Szigorított Terézváros az e-rollerezés feltételein, de mit szól ehhez a Lime?

Szerző: Hutter Marianna
2020.02.04. 07:09

Mi volt eddig a különbség egy fenyőfaárus és a Lime között Terézvárosban? A közterület-használati engedély fizetése. De kivonul-e az e-rolleres cég a kerületből, vagy fizet? Megkérdeztük.

Szigorított Terézváros az e-rollerezés feltételein, de mit szól ehhez a Lime?

Ahogyan más szolgáltatóknak is fizetnie kell közterület-használati díjat, a Lime-nak is kötelessége lesz, ha közterület-használati engedélyt szeretne kapni e-rollerei parkoltatásához – derül ki a hatodik kerületi önkormányzatnak a Azonnali kérdésére adott válaszaiból.

A kerület múlt hét csütörtökön jelentette be: február elsejétől az említett engedély nélkül nem tárolhatók Terézváros utcáin az e-rollerek, mondván a főváros belső kerületeiben, így náluk is gyakran hevernek ezek a közlekedést akadályozva a járda közepén, úttesten, a házak bejáratánál. Hogy hány e-rollerrel kellett küzdenie a kerületieknek, arra pontos számot nem tudott írni az önkormányzat, szerintük ezt a szolgáltató tudná megmondani,

„de aki naponta megfordul Terézvárosban, vagy itt él, az tapasztalhatja, hogy rengeteg”.

Éppen az emiatti lakossági panaszok is közrejátszottak abban, hogy a témát napirendre tűzte a terézvárosi képviselő-testület.

Mint kérdésünkre elmondták, nem tartották szükségesnek előzetesen egyeztetni a Lime-mal, ami Budapesten a legnagyobb e-roller-kölcsönző cég. Ugyanakkor „célszerűnek látszik” egyeztetni velük az új szabályozás végrehajtásáról.

A kerület nem árulta el, mennyi pénzért adnának közterület-használati engedélyt a Lime-nak,

de arra emlékeztettek: a vendéglátóhelyek, a turisztikai információs pultok és a fenyőárusok is fizetnek az engedélyért. „Másokkal ellentétben ráadásul az e-rollereket üzemeltető cégek úgy veszik igénybe a kerület köztereit, hogy eddig semmivel nem kompenzálták az okozott károkat, nem adtak vissza semmit a kerületben élőknek” – tette hozzá az önkormányzat. Azt, hogy az e-roller-kölcsönzők betartják-e szabályokat, majd a közterület-felügyelet fogja ellenőrzi.

A kérdésre, hogy az e-rollerezés teljes betiltása is felmerült-e, a kerület úgy reagált: a döntés előkészítése során több lehetséges megoldást megvizsgáltak, végül arra jutottak, hogy első körben lehetőséget biztosítanak az üzemeltetőknek a rendezettebb működésre. „Természetesen az csak a gyakorlatban derül majd ki, hogy ezt ők be tudják-e, illetve be akarják-e tartani.”

Ha a Lime egyébként feladja a kerületet, akkor így fog változni a Lime használatának lehetősége Budapesten:

BALRA ZÖLDDEL AZ LÁTHATÓ, PONTOSAN MELY RÉSZEKET ÉRINTENÉ AZ, HA A LIME KIVONULNA TERÉZVÁROSBÓL. JOBBRA AZT MUTATJUK, JELENLEG HOL LEHET LIME-OZNI. TÉRKÉPEK: ILLÉS GERGŐ / AZONNALI, LIME APPLIKÁCIÓ.
A VI. kerületi polgármester, a momentumos Soproni Tamás nem próbálta még az e-rollerezést, ő többnyire sétál vagy BKV-zik, ha pedig másképpen nem tudja megoldani, autózik.

Nem egyedülálló a hatodik kerület döntése: nemrég Erzsébetváros önkormányzata is bejelentette, talált tárgyakként fogják kezelni az utcán heverő e-rollereket, míg az ötödik kerület már tavaly elérte, hogy a Lime kivonuljon a kerületből.

Mit szól a Lime?

„A Lime, mint minden hasonló esetben, most is felvette a kapcsolatot az erzsébetvárosi, illetve a terézvárosi önkormányzattal, és készen áll az együttműködésre” – írta a cég az Azonnalinak, vagyis úgy tűnik, még nem dőlt el, kivonulnak-e a kerületből.

Hangsúlyozták: felhasználóik minden rollerezés megkezdése előtt útmutatót kapnak az applikáción belül a helyes rollerhasználatról és közlekedési szabályokról, úgymint a parkolás és a járdahasználat. 

Emellett a megfelelő parkolásról kötelező fotót feltölteni minden egyes rollerhasználat után.

Így a Lime a feltöltött fényképek elemzésével be tudja azonosítani a rollerrel helytelenül parkoló felhasználókat, visszajelzést küld számukra, és további segítséget kínál részükre a szabályos parkolás elsajátításához. Ezen felül egy külön erre a célra dedikált szerelő- és karbantartó csapatuk működik Budapesten, akik a nem megfelelően parkoló rollereket begyűjtik.

Az Azonnali arról is kérdezte a Lime-ot, hogy miután egyre több kerület hoz olyan döntéseket, amelyek miatt ellehetetlenül e-rollereik használata,

még így is megéri-e fenntartaniuk Budapesten a szolgáltatást, vagy szóba jön-e az, hogy kivonulnak. Erre viszont nem kaptunk választ.

Arról, hogy mi lehetne a sokak által imádott, vagy épp gyűlölt e-rollerek jövője, itt írtunk részletesebben.

MONTÁZS: Hutter Marianna / Azonnali, (eredeti képek: Soproni Tamás / Facebook, Marco Verch / Flickr)

Hutter Marianna
Hutter Marianna az Azonnali újságírója

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek