+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Antal Róbert-István
2020. szeptember 21. hétfő, 15:58
Hónapok kérdése már csak, és közvetlen vasúti összeköttetése lesz Bukarest repülőterének a belvárossal.

Miután Klaus Johannis román államelnök jelenlétében pár napja átadták a bukaresti ötös metró egyik szakaszát, hétfőn Johannis újabb munkalátogatást tett. Johannis ezúttal a belvárost és a nemzetközi repteret összekötő vasútvonal építését tekintette meg, majd vonatra ült és kipróbálta az új szakaszt.

 

A bukaresti Északi pályaudvart (Gara de Nord) és a román fővárosról északra található otopeni-i Henri Coandă nemzetközi repülőteret összekötő vasútvonal modernizálása és egy kis részének a nulláról való megépítése régóta prioritás. A bukaresti Északi pályaudvar körülbelül a budapesti Keleti pályaudvarnak felel meg, mivel szintén metrócsomópont. Az új vasútszakasszal pedig a reptérről Bukarestbe utazók nagyon hamar átszállhatnak a bukaresti metrókra is.

 

Jelenleg ugyanis az otopeni-i nemzetközi repülőtér és a város között a bukaresti városi tömegközlekedés buszaival, taxival vagy Uberrel lehet utazni.

 

A reptér és a belváros közötti 18 kilométeres szakaszt nagyjából 40–50 perces menetidővel teszik meg úgy a buszok, mint minden más.

 

JELENLEG A BUSZOK ÉS AZ AUTÓK EZT A DUGÓKKAL TELÍTETT ÚTVONALAT HASZNÁLJÁK, EZÉRT IS OLYAN HOSSZÚ A BEJUTÁS A REPÜLŐTÉRRŐL A BELVÁROSBA.

 

Látogatása alkalmával a román államfő elégedett volt. Kiemelte, hogy az infrastrukturális beruházásokkal változni fog Románia megítélése a külföld előtt, illetve hogy a bukaresti jobbközép nemzeti liberális PNL Orban-kormány és – az ugyancsak PNL-ből érkezett – államelnök közös gazdaságélénkítő tervének mutatkoznak meg az első eredményei. „Ha belegondolunk, hogy 2016 és 2019 között, a liberális kormány megalakulásáig szinte semmit nem haladt a projekt, most pedig egy év alatt már majdnem kész van, nyilvánvaló számunkra a liberális kormányzás hozzáértése, és ezzel a kormánnyal fejleszthetjük majd Romániát" – mondta Johannis.

 

Johannis mondatait nagyon hamar bírálta a szocdemek volt pártelnöke, az exminiszterelnök, Victor Ponta. Ponta úgy fogalmazott, hogy Johannisnak egyetlen szenvedélye van, mégpedig az, hogy Johannis az ő miniszterelnöksége alatt (2012-2015) elkezdett infrastrukturális projekteket ad át. Ponta még ironikusan azt is hozzátette, hogy szeretné, ha Johannis is elindítana egy nagy infrastrukturális projektet, hogy azt Ponta 2024 után átadhassa. Itt arra utalt, hogy nagy esélyekkel 2024-ben Victor Ponta lesz a baloldali kihívója annak a jobbközép politikusnak, aki Klaus Johannis mandátumának végével indulni fog a román államelnök-választáson.

 

A dolognak annyi visszássága van, hogy a vasútvonalat – amely eleve az egyik létező, a főváros északi vasútvonalára csatlakozik rá, és a nulláról épített szakasz a beruházásnak nagyon kis hányadát, összesen 3 kilométert jelent – még a 2016 után kormányzó posztkommunista-nacionalista Szociáldemokrata Párt (PSD) kezdte el építeni. Mégpedig azért, hogy az akkor még esedékes EURO 2020 európai focibajnokságra a már felújított stadionokba Romániába özönlő fociszurkolók vonattal, gyorsan, európai körülmények között érhessenek be a belvárosba.

 

A bukaresti Északi pályaudvar és a nemzetközi repülőtér közötti új szakasz építésére 2016-ban írták alá a szerződést, és úgy tűnt, hogy 2017-ben elkezdhetik építeni az adott szakaszt. Azonban különböző jogi problémák merültek fel – például megóvták a közbeszerzést, egy állampolgár feljelentést tett, miután a nyomvonal a házán keresztül haladt volna – így az építkezést csak 2019 szeptemberében kezdhették el. Ekkor azonban esélytelennek tűnt, hogy a következő évi júniusi Európa-bajnokságra elkészüljön. Szerencsére a koronavírus-járvány a románok segítségére sietett: az EB-t 2021-re halasztották, így addigra a vonal elkészülhet. A focidrukkerek pedig a reptérről a környezetkímélőbb és gyorsabb vontattal utazhatnak majd be a városba.

 

Az új szakaszt majd december 12-én tervezik átadni. Még nincs eldöntve, hogy 50 percenként, vagy 20-30 percenként indítanak majd vonatokat az Északi pályaudvar és a nemzetközi reptér között. A busszal vagy taxival eltöltött utazási időt, 40 percet is felére, az ígéretek szerint 17 percre csökkenti majd a vonatos utazás. Hogy a vonatjegy ára mennyi lesz, szintén nem tudni. Uberrel nagyjából 60 lej, azaz 4200-4400 forint egy út.

 

NYITÓKÉP: Klaus Johannis / Facebook

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Az űrhajós, Jurij Gagarin, egy csapásra világsztár lett – és a szovjet tudomány diadalát jelképezte, amerre csak járt.

A fejletlen orvosi technológia következtében 40 napos vesztegzárral próbálták meg az akkori járványokat megállítani.

Egy, a Lancet folyóiratban megjelent friss tanulmány szerint ha AstraZenecával vagy Szputnyik-V-vel oltanak be,
jobb, ha nem vagy elhízott.

Bő egy héttel Teleki Pál halála után a Magyar Királyi Honvédség csapatai bevonultak a Délvidékre, segítve ezzel a nácik balkáni hadjáratát.

Története is azt bizonyítja: túlságosan leegyszerűsítő, ha nemzetek közötti háborúként akarjuk láttatni a boszniai polgárháborút.

Az izraeli parlamentbe szélsőséges cionista politikusok is bekerültek. Ha Benjamin Netanjahu kormányfő akar maradni, az ő támogatásukat is meg kell nyernie. De kik ők?

Ungár Péternek pedig, aki a szakszervezet jogait kérte számon rajta, egyszerűen annyit üzent, ne fontoskodjon.

A hét kérdése

A hatpárti ellenzéki szövetség szerint felesleges a regisztráció, elég lenne felmutatni a TAJ-kártyát, hogy beoltsanak valakit a covid ellen. Szerinted?

Azért ide elnéznénk

Mi is, képzelheted. Gyere az Azonnali olvasói Facebook-csoportjába kibeszélni mindent!

Ezt is szerettétek

Eddigi bevételeik 10 százalékát keresik most meg, hiszen a szakmájukat konkrétan nem tudják gyakorolni. A Music Hungary Szövetség elnöke, Weyer Balázs a Helyzetben!

Hogyan lehet úgy szürreális műveket írni, ha a világ maga is egyre szürreálisabb? Veres Attila íróval erre kerestük a választ.

Renczes Ágoston, az Azonnali újságírója elmondja, miért lehet jobb vezető Matovič betonkatolikus menedzser utódja, és hogyan érintheti ez a felvidéki magyarságot.

A popzenészek és sztársportolók legújabb bevételi forrásáról Bornemissza Márkkal, az egyik legsikeresebb cipőbolthálózat, a Footshop magyar brand managerével beszélgettünk.

Az Európai Bizottság nemrég nyilvánosságra hozta az EU-s védettségi igazolásról szóló tervet. Lattmann Tamás nemzetközi jogásszal elemeztük, hogyan válhat valóra. Podcast!

Horváth Máté, a Dürer Kert koncertszervezője az Azonnalinak néhány részletet elárult arról, hogyan fog kinézni a lockdown utáni Dürer. Podcast!

Az 1848-as forradalomra és szabadságharcról szeretünk egy jó adag nemzeti mázzal és pátosszal leöntve gondolkodni. De mi köze a nemzeti ünnep lezüllesztéséhez Torgyán Józsefnek? Podcast!

Twitter megosztás Google+ megosztás