Biztonságban vannak-e a biciklisek attól, hogy odafestettek egy sárga sávot? Örüljünk-e az új bringasávoknak, vagy azért még van hova fejlődni? Mit lehet tenni, ha egyszer csak hirtelen véget ér egy bicikliút? Bringásokat és szakértőket kérdeztünk az új budapesti bringasávokról. Videó!
Budapest vezetése a koronavírus-járvány okozta forgalomcsökkenést kihasználva új biciklisávokat festett fel először a Tétényi és a Bartók Béla úton, majd az Üllőin, végül pedig a Nagykörút egy háromkilométeres szakaszán.
Az ellenzéki városvezetés intézkedéseit a kormánypárti és a független média egyaránt hevesen kritizálta, és sok autós sem örült annak, hogy a láthatóan nem eléggé kihasznált biciklisávok az autóforgalom torlódását eredményezik.
Az új sávok problémáiról már korábban is kérdeztük Biczók Pétert, a Város és Mobilitás Intézet igazgatóját, most pedig vele és Tőkés Balázzsal, a BKK innovációs főmunkatársával, továbbá pár fővárosi bringással járjuk körbe egy videóban a témát.
Biczók szerint két fő probléma van a sávokkal:
A megkérdezett biciklisek alapvetően előremutatónak tartják az új sávok felfestését, viszont a biztonsággal nekik is akadnak problémáik.
Tőkés szerint a járvány adta lehetőséget jól használta ki a város vezetése, de
Részletek a videóban!
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.