+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Petróczi Rafael
2021. március 22. hétfő, 13:32
Ha a nagy márkák a szép szóra nem hallgatnak, oda kell ütni Fluor szerint, ahol a legjobban fáj nekik: az imidzsüket romboló figyelmeztetéseket kell rakni a termékeikre, mint a cigisdobozoknál.

„A valaha megtermelt műanyagnak a vállalatok csak 9 százalékát hasznosították újra, mégis mi érezzük rosszul magunkat a környezetszennyezés miatt. Eközben a reklámok a műanyagba csomagolt termékeket hirdetik, igazi alternatívák lehetősége nélkül. Eljött az ideje egy olyan figyelmeztetésnek, amit nem lehet nem észrevenni!” – írja új, „Vigyázz, műanyag” címmel futó kampányában a Greenpeace.

 

Ennek keretében a Greenpeace arra szólítja fel a termékeiket műanyagba csomagoló vállalatokat és azok vezetőit, hogy találjanak az eldobható csomagolások helyett a környezetet nem szennyező megoldásokat.

 

A kampányhoz készített videóban a népszerű előadó, Fluor Tomi is megszólal, és a műanyaghelyzetet a dohánytermékekkel veti össze: mint mondja, ugyanolyan háború folyik most a műanyag-csomagolásokat használó márkák ellen, mint évtizedekkel ezelőtt a dohányipar ellen, ami próbálta elhazudni a cigaretta káros hatásait.

 

„Most elérkezett az ideje egy újabb harcnak: a felelőtlen csomagolóipar ellen, ami még mindig nem lát tovább a műanyagnál!”

 

 

A Greenpeace és Fluor a harc keretében felveti azt is, hogy mi lenne, ha a műanyagtermékekre is olyan figyelmeztető jelzéseket helyeznének el, mint amiket a dohánytermékeken is látni:

 

csak itt nem azt hirdetik, hogy „a dohányzás szívinfarktust okoz”, hanem például azt, hogy „a műanyag csomagolás károsíthatja a jövő generációit”.

 

Ezeket az anyagokat a Greenpeace a kampány weboldalán elérhetővé és letölthetővé tette, arra hívva fel a fogyasztókat, hogy tegyék ki őket bárhová, ahol szerintük a műanyag-csomagolásokról határozó döntéshozóknak szemet szúrhatnak. 

 

 

Simon Gergely, a Greenpeace vegyianyag-szakértője az Azonnalinak küldött közleményben ehhez kapcsolódóan elmondta, hogy „a bolygónkat fojtogató műanyagválságot csak együtt tudjuk megoldani – fogyasztók, cégvezetők, és politikai döntéshozók”. Szerinte az elmúlt években egyre többen értették meg a helyzet súlyosságát, és születtek is uniós és hazai szinten előremutató intézkedések:

 

„itthon például döntöttek a műanyag zacskók tilalmáról, illetve megadóztatásáról, és a parlament zöld utat adott a PET-palackokra kivetendő betétdíjnak is. Most a cégeken a sor.”

 

Fluor a Greenpeace kampányához való csatlakozását azzal indokolta, hogy ő ugyan próbálja elkerülni az eldobható műanyag csomagolású termékek használatát, „de ez szinte lehetetlen, amikor mindent eldobható palackban meg pohárban lehet kapni, és még az is hat réteg műanyagba van csomagolva. Én szeretnék jól dönteni, de ha a cégek még döntési lehetőséget sem adnak, akkor nem tudok.”

 

A Greenpeace egyébként a kampány weboldalán tippeket is ad mind a fogyasztóknak, mind a cégeknek, hogy hogyan tudják felhívni a műanyagválságra a figyelmet, és tenni ellene. A Greenpeace azt reméli, hogy minél több cégvezetőt tudnak ezáltal inspirálni a változtatásra.

 

NYITÓKÉP: A Greenpeace kampányvideója

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Noha a Varga Mihály-féle új adócsomag célja az adócsökkentés és az adóegyszerűsítés, az leginkább kommunikációs húzásként értelmezhető. Elemzés!

A számok alacsonyabbak a hivatalos adatoknál, de a kórházba kerültek körében a halálozási arány magas.

A párt küldöttgyűlése döntött így. Karácsony szombatra nagy bejelentést ígért.

Az eset miatt Skóciában többen is azt követelik, hogy legyen saját bevándorláspolitikájuk.

Szombattól korlátozás nélkül utazhatnak a beoltott magyarok és csehek a két ország között, jelentette be Szijjártó Péter.

Szijjártó Péter Pozsonyban azt mondta: nem hagyják, hogy az ügy lekerüljön a napirendről.

Néhány kivétel azért marad: a piacokon, a zsúfolt helyeken és a busz- és vonatállomásokon még kell majd a maszk, máshol azonban nem. Június elsejétől pedig újabb enyhítések jönnek.

A hét kérdése

2022-ben még a választás előtt a parlament új államfőt fog megszavazni, aki ha akar, akár fontos ember is lehet majd. De ki legyen az? Van pár opció.

Azért ide elnéznénk

Mi is, képzelheted. Gyere az Azonnali olvasói Facebook-csoportjába kibeszélni mindent!

Az első nyári hétvégén, június 5-én sörkóstolási és vásárlási lehetőség Budapesten és több vidéki helyszínen is.

Ezt is szerettétek

Meddig adminisztratív hiba az állam részéről, ha nem küldi valakinek az igazolásokat, és honnan súlyosabb mulasztás?

Manek Gábor számos budapesti étterem tulajdonosaként is építi a fővárosi gasztronómiát. Vele beszélgettünk az éttermek újranyitásáról, a Lärm jövőjéről, valamint a nyári fesztiváltervekről. Podcast!

Magyarország egyik legkeresettebb színésze az Azonnalinak elmondta, mi a kelet-magyarországi identitás lényege, milyen az HBO-val dolgozni, de az is kiderül, mi van a Bödőcs Tibor könyvéből az ő főszereplésével készülő monodrámával. Podcast!

Németországban ősszel szövetségi választásokat tartanak, eldől, ki lesz Angela Merkel utódja. Kik azok, akik vállalnák a feladatot? Techet Péter és Bukovics Martin kielemezték. Podcast!

Letoha Tamás, a gyógyszerfejlesztéssel foglalkozó kutató koronavírussal kapcsolatos olvasói kérdésekre válaszol, és azt is elmondja, miért fél a biológiai háborútól.

A galériatulajdonos műgyűjtő elmondja, hogy a szobor a világ bármely részén múzeumi tárgy lehet a jövőben: a BLM-szobor jó értelemben provokál.

Eddigi bevételeik 10 százalékát keresik most meg, hiszen a szakmájukat konkrétan nem tudják gyakorolni. A Music Hungary Szövetség elnöke, Weyer Balázs a Helyzetben!

Twitter megosztás Google+ megosztás