A győri reklámos, aki fizetett azért, hogy óriásplakáton gyalázhassa a koronavírust

Szerző: Bukovics Martin
2020.04.15. 15:29

Az ismert győri fotós-reklámos Szamosi László március végén gondolt egyet, és a koronavírus-járvány okozta bosszúságait kiírta egy óriásplakátra.

A győri reklámos, aki fizetett azért, hogy óriásplakáton gyalázhassa a koronavírust

Honnan jött az óriásplakát ötlete?

Rengeteg düh volt bennem a kialakult helyzet miatt. Úgy gondoltam, hogy ezt ebben a formában ki is fejezem.

AZ ÓRIÁSPLAKÁT EGÉSZEN KONKRÉTAN ITT TALÁLHATÓ. FOTÓ: RAW AGENCY

Mennyibe került a plakát?

Felesleges ezt számszerűsíteni, csak azt az egy plakáthelyet vásároltuk meg. Mint reklámügynökség úgy döntöttünk, hogy most nem a partnereink céljaira veszünk helyet, hanem saját magunknak. Elég frekventált helyen – a Gárdonyi utca és a Bisinger-sétány sarkán – van ahhoz, hogy minél több emberhez eljusson, hogy mi mit gondolunk erről a helyzetről.

Milyen visszajelzések jöttek rá?

Nyilván mi egy elég szemtelen hangvételű ügynökség vagyunk, bármit kommunikálunk, az többnyire megosztó vagy meghökkentő. Jött pár konzervatívabb komment most is a Facebookon, de ebben a helyzetben lényegében mindenki úgy érez, mint amit mi az óriásplakátra kihelyeztünk, akár tetszik nekik a megfogalmazásunk, akár nem.

A plakátcégnél mi volt a visszajelzés a plakátra?

Egyrészt független ügynökségként, elég nagy outdoor-tapasztalattal a hátunk mögött nem tartozunk a médiacégnek beszámolóval arról, hogy milyen kreatívot helyezünk el náluk, másrészt viszont

azt mondták a kreatív láttán, hogy „ez fasza”.

Mennyire érinti rosszul az ügynökséget a járvány?

Lassan négy hete home office-ban dolgozunk, ügyeletet persze tartunk az irodában, két ember fixen, ebből az egyik én vagyok.

Kevesebb lett a megbízás, vagy a home office miatt nehezebb a munkaszervezés, vagy mennyiben érinti mindez a reklámügynökséget?

Nyilván a megbízásaink mennyiségén is érződik, hogy kialakult egy szar helyzet. Az ügyfeleink nagyon széles portfólión mozognak, de mindannyian megérzik ezt az átmeneti időszakot. Van, aki jobban, van, aki rosszabbul.

Mint reklámos, mit tanácsolsz a cégeknek, hirdessenek-e a járvány alatt, és ha igen, hogyan?

Ez egy kétirányú utca. Egyrészt sokkal kisebb most a reklámzaj, másrészt viszont

nem minden helyzetben tartom etikusnak, hogy egy márkát vagy egy adott terméket toljunk most.

Győrben egyébként miket mondanak az emberek, hogyan érinti őket a bezártság?

Győr egy gazdag város, itt ha van szabadidejük az embereknek, akkor ki akarnak mozdulni jól érezni magukat, pláne mivel tavasz van. Miután kormánydöntés nem született egységes országos kijárási tilalomról, ezért meg is kellett hoznia a városvezetésnek egy döntést arról a húsvéti hétvégére a bizonytalanságot eloszlatandó, hogy bizonyos közterületeket teljesen lezár.

CÍMLAPFOTÓ: Pintér Ádám / cincérfotó

Bukovics Martin
Bukovics Martin az Azonnali alapító-főszerkesztője

Német anyanyelv, gradišćei gyökerek, pécsi szőlő, olasz parkolási bírságok. Az Azonnalitól való távozása óta itt olvasható: Gemišt

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek