Nem váratott sokat magára az első csőtörés a legújabb bukaresti metróvonalon. Igaz, a román főváros metróhálózatának szinte a védjegyévé vált, hogy folyamatosan beázik.
Alig két hete adták át a román főváros ötödik metróhálózatát, máris hívni kellett a szerelőket, amikor péntek reggel az egyik (Eroilor 2) megállóban patakokban kezdett folyni a víz a mennyezetről.
A metrót üzemeltető Metrorex közleményéből később kiderült, hogy a nem szokványos vízesést egy meghibásodott vízvezeték okozta, de a problémát hamarosan sikerült orvosolni. Ez vélhetően abban merült ki, hogy elzárták a vizet, hiszen a megsérült vízvezeték a mennyezet alatt húzódik, annak javításához, kicseréléséhez pedig a mennyezetet is fel kellene bontani – ilyen jellegű beavatkozásról azonban nem írnak a közleményben.
A Metrorex beszámolt arról is, hogy az incidens nem okozott fennakadást a menetrend szerinti járatok közlekedésében, és egyetlen utas sem sérült meg.
A bukaresti ötös metró építési munkálatai egyébként 12 évig tartottak, végül szeptember 15-én sikerült Klaus Johannis román államfő és Ludovic Orban miniszterelnök jelenlétében átadni az új vonalat. Az átadásról és a metróépítés viszontagságos munkálatairól az Azonnali is beszámolt.
A bukaresti metrók egyébként a múltban arról voltak hirhedtek, hogy időnként beáznak. A 20 méter mélységben húzódó egyes és hármas metró Timpuri Noi és Petrache Poenaru névre keresztelt megállói közvetlenül a Dâmboviţa műfolyó, és az alatta csatornában elvezetett eredeti folyó közelsége miatt állandóan beáztak, ezt a problémát pedig gyantázott téglával igyekeztek orvosolni a Ceaușescu-korszak mérnökei, inkább kevesebb, mint több sikerrel.
NYITÓKÉP: Klaus Johannis államfő Ludovic Orban miniszerelenök kíséretében átadja a bukaresti ötös metrót. Klaus Johannis / Facebook
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.