+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Varsányi Bence
2020. július 23. csütörtök, 16:38
Lezárás csak a bulinegyedben, a Kazinczy utcán lesz, a cél inkább az, hogy az autósok a főútvonalakat használják a kis utcák „menekülőútvonalai” helyett.

Balogh Samu fővárosi kabinetfőnök ismertette a főpolgármester által április végén beígért fővárosi forgalomcsillapítás első szakaszát csütörtök délután egy háttérbeszélgetésen, amelyen részt vett Soproni Tamás, Terézváros momentumos polgármestere, és Niedermüller Péter, a Demokratikus Koalíció erzsébetvárosi polgármestere is, akik hangsúlyozták, hogy a két szomszédos kerület szorosan együtt fog működni a forgalomcsillapításban.

 

Erzsébetvárosban jön a legtöbb változás

 

A budapesti forgalomcsillapítás elsősorban Erzsébetvárost fogja érinteni, itt augusztus tizedikén kezdődik egy nagyjából háromhónapos tesztidőszak, ami ugyan október végéig tart, az intézkedések viszont maradnak egészen a visszajelzések kiértékeléséig, illetve a hosszútávú megoldások bevezetéséig. Balogh és Niedermüller kiemelte, hogy az erzsébetvárosi intézkedések korlátozásokat vagy lezárásokat egyáltalán nem tartalmaznak, hanem

 

főleg a forgalmi irány megváltoztatásával próbálják elérni azt, hogy aki áthaladna a kerületen, inkább más irányban, a főútvonalakat használva közlekedjen.

 

Az egyik legnagyobb belpesti főútvonal, a Nagykörút egyébként épp most lett egy sávval kisebb, miután biciklisávot létesítettek rajta, így a szokásos forgalom mellett is érezhetően lassabb a haladás autóval.

 

A beszélgetés résztvevőinek kiosztott anyagban is hangsúlyozták azt, hogy lezárások nem lesznek, viszont már rögtön a következő bekezdésben írják, hogy a bulinegyed főutcájának is tekinthető Kazinczy utcát a Király utca és a Wesselényi utca között például teljesen lezárják a forgalom elől.

 

Ezen kívül viszont tényleg nem lesz lezárás, a forgalmi irány megváltoztatásán kívül viszont

 

a pakolóhelyek csökkentését is tervezik, egyrészt hogy több hely legyen a bicikliseknek és a gyalogosoknak, másrészt pedig lesz olyan utca, ahol az így felszabadult helyet kihasználva kétirányúsítják a forgalmat:

 

az egyik irányban a trolik és a biciklisek, míg a másik irányban az autósok fognak közlekedni. Továbbá lesznek olyan helyek is, ahol a megfelelő kanyarodási ív biztosítása miatt szüntetnek meg parkolóhelyeket.

 

EZEKRE A VÁLTOZÁSOKRA LEHET SZÁMÍTANI ERZSÉBETVÁROSBAN AUGUSZTUS TIZEDIKÉTŐL.

 

A városvezetők úgy gondolják, hogy a parkolóhelyek számának csökkentésével a kerület lakói is jól járnak majd, mert így csökkenni fog a zaj- és levegőszennyezés mértéke, és hosszútávon az autósoknak sem fog problémát okozni, mert egyre többen fogják használni a parkolóházakat, így könnyebb lesz az utcán találni parkolóhelyet. 

 

Baloghék egyébként arra is számítanak, hogy

 

a Fővárosi Önkormányzat augusztus végén dönteni fog arról, hogy Erzsébetváros egy magasabb parkolási díjzónába kerüljön, ezzel is támogatva a forgalomcsillapítási intézkedéseket.

 

Kisebb forgalomcsillapítási intézkedések lesznek máshol is

 

Ugyan a háttérbeszélgetés fókusza elsősorban Erzsébetváros volt, Balogh röviden ismertette a többi kerületre vonatkozó terveket is, például a Bécsi út és a Vörösvári út az óbudai lakótelepet érintő szakaszán a sebességkorlátot 60 km/óráról 50 km/órára módosítják, hogy alacsonyabb legyen a zajszennyezés, Ferencvárosban pedig szintén a parkolóhelyek csökkentésével akarják majd elérni, hogy az autósok ne használják a kisebb utcákat „menekülőútvonalnak”.

 

Ugyan Kerpel-Fronius Gábor, Budapest részvételiségért, átláthatóságért, és okosvárosért felelős főpolgármester-helyettese jelen volt, de végül nem szólalt fel a beszélgetésen, Balogh viszont többször is hangsúlyozta a rendezvényen, hogy a fővárosi változtatások nem önkényesek, az egészet tesztjelleggel próbálják ki, és több platformon is várják majd a közlekedő emberek véleményét az intézkedésekről.

 

NYITÓKÉP: BKK / Facebook

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

A járvány miatt nem közlekedő reptéri járatra árult 900 forintos jegyek a BKK-t 14 millió forinttal gazdagították. Mi történt?

Korábban napokkal előre beharangozták, hogy Európa utolsó diktátora leteszi hivatali esküjét. Ez most elmaradt.

Két mondatban összefoglalva ez az Európai Bizottság új terve.

Az elmúlt hét nap átlaga bőven meghaladja azt az értéket, amely felett a WHO szerint a járvány nincs kordában tartva.

És ráadásul még gmailes is vagy? Van megoldás, olvasd el itt Bakó Bea szerdai hírlevelét!

Ha az ellenzék komolyan gondolja a győzelmi esélyeit, el kell döntenie, hogy hogyan indul, ezért vitasorozatot indítunk ellenzéki politikusokkal
és értelmiségiekkel.

A Csehszlovákiából a második világháború után a kollektív bűnösség elve alapján üldözött német és magyar kisebbség sorsa a szlovákok és a csehek körében nagyrészt máig kibeszéletlen.

A hét kérdése

Orbán Viktor bejelentette, a Magyar Közlöny megírta: hétfőtől minden szórakozóhely és kocsma legkésőbb este 11 óráig lehet nyitva. Mit hoz majd magával a 23 órás zárás?

Azért ide elnéznénk

A „kocsmai evangelizáció” jegyében fog erről beszélgetni Fabiny Tamás püspök, Kajdi Csaba influenszer és Török Csaba pap. Szeptember 29., Művész Kávéház és Cukrászda.

Ezt is szerettétek

A Helyzetben az abaújkéri Wesley János Iskolába látogattunk, hogy megtudjuk: mit jelent az ott tanulóknak és a pedagógusoknak a kormány megszorítása.

Lesz-e még bármi ugyanolyan, mint a járvány előtt? Jól költi-e el az állam a gazdasági akcióterv támogatásait?

Balogh Ákos Gergely Index-főszerkhelyettes a Mérték Médiaelemző Műhely munkatársával, Urbán Ágnessel vitázott a Helyzetben.

A sötét anyag kutatásáért kapta meg a rangos Viktor Ambartsumian-díjat Alex Szalay, a Johns Hopkins Egyetem magyar asztrofizkusa. Interjú!

Miben tud egyetérteni a szélsőjobboldal és a Háttér Társaság? Dúró Dóra és Dombos Tamás a Helyzetben!

Mi köze a belarusz diktátornak az oroszokhoz? Miért belarusz, miért nem Fehéroroszország?

Mit szól ahhoz Pacher Tibor, a tudóscsapat vezetője, hogy Magyarország is beszállt az űrversenybe? Podcast!

Twitter megosztás Google+ megosztás