Erre a csökkenő jegyárbevételek miatt lenne szükség. Balogh Samu szerint a felújításokat muszáj volt elkezdeni akkor is, ha így több helyen zajlanak munkálatok egyszerre, ám három kormányzati beruházás „el van fuserálva”, dugódíjjal pedig egyedül a kormány számol.
„Egy átlagos 2019-es naphoz képest jóval alacsonyabban maradt a közösségi közlekedés használata” – mondta pénteki sajtótájékoztatóján Balogh Samu arról, hogy a tömegközlekedés még „nem heverte ki a koronavírus okozta sokkot”. Karácsony Gergely kabinetfőnöke szerint ez azzal együtt is igaz, hogy nem jelent kiemelt járványügyi kockázatot a használatuk. Ezzel szemben elmondása szerint a gépjármű-forgalom növekedett a fővárosban a két évvel ezelőtti helyzethez képest, egyes általuk mért helyeken akár 15 százalékkal is.
Emellett Balogh „kerékpáros boom-ról” is beszámolt: júniusban másfélszeresére nőtt a kerékpáros forgalom 2019-hez képest, bár még így is elmarad a tömegközlekedés és az autózás számaitól.
A Blaha Lujza tér, a Lánchíd és a pesti alsó rakpart jelenleg is zajló felújításáról azt mondta: ez a három projekt évek óta váratott magára, az előző városvezetés korábban megígérte, hogy még az ő regnálásuk alatt befejezik őket
- fogalmazott Balogh a három párhuzamos munkafolyamat miatti közlekedési dugókkal kapcsolatban. Hozzátette, hogy mindhárom projekt részben kormányzati támogatásból készül, amelyek egy részével idén év végéig el kell számolniuk, így ennek megfelelően kellett ütemezni a munkálatokat.
Balogh Samu szerint az önkormányzat annyit tudott tenni, hogy a három projektet néhány hét különbséggel kezdte el, hogy ne egyszerre jelentsenek sokkhatást a Budapesten közlekedőknek, illetve évtizedes gyakorlat alapján nyárra igyekeznek tenni az ilyen lezárásokkal járó munkákat.
A kabinetfőnök három kormányzati beruházást is megemlített. Balogh a Nyugati Pályaudvar felújításával kapcsolatban úgy fogalmazott, azt „megengedőbben kezeli”, mert régóta szükségszerű és ütemterv szerint halad.
– fogalmazott a politikus. Az M0-s déli hídjának felújítása tavaly szerinte rossz minőségben készült el, ezért többször kellett rajta korlátozni a forgalmat, az itt keletkezett torlódások pedig befelé tolják a forgalmat a városba.
A H7-es HÉV felújításának Balogh elmondása szerint decemberben véget kellett volna érnie, tudomásuk szerint véget is ért, ám az atlétikai stadion építése miatt továbbra is le van zárva a vonal, így a csepeliek átszállásra kényszerülnek és sokan emiatt inkább az autót választják.
Véleménye szerint ezek tovább rontják a főváros közlekedését.
Felidézte, hogy mikor a mikor az M3-as metró középső szakaszának felújítása megkezdődötta, a Bajcsy-Zsilinszky úton a külön buszsávokat alakítottak ki a metrópótló buszok számára, ám a rakpartfelújításhoz kapcsolódó lezárások okozta fennakadások ezeket a Nyugati Pályaudvar és a Deák tér között közlekedő pótlóbuszokat is akadályozták. Először a lámpaciklusok átalakításával igyekeztek ezen segíteni: több zöldidőt adtak az ott közlekedőknek, végül elmondása szerint a buszsávok részleges meghosszabbítása oldotta meg a helyzetet.
Emellett Balogh szerint a Hegyalja úti buszsáv is érdemben javított a Blaha Lujza tér felújítása miatti rossz forgalmi helyzeten. A tér autósforgalmáról Balogh szerint még nincs elég friss adat, de egyelőre a hétfői számokban nem látnak nagy különbséget az egy héttel korábbihoz képest, emellett az eddigi tapasztalataik szerint a csúcsidőn kívüli átlagsebesség sem csökkent a helyszínen a munkálatok megkezdése óta. Bejelentette azt is, hogy
az M3-mas metró hosszabb szakaszán, Kőbánya-Kispesttől egészen a Göncz Árpád városközpontig pótlóbuszok fognak közlekedni július végétől augusztus végéig, hogy ne csak éjszaka tudjanak a metróalagúton keresztül építési anyagokat szállítani a felújítandó szakaszra, és így gyorsabban tudjanak haladni a munkálatokkal,
Újságírói kérdésre válaszolva Balogh elmondta: idén nyáron nincs szükség a 4-6-os vonal felújításra. A dugódíjról Balogh azt mondta, „szellemes felvetésnek” tartja, hogy azért újítanak fel, hogy az annak kapcsán keletkezett torlódások után bevezessék a dugódíjat.
Szerinte az elmúlt időszakban egyetlen szereplő, a kormány számolt a dugódíjjal, amikor a Galvani-híd beruházásánk megtérülését ezzel támasztották alá, de a fővárosnak jelenleg nincs terve a bevezetésére.
Az Azonnali arról kérdezte Balogh Samut, meg tudja-e erősíteni a Magyar Nemzet azon értesülését, hogy a BKV járatain kiterjesztenék a kötelező első ajtós felszállást.
- válaszolta a kabinetfőnök az Azonnalinak. Közben a BKK a hivatalos Facebook-oldalán is arról ír: az első ajtós felszállási rend a fővárosi busz- és trolijáratok mintegy kétharmadán olajozottan működik, ezért azt fokozatosan kiterjesztik más vonalakra is, de csak olyanokra, ahol nem okoz fennakadást vagy nem növeli a menetidőt.
NYITÓKÉP: Tarnay Kristóf Ábel / Azonnali
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.