Változnak a fogyasztói szokások: elkezdtünk hosszútávra tervezni?

Szerző: Varsányi Bence
2020.04.22. 18:20

A Media Marktnál az olyan termékek forgalma is kilőtt, amelyek már az olyan szolgáltatásokat hivatottak pótolni, mint a fodrász.

Változnak a fogyasztói szokások: elkezdtünk hosszútávra tervezni?

Ahogy az Azonnalinál már korábban is megírtuk, a veszélyhelyzet március 11-i kihirdetése után megnőtt a számítástechnikai, és főleg a telekommunikációs eszközök (notebookok, tabletek és okostelefonok) iránti kereslet, most április végén viszont már ennél is pontosabb képet kaphatunk arról, hogy mit is vásárolnak a magyarok.

A Media Markt PR-ügynökségétől megtudtuk, hogy az említett eszközökön túl

az otthoni munkavégzéshez szükséges kiegészítők, például a kamerák, egerek és billentyűzetek forgalma is egy átlagos hónap többszörösére növekedett az áruháznál.

A konzolos és videójátékos kiegészítők továbbra is pörögnek, a televíziók eladásai pedig kisebb meglepetést okoztak: ezek általában 10-20 százalékkal jobban mennek a nagy sportesemények (olimpia, labdarúgó-világbajnokság) előtt, és most ugyan minden sporteseményt elhalasztottak, nem várt módon mégis megnövekedtek az eladások.

Úgy tűnik sokan film- és sorozatnézéssel akarják elütni az otthon töltött időt, mert legtöbben kifejezetten az okostévéket keresik,

amelyeken elérhetőek a nagyobb streaming-szolgáltatók, például a Netflix alkalmazásai.

Vannak, akik tevékenyebben töltenék idejüket, azok a szerencsések például, akik a lakhelyük elhagyása nélkül is ki tudnak menni a szabadba, mert kertes házban laknak, több időt fordítanak a kertre, mint korábban, ez a kerti szerszámok és kisgépek két és félszeres forgalomnövekedésében mutatkozik meg.

Látható egy olyan tendencia is, hogy az emberek eleinte csak a rövidtávon megoldandó probémákkal foglalkoztak, például laptopot vásároltak a távmunkához, most viszont mintha már sokan hosszabb távra terveznének.

Egyre többen mondanak le például az eddig a városban igénybe vett szolgáltatásokról, és ruháznak be az adott szolgáltatást pótló eszközbe, a hajvágók forgalma például ötszörösére nőtt a Media Marktnál, de az epilátorok is jól fogynak.

A bevásárlást is igyekszünk minimalizálni, vagy legalábbis sokan spórolni akarnak hosszútávon, mert

a kenyér-, melegszendvics-, és gofrisütők forgalmában is jelentős növekedés tapasztalható, előbbiből a megszokotthoz képest öt és félszer, utóbbi kettőből háromszor annyit vásároltak.

NYITÓKÉP: Unsplash

Varsányi Bence
Varsányi Bence az Azonnali újságírója

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek