+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Fekő Ádám
2020. március 5. csütörtök, 16:33
A koronavírus gócpontjaiba tartó járataikat ritkították leginkább a légitársaságok: a Ryanair tíz százalékos visszaeséssel számol, a Wizz Airrel is kevesebben repülnek a járvány miatt. Viszont legalább olcsó most fapadossal utazni.

Nagyon úgy tűnik, hogy a koronavírus idén mindent átír kicsit: a már Magyarországon is megjelenő, világszinten több ezer halálos áldozattal járó vírus megjelenése megszívatta a hazai szállodákat, gyengült a forint, amit még az sem tud igazán ellensúlyozni, hogy a betegség vélt forrása, Kína például rekordkevés légszennyező anyagot bocsátott ki az elmúlt hetekben.

 

A koronavírus terjedésének alapja az, hogy sokan észre sem veszik magukon a fertőzést,

 

amin csak tovább ront, hogy 2020-ban minden eddiginél kiterjedtebb az emberek világszintű áramlása. És ahogy látjuk, ez nem csak egyes városok túlturistásodását okozza, hanem most épp azt, hogy az egész világban terjed a vírus. Magyarországon például két iráni diák az első fertőzött, de amerikai diákok is jártak Budapesten, mielőtt Csehországban diagnosztizálták náluk a betegséget.

 

Ámde nemcsak a turizmusra, hanem a gazdaság más szektoraira is kihatással van a járvány, így a polgári légi közlekedésre is: Oroszország már nagyon korán kitiltott minden kínai gépet, de amikor megjelent a vírus Európában, a legerőteljesebben Észak-Olaszországban, az már a hozzánk közeli helyzetre is látványos hatással lett. A három piacvezető fapados légitársaság, a Wizz Air, a Ryanair és az EasyJet is csökkentette olasz járatainak számát a csökkenő érdeklődés miatt. Éppen ezért utánajártunk, hogy a koronavírus miatti csökkenő utazási kedv milyen hatással is van az egyes vállalatokra. 

 

„Az egyes járatokra vonatkozó konkrét foglalási adatok bizalmas üzleti információnak számítanak,

 

de megerősíthetjük, hogy számos, az emúlt időszakban a járvány által érintett úti cél iránt jelentősen visszaesett a kereslet.

 

Emiatt a Wizz Air március 11-től csökkentette az Olaszországba tartó járatainak sűrűségét, és számos járatot törölt Budapest és olaszországi úti célok között” – tájékoztatta a Wizz Air az Azonnalit. 

 

Arra a kérdésre, hogy a koronavírus miatti utazókedv-csökkenésnek köszönhető-e a sok, átlagosnál látványosan olcsóbb repjegy, annyit válaszoltak, hogy

 

„a Wizz Air továbbra is dinamikus, a mindenkori keresletet tükröző árszabást alkalmaz.”

 

Az ír bázisú Ryanair-elnök, Michael O’Leary a Sky Newsnak számolt be a társaság helyzetéről: a fapados légitársaság olaszországi járatainál a ritkítás előtt a jegyet vásárolt utasok nagyjából 50 százaléka nem jelent meg. Ez persze nem akkora probléma a Ryanairnek, hiszen azokat már kifizették, de értelemszerűen ezzel egyidejűleg a jegyeladások is romlanak.

 

O’Leary összességében 10 százalékos csökkenést vár áprilisra és májusra.

 

„Optimista vagyok, szerintem nem lesz ez hosszú életű. Európában épp a tavaszi-nyári időszak következik, már csak ennek meg kéne akadályozni egy influenzaszerű betegség terjedését” – mondta O’Leary, de azt azért elismerte, hogy nagyot küzdenek most a légitársaságok is.

 

A Ryanair egyelőre azzal számol, hogy április elejéig rendeződik a helyzet, tehát csak márciusra szól a ritkítás.

 

A legnagyobbak egyelőre nem adtak ki statisztikákat, de már a törölt járatokból is látszik, hogy nem ez az időszak fogja nekik a legtöbb pénzt hozni: az Emirates több járatot is törölt Dubajból, a sanghaji és szaúd-arábiai járatait pedig további tájékoztatásig teljesen felfüggesztette, az Etihad pedig úgy általában nem repül Kínába minimum május 4-ig. A Lufthansa április 24-ig nem ejti útba Kínát, de azt is belengették, hogy a rövidtávú járataikat is csökkenthetik hamarosan.

 

Persze nemcsak a járatok törlése különleges, hanem a még működő vonalakon is minimalizálni kell a fertőzésveszélyt:

 

„A koronavírus-járvány kitörése óta a megfelelő, alkoholbázisú takarítószer használatával végezzük el a repülőgépek szokásos napi takarítását.

 

Folyamatos kapcsolatban vagyunk az érintett hazai és nemzetközi egészségügyi szervezetekkel, betartjuk, illetve követjük azok előírásait, javaslatait” – áll a Wizz Air válaszában arra a kérdésünkre, milyen különleges intézkedéseket hozott a társaság.

 

BORÍTÓKÉP: Heathrow Airport Media Centre

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Covid, Szalai Ádám, Felcsút, Orbán, magyar ultrák.

1991. június 19-én Viktor Silov altábornagy 15 óra 01 perckor elhagyta Magyarország területét. Hazánk szuverenitása ezzel 47 hosszú év után helyreállt.

Az alkotó lesiben lefilmezte a mellette a kampuszon elhaladó nőket, majd olyan kategóriákba sorolta őket, hogy szépek, közepesek, megbocsáthatóan és megbocsáthatatlanul csúnyák.

Mint írják, kiállnak mindenki mellett, aki ellenzi a jogszabályt, és szolidaritást vállalnak azokkal, akiknek a méltóságát elvitatták és megalázták.

Ezzel az előválasztás Újbudán szintén két szereplősre sorvadt: a DK és a Jobbik támogatottságát is élvező főpolgármester-helyettes, Gy. Németh Erzsébet és Orosz Anna fog megmérkőzni egymással.

Legyen szó konzervatív családképről, a gendernyelv elutasításáról, vagy épp több patriotizmusról: a német társadalom továbbra is alapvetően konzervatív.

A cseh magánvasút, a RegioJet után a MÁV is újraindítja dalmáciai nyaralóvonatait. De melyik társasággal éri meg jobban Dalmáciába utazni?

A hét kérdése

A kínai egyetem elleni kiállás lett az ellenzéki politizálás egyik sarokpontja, a kormány szerint másfél éven belül reális lehet a népszavazás a témában. Nálunk már most az, tessék szavazni!

Azért ide elnéznénk

Pár napja TGM az Azonnalira megírta, hogy szerinte mit érdemes olvasni. Június 18-án a saját könyvét dedikálja.

A MONYO sörfőzde új kőbányai telephelyén rendes söröket is lehet inni az indie rock mellé június 19-én szombaton.

A magyar hiphop Álmos vezére és a feltörekvő rapcsillag együtt szántják fel Kőbányát július 3-án szombaton.

Kiállítás Budapesten Fiuméről és a magyar kereskedelmi tengerészet történetéről, egészen október 31-ig.

Gyere az Azonnali olvasói Facebook-csoportjába kibeszélni mindent!

Ezt is szerettétek

Miben más az olajlobbi 2021-ben, mint amit a hollywoodi filmek alapján elképzelünk? Hidi Jánossal beszélgettünk.

Az OMOH évek óta fix igazodási pont a magyar LMBTQ-bulizók körében, indulásuk óta vállaltan az LMBTQ-közösséghez szólnak. Marton Péter DJ-vel beszélgettünk. Podcast!

Buktatható-e Lukasenka titkosszolgálati eszközökkel, és ha igen, ki tehetné ezt meg? Miért nem annektálta még Belaruszt Oroszország?

A Helyzetben vele beszélgettünk arról, miért nincs több nő a magyar rapben, mit gondol a motyogós rappről, és hogyan alkotott a lockdown idején.

Hogyan lett egy csepeli utcagyerekből a Blade Runner 2049, az Atomic Blonde, vagy a Hellboy 2 utcaképeinek az elkövetője? Mit gondol ma az egykori legendás graffitis a régi házak falainak összefirkálásáról? Podcast!

Meddig adminisztratív hiba az állam részéről, ha nem küldi valakinek az igazolásokat, és honnan súlyosabb mulasztás?

Manek Gábor számos budapesti étterem tulajdonosaként is építi a fővárosi gasztronómiát. Vele beszélgettünk az éttermek újranyitásáról, a Lärm jövőjéről, valamint a nyári fesztiváltervekről. Podcast!

Twitter megosztás Google+ megosztás