+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Hutter Marianna
2020. január 27. hétfő, 16:05
A Kisalföld új vezetője, Varga Ottó már Heves, Békés és Nógrád megyei napilapoknál is volt főszerkesztő.

Varga Ottó lett a Kisalföld nevű Győr-Moson-Sopron megyei napilap főszerkesztője – tudta meg az Azonnali. Vargát már az utóbbi években kormányközelivé vált lap impresszuma is főszerkesztőként tünteti fel. A Kisalföld a körülbelül 45 ezres példányszámával a legolvasottabb közélettel is foglalkozó nem bulvárlap, példányszáma az összes országos politikai napilapét veri.

 

Mi volt a baj az előző főszerkesztővel?

 

A Kisalföld még 2017-ben került kormányközelbe, mikor az azt kiadó Lapcom Zrt. Andy Vajna néhai filmbiztos tulajdona lett. Az új iránnyal új főszerkesztő is járt, így az addigi vezetőt, Nyerges Csabát – aki azóta a pozsonyi Új Szó című napilapot irányítja – Garamvölgyi Imrére, a lap egyik újságírójára cserélték.

 

Később a Kisalföld is a kormánypárti médiaholdinghoz, a Közép-európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA) került 2018 végén.

 

Garamvölgyi kisalföldes pályafutása 2019 novemberében ért véget, méghozzá az Azonnali információi szerint azért, mert nem sikerült határidőre összeállítania a Rába magazint. Emiatt az azért fizető Rába Járműipari Holding Nyrt. felbontotta a szerződést a Kisalfölddel. Az üzemi újság honlapján látni is ezt: a lap 2019 decemberében megjelenő számát már egy helyi kommunikációs ügynökség állította össze, míg a júliusit még a Lapcom.

 

Tehát a lap kiadóját anyagi veszteség érte a késlekedés miatt.

 

Garamvölgyi helyére megbízott főszerkesztőként a főleg kulturális és szabadidős témákat jegyző Werner Krisztina került, őt váltotta most Varga Ottó, míg Werner főszerkesztő-helyettesként folytathatja a Kisalföldnél.

 

Varga Ottó korábban, még a vidéki napilapok kormányközelivé tétele előtt is dolgozott több megyei lapnál főszerkesztőként, például a Békés Megyei Hírlapnál, a Heves Megyei Hírlapnál és a Nógrád Megyei Hírlapnál is.

 

A Délmagyarországnál is volt főszerkesztőcsere

 

A Kisalföldről nemrég több alkalommal is írt az Azonnali a győri –  a fideszes Dézsi Csaba András győzelmével záruló – polgármester-választás kapcsán. Például a napilapban név nélküli cikkben dicsérték a kormánypárti jelöltet, míg korábban pedig finoman szólva is takaréklángon kezelték a volt városvezető, Borkai Zsolt szex- és korrupciógyanús botrányát.

 

Mint az Azonnali beszámolt róla, nemcsak a Kisalföldnél történtek személycserék, januárban a szintén kormánypárti Délmagyarország is új főszerkesztőt kapott.

 

FOTÓ: Bukovics Martin / Azonnali

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Zágrábban az antifasizmus napján ismét fellángolt a vita, hogy nevezzék-e vissza a Nemzeti Színház előtti teret Titóra. De nem fogják.

A logójukat adják-e csak, vagy aktivistákat is? Körbekérdeztük az ellenzéki összefogás pártjait.

Az Apple Daily volt a legnagyobb és a legtovább fennálló hongkongi print bulvárnapilapot és online hírportált is üzemeltető médium, ami a kínai rezsimnek nem kellemes dolgokról is beszámolt.

A koronavírus-járvány miatt egy évvel elcsúsztatott olimpiát anno még úgy reklámozták, hogy az a világjárvány feletti győzelem bizonyítéka lesz.

Pénzzel, de volt, hogy néha tejtermékekkel fizettek le rendőröket Romániában.

1941. június 22-én éjjel negyed négykor kezdetét vette a Barbarossa-hadművelet, melynek célja a Szovjetunió lerohanása és térdre kényszerítése volt.

Věra Jourová szerint például ha valakinek baja van a szivárványszínnel, az róla mond el sokat, a bajor Markus Söder szerint meg ez a büszke útja annak, hogy a társadalom szabadságáért szóljunk fel.

A hét kérdése

Magyarország hiába szerepelt eddig jól az Eb-n, mivel a legnehezebb csoportba került, így az esélyek egyáltalán nem nekünk kedveznek. Ennek ellenére matematikailag van esélyünk, hogy továbbjussunk. Szerinted sikerülni fog?

Azért ide elnéznénk

A magyar hiphop Álmos vezére és a feltörekvő rapcsillag együtt szántják fel Kőbányát július 3-án szombaton.

Kiállítás Budapesten Fiuméről és a magyar kereskedelmi tengerészet történetéről, egészen október 31-ig.

Gyere az Azonnali olvasói Facebook-csoportjába kibeszélni mindent!

Ezt is szerettétek

Miben más az olajlobbi 2021-ben, mint amit a hollywoodi filmek alapján elképzelünk? Hidi Jánossal beszélgettünk.

Az OMOH évek óta fix igazodási pont a magyar LMBTQ-bulizók körében, indulásuk óta vállaltan az LMBTQ-közösséghez szólnak. Marton Péter DJ-vel beszélgettünk. Podcast!

Buktatható-e Lukasenka titkosszolgálati eszközökkel, és ha igen, ki tehetné ezt meg? Miért nem annektálta még Belaruszt Oroszország?

A Helyzetben vele beszélgettünk arról, miért nincs több nő a magyar rapben, mit gondol a motyogós rappről, és hogyan alkotott a lockdown idején.

Hogyan lett egy csepeli utcagyerekből a Blade Runner 2049, az Atomic Blonde, vagy a Hellboy 2 utcaképeinek az elkövetője? Mit gondol ma az egykori legendás graffitis a régi házak falainak összefirkálásáról? Podcast!

Meddig adminisztratív hiba az állam részéről, ha nem küldi valakinek az igazolásokat, és honnan súlyosabb mulasztás?

Manek Gábor számos budapesti étterem tulajdonosaként is építi a fővárosi gasztronómiát. Vele beszélgettünk az éttermek újranyitásáról, a Lärm jövőjéről, valamint a nyári fesztiváltervekről. Podcast!

Twitter megosztás Google+ megosztás