+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++

Ciarán Cuffe, a Zöldek frakciójában ülő európai parlamenti képviselő volt a szervezője annak a nyílt levélnek, amiben összesen 63 MEP kéri Jean-Baptiste Djebbari francia közlekedési minisztert, Grant Shapps brit közlekedésügyi minisztert, valamint Adina Vălean közlekedésügyekért felelős európai biztost, hogy mentsék meg az Eurostar vasúttársaságot.

 

Az Eurostar nagysebességű vasúti szolgáltatást biztosít London és Párizs, valamint London és Brüsszel között. Az Eurostart jelenleg az Eurostar International Limited nevű cég működtetésében áll, amiben tulajdonrésze van a francia és a belga nemzeti vasúttársaságnak, valamint más befektetőknek. A járataival nagyrészt a Csatorna-alagúton keresztül közlekedő Eurostar a koronavírus-válság miatt került szinte lehetetlen anyagi helyzetbe: január 19-én a francia nemzeti vasúttársaság vezetője arról nyilatkozott, hogy

 

az Eurostar helyzete kritikus, járatainak számát napi egyetlen oda- és visszaútra kellett csökkentenie,

 

a London és Párizs közötti járatok ülőhelyeinek pedig még így is csupán a tíz százalékát sikerül megtölteni utasokkal. A járvány miatti határzárakat eddig leghangosabban amúgy egy észt EP-képviselő bírálta.

 

Éppen ezért kérte az Eurostar még január végén, hogy mentsék ki, és kapjon állami mentőcsomagot – erről a francia és a brit közlekedésügyi miniszterek el is kezdtek tárgyalni, azonban megoldást egyelőre nem sikerült találni. Leginkább azon megy a vita, hogy pontosan ki lenne a felelős a kimentésért: a britek például azzal érvelnek, hogy ők a 40 százalékos részesedésüket az Eurostarban 2015-ben eladták, így az 55 százalékos részesedéssel rendelkező franciák feladata lenne a kimentés.

 

Az érdemi előrelépés hiánya miatt írtak a MEP-ek – leginkább a Zöldek képviselői, de az aláírók között vannak néppárti, szocialista, liberális pártcsaládba tartozó, illetve független képviselők, sőt, a brit felsőház, a Lordok Házának két képviselője is – nyílt levelet a fenti személyeknek.

 

Mint írják:

 

„A Csatorna-alagúton keresztüli vasúti közlekedés jövője a tét, ha nem találunk megoldást.”

 

A levélben gyors megoldásra szólítják fel az aláírók a brit és a francia felet, és hozzáteszik: sok repülőgép-társaság esetében volt már példa hasonló kimentésekre. Mint arról az Azonnalin írtunk is, a német állam például a Lufthansát mentette ki – cserébe 25 százalékos részesedésért –, az osztrák állam pedig a Lufthansa osztrák légitársaságát segítette ki a bajból. Az utóbbi részesedést ugyan nem kért, sok mást viszont igen.

 

NYITÓKÉP: Eurostar / Facebook

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Ahhoz, hogy ezt el tudják dönteni, először átláthatóvá kéne a tenni a Diákváros területére tervezett kínai egyetemmel kapcsolatos kormányzati döntéseket.

Hogy pontosan mit fog tartalmazni a törvényjavaslat, amit a Fidesz-KDNP bizonyára nem fog elfogadni, nem tudni.

Ezzel véget ér az orosz erődemonstráció, aminek a pontos célja nem ismert, és enyhülhet a hetek óta tartó feszültség a két ország között.

Szerdán vették az első szállítmányt a szintetikus antitestet tartalmazó gyógyszerből. A kórházak kérhetik, elmondjuk, mi ez.

Miután az AstraZeneca a szerződésben vállalt vakcinamennyiségnek csak a harmadát tudta leszállítani az EU felé, úgy tűnik, hogy az Európai Bizottság jogi úton kötelezné a gyógyszergyátó céget a szerződésben vállalt vakcinamennyiség leszállítására.

Újlipótváros vendéglátósai közül van, aki már az órákat számolja a terasznyitásig, és nem győzi kivárni, hogy megérkezzenek az első vendégek. Fotóriport!

Nem lesz helye Magyarországon „az orosz kémbanknak”, és leállítják Paks2-t – mondta a Momentum elnöke. Az itthoni szabad politizálásért is kiálltak Fekete-Győrék, majd szabadon összegraffitizték a Külügyminisztérium bejáratát.

A hét kérdése

A brit ellenzék vezetőjét személyesen egy bathi kocsma tulaja dobta ki, amiért pártolta a hosszan eltartó járványügyi lezárásokat. Magyarországon ki ne ihasson, ha lesz nyitás?

Azért ide elnéznénk

Mi is, képzelheted. Gyere az Azonnali olvasói Facebook-csoportjába kibeszélni mindent!

Ezt is szerettétek

Letoha Tamás, a gyógyszerfejlesztéssel foglalkozó kutató koronavírussal kapcsolatos olvasói kérdésekre válaszol, és azt is elmondja, miért fél a biológiai háborútól.

A galériatulajdonos műgyűjtő elmondja, hogy a szobor a világ bármely részén múzeumi tárgy lehet a jövőben: a BLM-szobor jó értelemben provokál.

Eddigi bevételeik 10 százalékát keresik most meg, hiszen a szakmájukat konkrétan nem tudják gyakorolni. A Music Hungary Szövetség elnöke, Weyer Balázs a Helyzetben!

Hogyan lehet úgy szürreális műveket írni, ha a világ maga is egyre szürreálisabb? Veres Attila íróval erre kerestük a választ.

Renczes Ágoston, az Azonnali újságírója elmondja, miért lehet jobb vezető Matovič betonkatolikus menedzser utódja, és hogyan érintheti ez a felvidéki magyarságot.

A popzenészek és sztársportolók legújabb bevételi forrásáról Bornemissza Márkkal, az egyik legsikeresebb cipőbolthálózat, a Footshop magyar brand managerével beszélgettünk.

Az Európai Bizottság nemrég nyilvánosságra hozta az EU-s védettségi igazolásról szóló tervet. Lattmann Tamás nemzetközi jogásszal elemeztük, hogyan válhat valóra. Podcast!

Twitter megosztás Google+ megosztás