Kétmilliónál is több szavazásellenes reklámra mondott nemet a Facebook

Szerző: Galavits Patrik
2020.10.18. 09:58

A novemberi amerikai elnökválasztás előtt ismét álhírek terjednek. A négy évvel ezelőttihez képest aktívabb a Facebook az ezek elleni harcban.

Kétmilliónál is több szavazásellenes reklámra mondott nemet a Facebook
Összesen 2,2 millió reklámot utasított vissza a Facebook és a tulajdonában lévő Instagram felületén a Mark Zuckerberg vezette cég, amelyeknek célja a „szavazás akadályozása” volt,

emellett pedig 120 ezer ilyen céllal létrehozott bejegyzést töröltek, 150 millióhoz pedig hozzáfűzték, hogy félrevezető információt tartalmazhat – erről beszélt egy francia lapnak adott interjúban a Facebook nemzetközi kapcsolatokért és kommunikációért felelős alelnöke, Nick Clegg, amit a Guardian szemlézett.

Ezzel a legnagyobb közösségi média el szeretné kerülni a 2016-os eseményeket, amikor a felületét gyakorlatilag zavartalanul használták a felhasználók manipulálására, illetve adatgyűjtésre. Hasonló kritikák fogalmazódtak meg a Facebookkal kapcsolatban ugyanabban az évben a brexit-népszavazáskor.

„35 ezer alkalmazottunk ügyel a felületeink biztonságára, és járul hozzá a választáshoz. Hetven sajtótermékkel kötöttünk megállapodást, amelyek az információk ellenőrzését segítik” – mondta Clegg, aki korábban David Cameron brit miniszterelnök helyettese volt.

Clegg emellett hangsúlyozta, hogy mesterséges intelligenciát is bevetnek, amelynek segítségével „milliárdnyi bejegyzést és kamuprofilt” töröltek a felületeikről, még mielőtt felhasználók egyáltalán jelenthették volna ezeket.

A reklámokat és az azokhoz tartozó információkat, így a finanszírozójukat pedig hét évig tárolja a Facebook a nagyobb átláthatóság érdekében.

2016-ban maga Clegg is amiatt panaszkodott, hogy a Facebook nem azonosította az amerikai választásokba beavatkozókat, és nem is tett ellenük semmit.

Trump nem boldog

A közösségi médiák határozott fellépése nem tetszik mindenkinek: Donald Trump amerikai elnök néhány nappal ezelőtt amiatt kritizálta a Facebookot és a Twittert, mert azok nem adtak szabad utat a New York Postban megjelent cikk terjedésének, amelyben demokrata riválisa, Joe Biden és fia, Hunter állítólagos gyanús ukrajnai üzleti ügyeiről írnak.

A Twitternél az „a cikkben megjelent anyagok eredetének kérdésességével” magyarázták a hír elérésének korlátozását.

NYITÓKÉP: Nick Clegg a 2011-es davosi Világgazdasági Fórumon FOTÓ: Moritz Hager / Wikimedia

Galavits Patrik
Galavits Patrik az Azonnali újságírója

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek