Sőt, április óta nem közlekedő hajójáratokra is lehet jegyet venni, miközben a BKK arról még mindig nem adott tájékoztatást, hogy a hozzájuk potyára befolyt milliókkal mihez kezd.
Több, mint egy hete, szeptember 23-án hívta fel rá a Közlekedő Tömeg Egyesület a figyelmet, hogy a BKK megrövidíti az embereket azzal, hogy a reptérre közlekedő és a vonaljegyektől eltérő díjszabású, bérlettel igénybe eleve nem is vehető 100E buszra is ad el jegyeket, noha az a járat – a koronavírus-járvány miatt – április óta nem közlekedik.
Mint arról az Azonnali is beszámolt, a BKK-hoz – az egyesület közérdekű adatigénylése alapján – 14 millió forint folyt be a 900 forintos reptéri jegyekből a 100E leállítása óta, és a 15 ezer jegyvásárlóknak csak kis töredéke váltotta vissza a jegyét. A BKK arra hivatkozik, hogy a repülőtéri vonaljegyek árusítását egy elhúzódó „technikai hiba” miatt nem sikerült leállítani, valamint hogy a 100E-re váltott jegyeket a repülőtérre közlekedő más járatokon is elfogadják, noha erről nem adtak előzetesen tájékoztatást, és a cég honlapján található információk sem támasztják ezt alá: eszerint a 100E-re váltott jegyek csak a 100E-n való utazásra használhatóak fel.
Mindez több, mint egy hete volt, ám
Mint írják, hiába jelezte a BKK még múlt hét szombaton, hogy „azonnali intézkedéseket tettek” a felesleges jegyvásárlások megelőzése érdekében (hacsak azt nem tekintjük azonnali intézkedésnek, hogy a jegyautomaták védőképernyőjén megjelenik erről egy tájékoztató szöveg), és hogy a fejleményekről „hamarosan sajtóközleményben is beszámolnak”, mindez azóta is várat magára.
Sőt, mint arra az egyesület Facebook-oldalának olvasói felhívták a figyelmet,
A Közlekedő Tömeg a repülőtéri buszjeggyel való visszaélés miatt múlt hét szombaton feljelentést is tett ismeretlen tettes ellen üzletszerűen, jelentős értékben elkövetett csalás bűntette miatt. A BKK a történtekkel kapcsolatban egyelőre arról sem adott tájékoztatást az egyesületnek, hogy mihez kezd a potyára befolyt 14 millióval, ahogy arról sem, hogy mikor értesültek a jegyértékesítést állításuk szerint megakadályozó technikai hibáról, valamint hogy tulajdonképpen mikor is fogják leállítani a jegyvásárlást.
Az üggyel kapcsolatban az Azonnali is megkereste a BKK-t: arra vagyunk kíváncsiak, hogy:
+ Van-e/lesz-e az ügynek személyi konzekvenciája a BKK vezetésében?
+ Van-e/lesz-e a BKK technikai személyzetében személyi konzekvencia amiatt, hogy a nem közlekedő járatokra történő jegyvásárlást megakadályozó technikai hibát fél év alatt sem tudják kijavítani?
+ Bocsánatot fognak-e kérni az utasoktól azok megkárosítása miatt? Ha nem, miért nem?
+ Mekkora összeg folyt be eddig a BKK-hoz a nem közlekedő hajóutakra kifizetett jegyekből?
+ Leállítják-e a hajókra történő jegyvásárlást? Ha igen, mikor, és addig milyen tájékoztatást fognak adni erről az utasoknak?
+ Mi indokolja a közvélemény hivatalos tájékoztatásának elmaradását/késését a cég részéről? Mikor fognak az ügyről hivatalos sajtóközleményt kiadni?
+ Elegendőnek ítélik a 100E járat közlekedésének szüneteltetéséről az automaták képernyőjén tájékoztatni az embereket? Ha nem, miért nem tettek ennél többet eddig?
+ Miért állították a Közlekedő Tömeg Egyesületnek írt levelükben, hogy a reptéri vonaljegy minden reptér és Budapest belvárosa között közlekedő járaton érvényes, ha a BKK honlapján található információk szerint a 100E buszjáratra megváltott jegyek kizárólag a 100E buszjáraton használhatóak? Ki nem mond igazat?
+ A nem közlekedő 100E reptéri vonaljegy mintájára terveznek-e bevezetni további jegytípusokat amolyan támogatói jegyekként, amelyek egy vonaljegy funkcióját látják el, csak éppen akár többezer forintért lehetne megvásárolni őket?
Amint választ kapunk, természetesen külön cikkben visszatérünk a témára!
NYITÓKÉP: A 100E repülőtéri busz. BKK / Facebook
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.