Konzerves medveürüléket küldött a Csíki Sör gyártója egy erdélyi hírportálnak

2021.07.02. 16:14

A Csíki Sörmanufaktúra szerint a portál régóta kritikát ír a termékeikről, ezért előzékenységük okán előre elküldték a szerkesztőségnek a legújabb terméküket.

Konzerves medveürüléket küldött a Csíki Sör gyártója egy erdélyi hírportálnak

Figyelemreméltó csomagot vehettek kézhez egy erdélyi magyar hírportál, a Transindex szerkesztősége. A romániai sörgyárakat birtokló, holland Heinekennel védjegyvitába keveredő, de azóta politikailag is egyre aktívabb Csíki Sörmanufaktúra ugyanis 

egy konzervnyi „medvetrutyit” küldött a szerkesztőségnek a postán.

A konzerv felirata szerint a medve végtermék „eredeti székely” termék, és „friss áru” is. A speciálisan gyártott csomagoláson pedig azt is feltüntették a küldők, hogy a beltartalom „természetesen környezetben élő medvéktől származó, frissen, melegen csomagolt, BIO kézműves termék. Emberi fogyasztásra nem, de minden más célra alkalmas. Száraz, húvös helyen, napfénytől védve tartandó, és használat előt szétmákátyolható”.

Csomagot hozott ma a posta, hamarosan kinyitjuk és nektek is megmutatjuk, hogy mi van benne! Köszönjük Csíki Sör ! #transindex #buszkesegesballibelet #medvetrutyi

Posted by Transindex.ro on Friday, 2 July 2021

A címke egy másik oldalán pedig az is olvasható, hogy a konzerv tartalma „gluténmentes, tartósítószer-mentes, GMO-mentes, vegán”.

A küldeményhez a Lénárd András többségi tulajdonában álló, de az Átlátszó szerint a Heinekenhez hasonlóan részben holland befektetői háttérrel rendelkező erdélyi magyar sörgyártó – ami kiváló érzékkel piacosította a székely és magyar identitást az anyaországban – kísérőlevelet is mellékelt a szerkesztőségnek, amelyben úgy fogalmaztak:

„Az Önök szerkesztősége évek óta előszeretettel formál véleményt/kritikát termékeinkről, legtöbb esetben negatív hangnemben. Ezt szem előtt tartva, előzékenységünk okán elküldjük Önöknek legújabb termékünket”.

A szerkesztőség mindezt egy több fotóval illiusztrált Facebook-bejegyzésben meg is osztotta a nagyvilággal, és azt ígérik, kinyitják és mindenképpen megmutatják majd, valójában mi van a konzervben. Kulcsár Árpád, a Transindex munkatársa, és az Azonnali volt újságírója elmondta nekünk: a konzervet kinyitották, abban tényleg valami trutyi van, de biológus véleménye nélkül nem tudják megmondani, valóban medvétől származik-e az, vagy a Csíki Manufaktúra ismét átvágta őket.

Megkérdeztük Lénárd Andrást is, valóban az van-e a konzervben, amit állítanak róla. Az Azonnali megkeresésére a Csíki Sörmanufaktúra többségi tulajdonosa úgy válaszolt: nem volt benne abban a kreatív csapatban, akik végül azt összeállították, ugyanakkor garantálja, hogy azt tartalmazza a küldemény ami rá van írva. Emellett azt is hozzátette:

„Ez egészen pontosan medvetrutyi, amit speciálisan erre kiképzett kollégáink megfelelő veszélyességi pótlékért gyújtöttek össze. Soha nem verjük át a vásárlóinkat.”

Annyi biztos, hogy a Csíki Sörmanufaktúra az antikapitalista társadalomkritikában már otthon van, hiszen Slavoj Žižek szlovén filozófustól már tudhatjuk: a kólában sem a cukrozott, amúgy nem is szomjoltó üdítőt isszuk meg, hanem a címkét, és a reklámok ígéretét, azaz egy életstílust. Ezt a székely medvetrutyi – ízétől és frissességétől függetlenül – akár ugyanúgy nyújthatja majd.

Azt amúgy nem tudni pontosan, hogy melyik cikk idegesítette a Sörmanufaktúra marketingeseit és tulajdonosát annyira a Transindexen, hogy ehhez a médiahekk-szerű módszerhez folyamodtak. Annyi viszont biztos, hogy a nemrég piacra dobott, többféle ízesítésű „csíki csipsz” termékcsalád nem nyerte el a hírportál kritikusainak tetszését – május 27-én ugyanis Olyan, mintha egy kiskanál piros paprikát nyalnál címmel jelent meg náluk a termékcsaládról egy lesújtó kritika.

A cikkben a tejfölös-hagymás ízesítésű csíki csipszről például úgy fogalmaztak, az  „avas-vajas ízű”, a paprikást is túlfűszerezettnek találták, egyébként pedig megállapították azt is, hogy a nagy világmárkákhoz képest a valódi székely pityókából készültként hirdetett ropogtatnivaló semmiben sem tűnik különlegesebbnek.

A szerkesztőségi élő tesztelésről pedig még videót is készítettek:

Kulcsár Árpád pedig a portálon részletes elemzést is közölt arról, hogy a „Tiltott Csíkit” áruló manufaktúra hogyan kezdett iszonyatos mértékű mítoszépítésbe és mítoszárulásba termékei körül, amely folyamatot a magyar kormánypártok prominens figurái is megsegítették.

NYITÓKÉP: Transindex / Facebook

Tóth Csaba Tibor
Tóth Csaba Tibor az Azonnali korábbi újságírója

Történészdiplomával rendelkezik, de 2013 óta főleg blogol, 2015 óta pedig újságcikkeket is ír. Sokszor Európáról és a Közel-Keletről. Az Izrael-párti sajtó kedvenc magyar firkásza. Eléggé baloldali.
Facebook
Twitter

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek