+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Antal Róbert-István
2020. szeptember 21. hétfő, 15:58
Hónapok kérdése már csak, és közvetlen vasúti összeköttetése lesz Bukarest repülőterének a belvárossal.

Miután Klaus Johannis román államelnök jelenlétében pár napja átadták a bukaresti ötös metró egyik szakaszát, hétfőn Johannis újabb munkalátogatást tett. Johannis ezúttal a belvárost és a nemzetközi repteret összekötő vasútvonal építését tekintette meg, majd vonatra ült és kipróbálta az új szakaszt.

 

A bukaresti Északi pályaudvart (Gara de Nord) és a román fővárosról északra található otopeni-i Henri Coandă nemzetközi repülőteret összekötő vasútvonal modernizálása és egy kis részének a nulláról való megépítése régóta prioritás. A bukaresti Északi pályaudvar körülbelül a budapesti Keleti pályaudvarnak felel meg, mivel szintén metrócsomópont. Az új vasútszakasszal pedig a reptérről Bukarestbe utazók nagyon hamar átszállhatnak a bukaresti metrókra is.

 

Jelenleg ugyanis az otopeni-i nemzetközi repülőtér és a város között a bukaresti városi tömegközlekedés buszaival, taxival vagy Uberrel lehet utazni.

 

A reptér és a belváros közötti 18 kilométeres szakaszt nagyjából 40–50 perces menetidővel teszik meg úgy a buszok, mint minden más.

 

JELENLEG A BUSZOK ÉS AZ AUTÓK EZT A DUGÓKKAL TELÍTETT ÚTVONALAT HASZNÁLJÁK, EZÉRT IS OLYAN HOSSZÚ A BEJUTÁS A REPÜLŐTÉRRŐL A BELVÁROSBA.

 

Látogatása alkalmával a román államfő elégedett volt. Kiemelte, hogy az infrastrukturális beruházásokkal változni fog Románia megítélése a külföld előtt, illetve hogy a bukaresti jobbközép nemzeti liberális PNL Orban-kormány és – az ugyancsak PNL-ből érkezett – államelnök közös gazdaságélénkítő tervének mutatkoznak meg az első eredményei. „Ha belegondolunk, hogy 2016 és 2019 között, a liberális kormány megalakulásáig szinte semmit nem haladt a projekt, most pedig egy év alatt már majdnem kész van, nyilvánvaló számunkra a liberális kormányzás hozzáértése, és ezzel a kormánnyal fejleszthetjük majd Romániát" – mondta Johannis.

 

Johannis mondatait nagyon hamar bírálta a szocdemek volt pártelnöke, az exminiszterelnök, Victor Ponta. Ponta úgy fogalmazott, hogy Johannisnak egyetlen szenvedélye van, mégpedig az, hogy Johannis az ő miniszterelnöksége alatt (2012-2015) elkezdett infrastrukturális projekteket ad át. Ponta még ironikusan azt is hozzátette, hogy szeretné, ha Johannis is elindítana egy nagy infrastrukturális projektet, hogy azt Ponta 2024 után átadhassa. Itt arra utalt, hogy nagy esélyekkel 2024-ben Victor Ponta lesz a baloldali kihívója annak a jobbközép politikusnak, aki Klaus Johannis mandátumának végével indulni fog a román államelnök-választáson.

 

A dolognak annyi visszássága van, hogy a vasútvonalat – amely eleve az egyik létező, a főváros északi vasútvonalára csatlakozik rá, és a nulláról épített szakasz a beruházásnak nagyon kis hányadát, összesen 3 kilométert jelent – még a 2016 után kormányzó posztkommunista-nacionalista Szociáldemokrata Párt (PSD) kezdte el építeni. Mégpedig azért, hogy az akkor még esedékes EURO 2020 európai focibajnokságra a már felújított stadionokba Romániába özönlő fociszurkolók vonattal, gyorsan, európai körülmények között érhessenek be a belvárosba.

 

A bukaresti Északi pályaudvar és a nemzetközi repülőtér közötti új szakasz építésére 2016-ban írták alá a szerződést, és úgy tűnt, hogy 2017-ben elkezdhetik építeni az adott szakaszt. Azonban különböző jogi problémák merültek fel – például megóvták a közbeszerzést, egy állampolgár feljelentést tett, miután a nyomvonal a házán keresztül haladt volna – így az építkezést csak 2019 szeptemberében kezdhették el. Ekkor azonban esélytelennek tűnt, hogy a következő évi júniusi Európa-bajnokságra elkészüljön. Szerencsére a koronavírus-járvány a románok segítségére sietett: az EB-t 2021-re halasztották, így addigra a vonal elkészülhet. A focidrukkerek pedig a reptérről a környezetkímélőbb és gyorsabb vontattal utazhatnak majd be a városba.

 

Az új szakaszt majd december 12-én tervezik átadni. Még nincs eldöntve, hogy 50 percenként, vagy 20-30 percenként indítanak majd vonatokat az Északi pályaudvar és a nemzetközi reptér között. A busszal vagy taxival eltöltött utazási időt, 40 percet is felére, az ígéretek szerint 17 percre csökkenti majd a vonatos utazás. Hogy a vonatjegy ára mennyi lesz, szintén nem tudni. Uberrel nagyjából 60 lej, azaz 4200-4400 forint egy út.

 

NYITÓKÉP: Klaus Johannis / Facebook

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Ezen a' héten egy lubok leplezi le az orosz nép ellenségit.

A sikeres alkotmányos vádeljárás jelentősége Trump diszkvalifikálása lenne egy következő elnökválasztásról.

Három hónap alatt szállítják le az összesen kétmillió adag Szputnyik V-vakcinát.

Egy év kell legalább a szakértő szerint, hogy beindulhasson a tavaly decemberben alapított cégnél egy covid-vakcina tömeges gyártása.

Három ütemben érkezik nagy mennyiségben a Sputnik-V hazánkba, jelentette be Szijjártó Péter külügyminiszter.

Gulyás Márton és a Partizán műsora Gajdics Ottóval tarolt, TGM és a többi véleményvezér pedig a nyomukban!

A hét kérdése

Még ugyan nem látni, mikor lesz vége a lockdownnak, de álmodozni azért lehet. A hét kérdésében pont ezt kell tenni!

Azért ide elnéznénk

Mi is, képzelheted. Gyere az Azonnali olvasói Facebook-csoportjába kibeszélni mindent!

Ezt is szerettétek

Megújult a Helyzet, az Azonnali podcastja! Prieger Zsolt, az Anima Sound System frontembere mesél cigányságról, vírusról és jellemfejlődésről.

Mennyire estek be az árak a fővárosban és vidéken? Érdemes várni a lakásvásárlással vagy eladással? Ingatlanpiaci szakértőkkel beszélgettünk a Helyzetben! Podcast.

A kormányra kerülő RMDSZ akár három minisztériumot is kaphat Romániában. A választáson meglepően jól szereplő szélsőjobboldal azonban a koalícióban is okozhat zavart.

A magyar kormánypárt egyre szorultabb helyzetben van a Néppártban, a vétó hatásait pedig elszámította Orbán Viktor. Helyzet Stefano Bottonival és Hegedűs Dániellel!

Leginkább úgy, hogy nem veszel semmit. A karácsonyi vásárlási láz beindulása előtt környezetvédelmi szakemberekkel jártunk utána, hogy lehetünk zöldebbek.

Milyen volt a jugoszláv néphadsereg katonájaként megélni a boszniai háború kitörését; miért éppen úgy születetett meg a béke, ahogy?

A Helyzet vendége Eric Weaver, a Debreceni Egyetem docense, akivel megbeszéltük, mit hozhat Magyarországnak, ha Joe Biden az USA elnöke.

Twitter megosztás Google+ megosztás