+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Renczes Ágoston
2021. május 9. vasárnap, 12:37
A Miskolc-Tornyosnémeti autópálya-szakasz elkészülésével teljessé válik Pozsony és Kassa autópálya-összeköttetése Magyarországon keresztül. Az Észak-Szlovákián keresztül épülő autópálya befejezése viszont még nem látszik.

 

A Pozsonyt Kassával összekötő, régóta várt autópálya a legvitatottabb közlekedési téma Szlovákiában, amit a magyarok fognak befejezni –

 

írja a szlovák jobbközép-liberális SME lap kassai kiadása annak kapcsán, hogy Nemzeti Infrastruktúra Zrt közlése szerint még 2021-ben elkészül a Miskolcot a szlovák-magyar határon fekvő Tornyosnémetivel összekötő autópálya-szakasz.

 

ÍGY LEHET MAJD AUTÓPÁLYÁN ELJUTNI POZSONYBÓL KASSÁRA. MÁR CSAK A MISKOLC ÉS TORNYOSNÉMETI KÖZÖTTI SZAKASZ HIÁNYZIK, 2021-BEN ELKÉSZÜL. KÉP: GOOGLE MAPS

 

A szlovákiai oldalon a határ és Kassa között már kész az autópálya, Pozsonyból Budapestre, és Budapestről Miskolcra is végig lehet autópályán haladni, így a Miskolc-Tornyosnémeti szakasszal teljessé válik Pozsony és Kassa autópályaösszeköttetése.

 

Szlovákiában is épül

 

A lap emlékeztet rá, hogy a fővárost Kelet-Szlovákia központjával összekötő autópálya Szlovákiában is épül: ez az ország északi részén keresztül halad, és már csak néhány, összesen 36 kilométernyi szakasz hiányzik belőle, amiből az egyik nyolc kilométeres szakaszt át is adják 2021-ben.

 

A többi hiányzó szakasz viszont nagyon nehéz terepen épül, viaduktokat és alagutakat is tartalmaz,

 

amik már – egy szakasz kivételével – épülnek ugyan, de a Nemzeti Autópálya Társaság (Národná Diaľničná Spoločnosť, NDS) szerint pont az utóbbi miatt nem „nem lenne korrekt” arról nyilatkozni, hogy ez mikor lesz teljes a Pozsony-Kassa autópálya. Egy a SME-nek nyilatkozó közlekedési szakember szerint

 

ennek a reális határideje 2040.

 

A déli régiók útfejlesztéseit elhalasztották

 

A szlovákiai magyar politika visszatérő témája, hogy a déli régiók – ahol a magyarok élnek – infrastruktúra-fejlesztéseit a szlovák kormány elhanyagolja.

 

SZLOVÁKIA GYORSFORGALMI ÚTHÁLÓZATA. A SZÜRKE KÉSZ, A PIROS ÉPÜL, A ZÖLD ELŐKÉSZÍTÉS ALATT. AZ ÉSZAKI AUTÓPÁLYÁNAK IS VANNAK MÉG PIROS ÉS ZÖLD SZAKASZAI, DÉLEN SZINTE MINDEN ZÖLD. FORRÁS: NÁRODNÁ DIALNIČNÁ SPOLOČNOSŤ

 

Míg az autópálya északon épül, a Pozsonyt Kassával a déli régiókat átszelve összekötő

 

gyorsforgalmi út még csak az előkészítés szakaszában van.

 

Az előző, a szocilápopulista Smer-SD (Irány-Szociáldemokrácia), a nacionalista SNS (Szlovák Nemzeti Párt) és a Bugár Béla vezette magyar-szlovák vegyespárt, a Most-Híd alkota kormányban pont az utóbbié volt a közlekedési tárca. Az akkor Érsek Árpád vezette minisztérium több, a déli régiókat is érintő infrastruktúra-fejlesztést készített elő.

 

A 2020-as kormányváltást követően azonban az új kormány felülvizsgálata ezeket , és az Igor Matovič jobboldali-populista pártja, az OĽaNO (Egyszerű Emberek és Független Személyiségek) vezette közelkedési minisztérium hátrébb sorolta őket a prioritási rangsorban.

 

NYITÓKÉP: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. / Facebook

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Mély aggodalmukat fejezték ki, és hangsúlyozták, a szólásszabadság és az emberi jogok mellett állnak.

Hetvenperces sor a reptéren, Orbán Viktorral elégedetlen taxisofőr, védettségi igazolvány.

Megnéztük, mennyire nyerhetőek ezek a körzetek az ellenzék számára 2022-ben.

Csárdi Antal szerint az ellenzéki egység továbbra is töretlen.

Mint írják, nem hiszik, hogy a Jobbik valóban partner akar lenni abban, hogy több tízezer honfitársunk életét tönkretegye.

Jámbor szerint nem kommunikációs trükk az ellenzéktől a népszavazás, de még ha az is, végsősoron kárt fog okozni a Fidesznek.

Az IDEA Intézet elemzése szerint viszont a biztosan szavazó pártválasztók körében a Fidesz majdnem behozta az ellenzéket.

A hét kérdése

A kínai egyetem elleni kiállás lett az ellenzéki politizálás egyik sarokpontja, a kormány szerint másfél éven belül reális lehet a népszavazás a témában. Nálunk már most az, tessék szavazni!

Azért ide elnéznénk

Pár napja TGM az Azonnalira megírta, hogy szerinte mit érdemes olvasni. Június 18-án a saját könyvét dedikálja.

Kiállítás Budapesten Fiuméről és a magyar kereskedelmi tengerészet történetéről, egészen október 31-ig.

Gyere az Azonnali olvasói Facebook-csoportjába kibeszélni mindent!

Ezt is szerettétek

Miben más az olajlobbi 2021-ben, mint amit a hollywoodi filmek alapján elképzelünk? Hidi Jánossal beszélgettünk.

Az OMOH évek óta fix igazodási pont a magyar LMBTQ-bulizók körében, indulásuk óta vállaltan az LMBTQ-közösséghez szólnak. Marton Péter DJ-vel beszélgettünk. Podcast!

Buktatható-e Lukasenka titkosszolgálati eszközökkel, és ha igen, ki tehetné ezt meg? Miért nem annektálta még Belaruszt Oroszország?

A Helyzetben vele beszélgettünk arról, miért nincs több nő a magyar rapben, mit gondol a motyogós rappről, és hogyan alkotott a lockdown idején.

Hogyan lett egy csepeli utcagyerekből a Blade Runner 2049, az Atomic Blonde, vagy a Hellboy 2 utcaképeinek az elkövetője? Mit gondol ma az egykori legendás graffitis a régi házak falainak összefirkálásáról? Podcast!

Meddig adminisztratív hiba az állam részéről, ha nem küldi valakinek az igazolásokat, és honnan súlyosabb mulasztás?

Manek Gábor számos budapesti étterem tulajdonosaként is építi a fővárosi gasztronómiát. Vele beszélgettünk az éttermek újranyitásáról, a Lärm jövőjéről, valamint a nyári fesztiváltervekről. Podcast!

Twitter megosztás Google+ megosztás