A civil szervezet oldalán Budapest főépítésze az Azonnalinak adott interjújára reagálva azt írja: nem a magassága miatt kerékpároznak kevesen az Erzsébet hídon, hanem mert jelenleg szinte átjárhatatlan a biciklisek számára.
Részletes posztban száll vitába a Magyar Kerékpárosklub által szervezett I bike Budapest bringás felvonulás oldala Erő Zoltán, Budapest főépítésze nemrég az Azonnalinak adott interjújának egyik kijelentésével. Ebben Erő azt mondta: vitatja, hogy a kerékpárutat át kellene vezetni az Erzsébet hídon. „Az egy magas híd, most is nagyon kevés biciklista megy a járdán. De ott van két kiváló kerékpáros híd, a Szabadság híd és a Lánchíd. Kerékpárutat ezeken keresztül kell átvezetni” – fogalmazott.
A civil oldal szerint azonban tévedés, hogy oda kell bicikliutat építeni, ahol már kerékpároznak, mivel úgy vélik:
ahol erre lehetőséget kapnak a városlakók, ott olyanok is kétkerekűre váltanak, akik egyébként ezt nem tennék meg.
Hozzáteszik, az Erzsébet hídon nem a magassága, hanem az átjárhatatlansága miatt közlekednek jelenleg kevesen biciklivel.
Mint fogalmaznak:
A bejegyzés szerint szinte lehetetlen a hídon átjutni Pestről Budára, aminek a legfőbb akadálya az „autópálya jellegű budai hídfő”. „Bár egész jó lendületet lehet venni rajta az Attila út felé, és a felüljáró kanyarodósávjai közti versenyzésnek is van egy fílingje, azért érthető, ha az erre járók inkább a tolósín nélküli lépcsőn próbálják lecipelni a bringájukat a hídról, miután áttekertek az északi járdán” – írják.
Azt írják, Budáról Pestre hajtva némileg jobb a helyzet, bár itt is jelentkezik a buszsáv problémája. Hozzáteszik, hogy „a budai rakparton vezető bringaút déli járdába torkolló felvezetésének kiépítésével szemlesütve, de elismerte a főváros, hogy nem igazán tudja megoldani a kérdést, de foglalkozik vele”, illetve, hogy bár az Erzsébet híd déli járdáján sem szabályos áttekerni, nem hallottak még emiatt büntetésről.
Felidézik, hogy az Erzsébet híd problémás biciklis átkelésére a Magyar Kerékpárosklub 12 éve felhívta a figyelmet, amikor tömegesen hajtottak át egy rendezvény keretében a szabályos, de veszélyes szakaszon.
Erő Zoltán azon felvetésére, hogy a biciklisek a Lánchíd vagy a Szabadság híd felé kerüljenek, azt reagálták: „A Szabadság és Lánchíd közt két kilométer van. Budán egy szűk és balesetveszélyes gyalog-kerékpárút köti össze őket, Pesten meg semmi. A Szabadság hidat rég kinőtte a biciklis forgalom”. Posztjuk zárásaként azt üzenték a főépítésznek, hogy a kerékpárosokat nem több kilométeres kerülőkre kell kényszeríteni Budapest történelmi belvárosában, hanem helyet kéne adni nekik, hogy könnyebben tekerhessenek.
Erő Zoltán az Azonnalinak adott interjújában ezenkívül beszél a főváros tervezett beruházásairól, arról, hogy mely városokat tartja követendő példának, mit csinál pontosan egy város főépítésze, illetve hogy létezik-e árnyékváros Budapesten. A teljes interjúért kattints ide!
CÍMLAPKÉP: I bike Budapest / Facebook
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.