Koronahatás: több, mint harmadával esett vissza a belföldi turizmus az év első három hónapjában

Szerző: Hutter Marianna
2020.07.18. 08:55

Mennyit utazott a magyar belföldön az első negyedévben? Mik voltak a legnépszerűbb úticélok a koronavírus árnyékában, és mennyivel kevesebbet költöttünk utazásra, mint korábban? Mutatjuk!

Koronahatás: több, mint harmadával esett vissza a belföldi turizmus az év első három hónapjában

Ugyan csak február végén bukkant fel a koronavírus igazoltan Magyarországon, de az emiatt március közepén bevezetett veszélyhelyzet, majd a március végén elrendelt kijárási korlátozások már így is hatalmas károkat okoztak a belföldi turizmusban. Ez azt jelenti, hogy a hazai utazások száma gyakorlatilag több, mint harmadával csökkent az elmúlt évhez képest.

Míg tavaly például majdnem közel 3 millió turisztikai célú út történt az első negyedévben, vagyis január és március között, addig az idei év hasonló időszakában már csak 1,8 millió körül alakult ez a szám

– derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) összesítéséből.

Például míg tavaly a legnépszerűbb régióba, vagyis Budapestre és az ún. Közép-Dunavidék térségébe (akármennyire is furán hangzik, hivatalosan ez a neve a Budapest körüli turisztikai régiónak) több, mint 583 ezer utat szerveztek a magyarok, addig idén csak 326 ezret. Visszaesett a második legnépszerűbbnek számító észak-magyarországi régió is (490 ezer látogatás helyett csak 358 ezer történt), illetve a toplista harmadik helyén álló Balaton is (421 ezer út helyett csak 255 ezer volt).

A koronavírus mind a rövidebb, két-négy napos utakat, mind pedig az öt napnál hosszabb utakat egyformán rosszul érintette. Vagyis míg tavaly például összesen több, mint 10,7 millió napot utaztak a magyarok, addig idén csak alig több, mint 6,4 millió ez a szám.

Így nem meglepő, hogy jelentősen visszaesett az az összeg is, amit a magyarok utazásra fordítottak.

Ez tavalyelőtt még 53,2 milliárd, tavaly pedig már 63,3 milliárd forint volt, ám idén már csak 47,6 milliárd forint ebben a három hónapban.

A 47,6 milliárd forint nagy része, mintegy 32,5 milliárd forint olyan utakra ment, amelyeknek célja a szórakozás, pihenés volt, addig majdnem 6 milliárd forintot költöttek a magyarok rokon, barát vagy ismerős meglátogatására és csaknem 5,5 milliárdot egészségmegőrzésre, wellnessre.

Azzal kapcsolatban, hogy hol érdemes idén belföldön nyaralni, itt olvashatjátok az Azonnali cikkeit.

NYITÓKÉP: Vitárius Bence / Azonnali

 
Hutter Marianna
Hutter Marianna az Azonnali újságírója

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek