+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Hutter Marianna
2020. május 22. péntek, 09:12
Miért nem lesz idén se légkondi a hármas metró összes kocsijában a nyári hőségben, amikor idén ráadásul még maszkot is kell hordani? Az Azonnali utánajárt!
„Az összes szerelvény klimatizálása nyárig nem kivitelezhető”

 

– így reagált a BKV Zrt. az Azonnali megkeresésére azzal kapcsolatban hogy tekintettel arra, hogy a járványveszély miatt kötelezően maszkot kell hordania az embereknek járataikon, szerelnek-e be légkondikat a hármas metró szerelvényeibe. Ugyanis maszkban tömegközlekedni a nyári hőség miatt eleve nehezebb lesz, ez pedig hatványozottan igaz a hármas metró klíma nélküli kocsijaira.

 

A BKV leszögezte: a járványügyi helyzet az élet minden területére kihatással van, nemzetközi szinten is, így a klímafelszerelés kérdését is befolyásolja, ettől függetlenül ők mindent megtesznek az ügy érdekében. „Azt azonban már látjuk, hogy

 

idén nyárra csak egy, klímával felszerelt prototípus-kocsi készülhetne el, amivel kapcsolatban a gyártó hozzájárulására várunk, mert komoly garanciális vonzata van.”

 

Az Azonnali arra is kíváncsi volt, hogy a BKV meddig javasolja még a maszkok viselését, és hogy mit fog tenni azért, hogy majd a 30 fok feletti melegben ne legyenek rosszul a tömegközlekedési eszközökön maszkot viselő, így levegőt eleve nehezebben kapó utasok. Ám erre a cég mindössze ennyit válaszolt: „Az orr és a száj eltakarására alkalmas maszk, kendő vagy sál kötelező viselését nem társaságunk, hanem a jogalkotók rendelték el, és az előírás feloldásában is ők az illetékesek,” a társaság pedig a mindenkori szabályok betartására törekszik.

 

Hármas metró és klíma? Nem egyszerű

 

Évek óta visszatérő téma, hogy nincsen klíma a hármas metró szerelvényein. Emiatt például a Párbeszéd politikusai – még Tarlós István főpolgármestersége alatt, 2017-ben – egy szál törölközőben mentek metrózni azért, hogy felhívják a figyelmet: a metró nem szauna.

 

Tavaly júniusban pedig Karácsony Gergely – aki azóta főpolgármester lett – hőmérővel ment megnézni, milyen a felújított hármas metró kocsijaiban utazni június közepén, és azt találta, 34,8 fok a hőmérséklet.

 

A metrókocsik klimatizálásának kérdése már idén is előkerült, mikor év elején a fővárosi közgyűlés leszavazta azt az – immár ellenzéki – fideszes javaslatot, ami pénzt különített volna el a klímaberendezések beszerelésére. Erre Karácsony úgy reagált akkor: „pofátlanság”, hogy azok, akik közreműködtek az orosz metrókocsi-beszerzésben, most az új városvezetésen kérik számon a klímaberendezések hiányát.

 

„A klíma beszerelése elsősorban nem pénzkérdés, a forrás erre rendelkezésre áll, ezért nem kellett külön módosítót befogadni a költségvetéshez. A pénz tekintetében a kérdés csak az, hogy a költségeket lenyeletjük-e az orosz beszállítóval, a városnak járó kötbér terhére. Ennek érdekében jelenleg is pereskedünk.”

 

Szánjunk inkább hosszabb időt az utazásra!

 

Persze továbbra is adja magát a kérdés, hogyan készüljenek a nyári tömegközlekedésre a maszkviselésre kényszerített utasok, ha már a BKV nem árulta el, tesz-e majd plusz intézkedéseket emiatt. Ehhez az Azonnali Falus Ferenc korábbi tisztifőorvost kérdezte. 

 

„Kerüljük a tömeget, menjünk gyalog vagy biciklivel, de semmiképpen se vegyük le a maszkot, hiszen a vírus továbbra is jelen van az országban!”

 

Falus szerint ha tömve van a metró, akkor arra inkább ne szálljunk fel, aki pedig felszáll, de nem érzi jól magát, szálljon le, és szellőztesse ki magát, ami persze azzal is járhat, hogy több időt kell szánnia az utazásra.

 

Falus Ferenc arra is felhívta a figyelmet, fontos, hogy a maszknak száraznak kell lennie, mert ha benedvesedik, akkor lecsökken a védőhatása és még lélegezni is nehezebb rajta keresztül. Egyébként úgy véli, a legjobb maszk a lakosság számára jelenleg az FFP2-es, ez védi a viselőjét és az őt körülvevő embereket is.

 

És hogy szerinte mit tehet a BKK, megelőzendő a rosszulléteket? Leginkább azt, hogy kinyitják a járművek ablakait.

 

NYITÓKÉP: Kemenymate / Wikipedia

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Ezen a' héten egy lubok leplezi le az orosz nép ellenségit.

A sikeres alkotmányos vádeljárás jelentősége Trump diszkvalifikálása lenne egy következő elnökválasztásról.

Három hónap alatt szállítják le az összesen kétmillió adag Szputnyik V-vakcinát.

Egy év kell legalább a szakértő szerint, hogy beindulhasson a tavaly decemberben alapított cégnél egy covid-vakcina tömeges gyártása.

Három ütemben érkezik nagy mennyiségben a Sputnik-V hazánkba, jelentette be Szijjártó Péter külügyminiszter.

Gulyás Márton és a Partizán műsora Gajdics Ottóval tarolt, TGM és a többi véleményvezér pedig a nyomukban!

A hét kérdése

Még ugyan nem látni, mikor lesz vége a lockdownnak, de álmodozni azért lehet. A hét kérdésében pont ezt kell tenni!

Azért ide elnéznénk

Mi is, képzelheted. Gyere az Azonnali olvasói Facebook-csoportjába kibeszélni mindent!

Ezt is szerettétek

Megújult a Helyzet, az Azonnali podcastja! Prieger Zsolt, az Anima Sound System frontembere mesél cigányságról, vírusról és jellemfejlődésről.

Mennyire estek be az árak a fővárosban és vidéken? Érdemes várni a lakásvásárlással vagy eladással? Ingatlanpiaci szakértőkkel beszélgettünk a Helyzetben! Podcast.

A kormányra kerülő RMDSZ akár három minisztériumot is kaphat Romániában. A választáson meglepően jól szereplő szélsőjobboldal azonban a koalícióban is okozhat zavart.

A magyar kormánypárt egyre szorultabb helyzetben van a Néppártban, a vétó hatásait pedig elszámította Orbán Viktor. Helyzet Stefano Bottonival és Hegedűs Dániellel!

Leginkább úgy, hogy nem veszel semmit. A karácsonyi vásárlási láz beindulása előtt környezetvédelmi szakemberekkel jártunk utána, hogy lehetünk zöldebbek.

Milyen volt a jugoszláv néphadsereg katonájaként megélni a boszniai háború kitörését; miért éppen úgy születetett meg a béke, ahogy?

A Helyzet vendége Eric Weaver, a Debreceni Egyetem docense, akivel megbeszéltük, mit hozhat Magyarországnak, ha Joe Biden az USA elnöke.

Twitter megosztás Google+ megosztás