot. Úgy, hogy odament Varga Mihály és ketten tették le az alapkövet. Nézzük ezt az ügyet, még nincs vége!

Ami miatt különösen érdekel, hogy Varga Mihály, aki egy szemüveges, jól fésült, az „ember arcú fideszes”, ahogy védte a céget, az nagyon sokat mondó volt. Valamibe nagyon beletenyereltem valószínűleg.

De akkor kapott az írásban feltett kérdéseire válaszokat, vagy még nem egyelőre?

Nem, de nem is bízom abban, hogy kapnék tőlük válaszokat. Kiderítettünk pár dolgot, amit még össze lehet rakni neten föllelhető dokumentumokból, és ahogy mondtam, jönnek belső információk és ezeket is ellenőrizni kell. Ez egy elég sötét ügy.

Azt például én néztem félre, hogy egy oltóanyag beruházásra két milliárdot kapott a cég, a HVG újságírója derítette ki, hogy ez nyolc milliárd forint, csak ebből eddig kettőt kaptak meg. Ez nagyon sok pénz.

Ha ezt, és a geotermikus erőműre kapott 8,5 milliárdot összeadom, az 17 milliárd forint.

Ha ezt átlagbérre vesszük, ez az egy ember annyi pénzt kapott az elmúlt néhány évben, amennyit egy átlag magyar ember akkor keresett volna, ha 5500 évvel ezelőtt elment volna mondjuk tanárnak.

És ha minden nap bejár dolgozni, akkor keresné meg ezt a pénzt. Hogy ennyire nem hajlandóak nyilatkozni, az sok mindent elmond.

Egy kormányzati maszkgyártó-gépsorral kapcsolatban feljelentést is tett már, amit a hatóságok ide-oda dobáltak egymás között. Ez most hogy áll?

A sátoraljaújhelyi börtönben készült propagandavideó a miniszterelnökkel, ahogy megtekintette az „új kínai csodamasinát” – talán így is beszélt róla –, amivel havi 800 ezer maszkot fognak gyártani. Kiderült, hogy nem működik ez a gép: sosem gyártott havi 800 ezer maszkot.

Nagyon jól jelképezi ez a hazai járványvédelmet: egyetlen egy dolog világszínvonalú, a propaganda. Az nagyon ment.

Megnéztem, mennyiért vásárolták ezt a gépet, mintegy 600 ezer euróért egy magyar cégtől (jelenlegi árfolyamon nagyjából 219 millió forint – szerk.). Beszéltem orvostechnikai szakértőkkel, akiknek lementett képernyőképe is volt arról, hogy ugyanebben az időszakban – tehát a járvány felfutásakor – egy nagy kínai kereskedelmi portálon pont ennek tizedéért lehetett vásárolni ilyen eszközt.

A szakértő azt is elmondta, hogy vámmal, szállítással, mindennel együtt is legfeljebb az ötödénél vagyunk ennek az árnak, vagyis körülbelül 45 millió forintnál. Egy másik börtönben egyébként éppen nagyjából ennyiért vásároltak is egy ilyen gépsort. Vagyis minimum ötszörös áron vásároltuk ezt a gépsort: ez egy csalás.

Megtettem a fejlentést és furcsa módon indult is nyomozás, bár a rendőrség nagyon hamar eldobta magától.

Azt mondták, a hűtlen kezelésé nem, de a költségvetési csalás gyanúja felmerül. Az nekik azért jó, mert azzal a Nemzeti Adó és Vámhivatalnak kell szívni – már elnézést.

A NAV is nagyon kreatív volt, mert azt mondta – ami szerintem büntetőjogi felelősséget is felvet – ez nem költségvetési csalás, mivel nem költségvetési pénzről van szó. Mert a pénzt nem az államkincstár fizette ki, hanem az Állami Egészségügyi Ellátó Központ – ami egy állami szervezet.

Valahol elveszítette a közpénz jellegét, mint tudjuk.

Mentségükre legyen mondva, megnézték, mennyiért hozták be a vámon. Innentől rögtön tudták, hogy itt baj van. Visszadobták az ügyet, hogy csalás gyanújával vizsgálódjanak. A rendőrség az Interpolt kérdezte meg, hogy Kínában mennyiért vásárolta ezt az eszközt a magyar cég.

Tudjuk, hogy a cég 200 ezer euróért vásárolta, 600 ezerért adta oda. Háromszoros áron. Ha valami, akkor ez nyilvánvalóan költségvetési csalás.

Vagyis a rendőrség végül mindent kinyomozott, de azt mondta, hogy ez mégsem bűncselekmény.

Mert ahhoz bizonyítani kéne, hogy tényleg csalni akartak, másrészt nagy volt a kereslet, és a cégben csak éltek vele. Harmadrészt amúgy is az Operatív Törzs utasítására történt a vásárlás.

A rendőrségben föl sem merül, hogy az Operatív Törzs is tud csalni. A következő kormányban viszont fel fog merülni, hogy akár egy kormánytag is tud hűtlenül vagy hanyagul kezelni. Hiszen ha már akarunk egy ilyen gépet beszerezni, talán legalább az interneten nézzünk körül, mennyibe kerülnek.

Ha pedig olyan céget bízunk meg, amelyiknek korábban semmilyen köze nem volt orvosi eszközök behozatalához, és kapunk egy ajánlatot, az a minimum, hogy alaposan megvizsgáljuk. Ez azért fontos ügy, mert sokan mondják, hogy nem lehet elszámoltatni, nincsenek bizonyítékok, nem lehetséges a jogi felelősségrevonás. Dehogy nem!

Szerintem a rendőr is hivatali visszaélést követett el, aki aláírta, hogy ez nem bűncselekmény.

Mert ott vannak a kezében a bizonyítékok. Ha őt erre utasították, majd mondja el, hogy ki utasította. A lélegeztető gépeket ugyanígy vásároltuk, minimum kétszeres, de inkább ötszörös túlárazással. Ha ennek nem lesz jogi felelőssége, akkor ne is próbáljunk meg kormányt váltani. Fölösleges.

A végrehajtói kamarával kapcsolatban is folytat egy „nyomozást”, aminek keretében Polt Péterhez is fordult. Kapott már választ?

A Blikk írta meg először, hogy a Bírósági Végrehajtói Kamara elnökét lefogták, és nem kért helyreigazítást senki a laptól. Az ügyben teljes a hírzárlat, de nekem is megerősítették ezt a hírt. De olyan belső információkat is kaptam, hogy a kamarában mindenkinek megtiltották, hogy bármit is mondjon, különben kirúgják.

Egy parlamenti képviselőnek joga van információt kérni a főügyésztől, rákérdeztem, hogy a kamara vezetésében volt-e ilyen kényszerintézkedés. Erre nyugodtan mondhatta volna, hogy igen, de annyit mondott, hogy a jogszabályok alapján nem válaszolhat. Most megkérfdezem tőle, hogy milyen jogszabályok alapján nem válaszolhat.

Én úgy tudom, hogy ez az ember pénzt kért, hogy valaki a kamarába bekerüljön, mert ez sajnos egy nagyon jól jövedelmező szakma.

Úgy tudom, az Igazságügyi Minisztérium legfelsőbb vezetésében is lehet olyan személy, aki ebből a pénzből kapott.

Más egyszerűen nem indokolja ezt a titkolózást.

Ez nagyon súlyos kijelentés. Tudja ezt majd bármikor bizonyítani?

Egy kormányváltás esetén egészen biztosan. Most még csak azt mondtam, hogy ilyen információk jutottak el hozzám és ez a félelem életszerűnek tűnik.

Mert precedens nélküli, hogy a főügyész egy képviselőnek azt mondja egy üggyel kapcsolatban, hogy az ég adta világon semmit nem válaszolhat.

Megtagadja alapvető demokratikus kötelességét.

Elmondható, hogy önnek a közigazgatásból, a szélesebb értelemben vett kormányzati apparátusból már súgnak időnként?

Vannak természetesen ilyenek is, de ezekről a helyekről nem nagyon szoktam bizonyítékot is kapni az információkra,

hiszen a bizonyíték alapján elvileg vissza lehet keresni gyakran, hogy ki mondja. A bizonyítékot általában az államigazgatáson kívülről kapom.

De meggyőződésem, hogy a Fidesz az államigazgatásban nagyon komolyan tisztogatott – emiatt is épült le az államigazgatás. De így is nagyon sok ember maradt az államigazgatásban, aki látja, hogy mennyire rossz irányba mennek a dolgok.

Az is a meggyőződésem, hogy azok, akik még ott maradtak a bűnüldöző szerveknél, komoly hivatástudattal rendelkeznek, és komolyan dolgoznak majd, ha szabad kezet adunk nekik. Sőt, sokan, akik leszereltek, vissza is jönnek.

Azért is kérdeztem, mert az ellenzék részéről többször megfogalmazott félelem, hogy a politikai lojalitás már annyira átszövi az apparátust, hogy egy kormányváltás esetén szabotálni fogják az új kormány munkáját. Ön tart ettől?

Részben igen, részben nem. Szerintem még mindig maradtak az államigazgatásban, akik szeretik a hazájukat és nem a Fideszhez való hűségből dolgoznak. De az tény, hogy nagyon sok jó szakember hagyta ott az államigazgatást. Most éppen a vasútbiztonsági hatóságtól kaptam információt, hogy gyakorlatilag kiüresedett a testület.

De látjuk, hogy az Atomenergia Hivatalt is nagyon sokan otthagyják, de aki csak egy ügyet akar intézni a kormányablakban, az is láthatja, hogy gondok vannak. Másrészt a Városháza kapcsán, amivel a Fidesz támadja az ellenzéket, ha megnézzük, hogy ki a leginkább érintett.

Az egyik egy fideszes üzletember (Gansperger Gyula – a szerk.), a másik pedig egy olyan vezető hivatalnok (a Fővárosi Vagyonkezelő elnöke – a szerk.) akit még Tarlós István nevezett ki.

Egy kormányváltás esetén rengeteg olyan pozíció lesz, ahol fideszes embert nem lehet otthagyni.

Tehát ezek szerint vannak „bűnbánó fideszesek”?

Nemrég pont beszéltem egy ilyennel, de ez nagyon kevés…

Tehát akkor vannak.

Nyilvánvalóan vannak. Aki már a Fideszben van ahhoz vagy nagyon butának kell lenni, vagy élvezni kell az előnyeit. Láttam Szekszárdon: a 14 bejutó képviselőből 11-ért a kezemet tűzbe tudtam volna tenni 2006-ban. Nagyon tisztességes emberek voltak.

Láttam, hogy a többségük hogyan indult meg a lejtőn. Ehhez nem kell, hogy hatalmas tolvajok legyenek.

Ha a lánya kap egy állást a helyi vízmű kft-nél kommunikációs igazgatóként havi nem tudom, hány száz ezer forintért, akkor ő már meg van fogva. Vagy, ha a fia egy megkérdőjelezhető EU-s támogatást kap, akkor ő már meg van fogva. Onnantól kezdve már nem fog ugrálni.

Az egyik nap bementem a rendelőmbe egy röntgent megnézni, és egy gazda,

egy kedves, jobboldali gondolkozású úr megkérdezte, hogy szerintem ezekről az ügyekről tud-e a miniszterelnök? Mert azt reméli, hogy nem.

De ezek az ügyek többségében annyira nyilvánvalóan történtek, hogy a jogi felelősségrevonás csak a kormányzati szándékon múlik majd.

Ha szándék is van: ön is részt vett már olyan fórumon, ahol korábbi elszámoltatási kormányzati biztosok vallották be, hogy kudarcot vallottak.

Az ember igyekszik ezekből a példákból tanulni. Nem rajtuk múlott, nem volt rá politikai szándék az előző kormányoknál, csak szavakban ment előtte a karate.

Maga Budai Gyula (a második Orbán-kormány második elszámoltatási biztosa – a szerk.) mondta nekem, amikor egy tévéfelvételen megkérdeztem tőle, hogy hány fideszes ügyet derített fel, hogy csak a 2002-2010 közötti ügyekre volt felhatalmazása Orbán Viktortól.

Jelen pillanatban úgy érzem, megvan a szándék az ellenzéki oldalon. A zuglóiak ezt nekem nagyon komolyan megüzenték.

Miért látja úgy, hogy kevesebb esély van a kormányváltásra, mint, hogy nyer az ellenzék 2022-ben?

Állatorvosként is nagyon sokan kérdezték tőlem, hogy „doktor úr, mennyi esély van rá….?”. Nem mindig könnyű erre válaszolni. Most sem lehet egyértelmű dolgot mondani. A közvélemény-kutatások szerint 50-50 százalék.

A kormánypárti felmérések szerint több mint 50 százaléka van a kormánynak, az ellenzék által fizetett felmérések azt hozzák ki, hogy kicsit több szavazata van az ellenzéknek.

Az ellenzék által megrendelt felmérések nem objektívek ön szerint?

Ezt nem mondtam, de nem lenne életszerűtlen, ha egyes számokat picit kozmetikáznának. De sokat biztos nem, mert az az adott közvéleménykutatónak sem jó. De átlagoljuk le őket, ahogy Tóka Gábor professzor is megtette korábban, akkor is közel 50-50 százalékot kapunk.

Az a rossz hír, hogy ebben az esetben veszíteni fogunk. Mert nem mindegy, ezek a szavazatok hogyan oszlanak el.

Budapesten hiába nyer az ellenzék húsz körzetet 70 százalékkal, ha vidéken közben a többségüket 49-el elveszti. Akkor elvesztítettük a választást. Akkor reménykedhetünk, ha legalább 4-5 százalékkal vezetünk. De még 50 sincs.

Látjuk, hogy a kormány mindent mér, s ha úgy látja, hogy baj van, akkor akár egy-két hónappal a választás előtt változtat még egy kicsit a rendszeren. Ilyen most a lakcímbejelentés szabályainak megváltoztatása.

Ezt egy salátatörvénybe csempészték be.

Igen. A lényege, hogy eddig bizonyítani kellett, hogy ott is lakom, ahol a bejelentett lakcímem van. Az ukrán határnál, Kispaládon most ítélték el a polgármestert, amikor százával jelentették be az ukrán-magyar kettős állampolgárokat – igaz, hogy csak felfüggesztettet kapott. Nyilvánvalóan azért, hogy majd a választáson befolyásolják az eredményeket.

De Újszentiván polgármesterét is pénzbüntetésre ítélték ilyen ügyben. Mostantól azonban bárhova be lehet jelentkezni, egy kis budiba is akár százával, nem lesz bűncselekmény.

Ez azt jelenti, hogy nem lesz billegő körzet. A Fidesz ezt el tudja intézni.

Erre mondja a kormány, hogy a választás rendje elleni bűncselekmény továbbra is benne maradt a Btk-ban, ebben benne van a fiktív lakcímbejelentés is. Ha valaki kifejezetten választási csalás miatt jelentkezik be valahova, az bűncselekmény marad.

És hogy tudja ezt bizonyítani? A kispaládi ravatalozóba száz embert bejelentettek, ez egy objektív dolog volt.

Most hogy tudjuk bizonyítani, hogy ha egy billegő körzetbe bejelentkezik kétszáz kettős állampolgár honfitársunk, hogy ezért teszik ezt? És ehhez nem kell „voksturistának” lenni,

nem kell buszra szállni, odamenni. Semmilyen mozgásra nincsen szükség.

Valaki határon túlról felad egy levelet, majd levélben megkapja a lakcímkártyáját, aztán elmegy a konzulátusra ls leszavazhat annak a körzetnek az egyéni képviselőjére, ahová bejelentette magát.

A Fidesz nagyon pontosan meg tudja mérni, melyik körzet a billegő, ahol akár 50-100 szavazó is dönthet, és minden tovább nélkül rá tud szervezni. Kivették a törvényből azt is, hogy nem lehet lefotózni a szavazólapot, most már törvényes, hogy láncszavazok, kiviszem a képet a fülkéből és megmutatom, hogy „Főnök, leszavaztam, adj ötezer forintot!”.

És akkor itt van még a lakcímbejelentés ügye. Tudjuk a pártpreferenciákat a határon túl. Tudjuk, hogy Erdélyben a szavazatok 98 százaléka fideszes lesz. Az emberek megtéveszthetőek, a Fidesz nagyon komoly pénzeket küld oda. Ennek e lehetőségét, amiről beszéltem legalábbis kinyitotta a kormány.

Az ellenzéknek legalább azt meg kell szervezni, hogy nagyon szigorúan monitorozzák, hogy az egyéni körzetekben hogyan alakulnak a választói névjegyzékek.

Ön is megtévesztett emberekről beszél. Ez egy kedvelt ellenzéki toposz, de fel sem tételezi, hogy valaki azért szavaz a Fideszre, mert úgy látja, jobban él és az ország szerinte jobb állapotban van, mint 2010 előtt?

Jelen pillanatban annyi olyan ügy van, amelyikbe egy normálisan működő demokráciában a kormány megbukna egy hét alatt. Lenézném a hazámat, ha azt gondolnám, hogy a kormány szavazóinak többsége ezeket ismeri, és azt gondolja, hogy neki nem számít, és ha kap 80 ezer forint nyugdíj-kiegészítést, akkor a Fideszre szavaz.

Tőlem régóta kérdezik külföldiek is, hogy „na és ezt hogy tehetik meg?”, amire egy szó a válasz: a propaganda.

A propaganda elhallgat dolgokat sok embertől, másrészt rájuk önt nagyon sok hamis információt, zajt, és ezzel el tudja vinni a figyelmet a valóságtól.

Természetesen vannak ennek a rendszernek haszonélvezői, másképp nem működne. A szocializmusnak is voltak. Volt, akinek javult e helyzete. De aki egy picit is figyelte a közéletet, tudta, hogy aki nem lépett fel aktívan a szocializmus ellen, megtévesztett ember. Lehetne a félelemről is beszélni, de ezt nem szeretem, mert ez öngerjesztő folyamat. Ha a politikusok a félelemről beszélnek, az emberek félni is fognak.

Sokkal hamarabb beszéltünk félelemről, mint ahogy félni kellett volna. És ha most félünk, akkor kettő vagy öt év múlva majd még jobban kell félni.

Mintha kicsit passzívnak tűnne az utóbbi időben az ellenzék. Bár ezzel kapcsolatban voltak nyilatkozatok, hogy most elsősorban a programalkotás, szakmai munka zajlik.

Én nem veszem részt ezeken a tárgyalásokon, ugyanakkor nekem is van hiányérzetem, még ha valóban zajlik is munka.

Az a lendület, amit hozott az előválasztás, egy picit csökkent.

De a lakcímbejelentéssel kapcsolatban komoly hiányérzetem van: ezt a botrányt egész egyszerűen nem lett volna szabad annyiban hagyni. Sokan erre mondják, hogy most úgymond „nincs tüntetős hangulat”, de az emberek akkor hajlandóak a politikai nyomásgyakorlásra, ha azt látják, hogy mi is elszántak vagyunk.

Nagyon nehéz, mert az ellenzék úgy döntött, hogy ezekkel a játékszabályokkal megy bele megint a választásokba. Én már 2018-ban azt mondtam, hogy menjünk bele a harcba, küzdjünk meg és változtassuk meg a szabályokat,

mert már azok a választások sem fair szabályok szerint zajlottak. Ehhez képest nem javult, hanem rosszabbodott a helyzet.

Mit kellene akkor csinálni az ellenzéknek?

Először is: valamit legalább, mert nem csináltunk semmit.

Az ellenzék úgy döntött, hogy az egységes fellépés hoz annyit, hogy akár ilyen játékszabályokkal is érdemes elindulni. Ebben az esetben csak akkor lesz esélyünk, ha valóban lesz húsz–, harmincezer magyar ember, aki segíti ezt a választást.

A rabszolgatörvény elleni fellépésünk megmutatta, hogy körülbelül milyen irányba kellene mennünk. Az emberek számára nyilvánvalóvá vált, hogy a Fidesz fel akarja rúgni az asztalt.

A jogszabály ott sem változott, simán életbe lépett.

Mert abbahagytuk az akciózást. Jöttek az európai uniós választások és azt mondták a pártok, hogy akkor ezt most egy darabig felfüggesztjük – aztán vége is lett az egésznek.

Az MTVA-székházba egy éjszakára mentünk be, Szél Bernadettet és engem kiraktak, majd bement Molnár Zsolt az épületbe és rábeszélte a bent lévőket, hogy menjenek ki. Többet vissza sem mentünk.

Ha azt látják az emberek, hogy feladjuk, nem fognak segíteni.

Annyit sem tettünk, hogy kimenjünk a parlamentből és nem játsszuk tovább azt a játékot, hogyha rosszat mondunk, elveszik tőlünk a szót és milliókat fizetünk.

Azt nem tartja paradoxnak, hogy kivonult a parlamentből, de a korrupcióellenes fellépései során a képviselői jogállására hivatkozik?

Már régóta nem arra hivatkozom. Amit még ad ez a státusz, hogy van egy minimális infrastruktúra, van néhány kollégám, akit alkalmazni tudok, például az ex NAV-os Horváth Andrást. Vagy, hogy van egy benzinkártya, amivel keresztül-kasul végig tudjuk járni az országot. Vagy a mentelmi jog – bár én mindig azt kérem, ha beperelnek, adja ki a parlament.

De mióta elvették a jogunkat, hogy szabadon belépjünk állami intézményekbe, onnantól kezdve vége van az informálódási lehetőségeinknek.

Amikor a honvédelmi minisztertől meg akartam tudni, hogy a repülőgép, amelyik valószínűleg a miniszterelnököt és családját vitte egy horvát nyaralóhelyről Rómába,

egyszerűen nem engedtek be a minisztériumba.

Egy évvel ezelőtt még bemehettem, és belenézhettem papírokba, most már azt sem.

Olvasás helyett inkább végighallgatnád a beszélgetést? Azt is megteheted!

Kósa András
Kósa András Az Azonnali főszerkesztője

A belpolitikán kívül külpolitikával és uniós ügyekkel is szívesen foglalkozik, de természetesen a focihoz is ért. Beszélni legalábbis szeret róla.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek