Jelenleg nincs az összevonásról kormányzati döntés – ennyit árultak el az ITM-ből képviselői kérdésre, de ez is több, mint amit a sajtónak válaszoltak.
Decemberben írtunk róla, hogy az Azonnali birtokába került egy kormányzati dokumentum, amely arról szólt, hogy a Palkovics László vezette Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) javaslatára egy közös holdingba vonnák össze a MÁV-ot és a Volánt, és az egészet az ITM irányítaná.
Mindezt akkor telefonos megkeresésünkre az ITM sajtófőnöke sem cáfolta, csak annyit kért, hogy a kérdéseinket küldjük el írásban. Ezt meg is tettük, de a kérdéseinkre azóta sem kaptunk választ.
Választ kapott viszont Ungár Péter LMP-s országgyűlési képviselő (mellesleg az Azonnali többségi tulajdonosa), aki írásbeli kérdést intézett Palkovics László ITM-miniszterhez az összevonással kapcsolatban. Azt akarta megtudni, hogy valóban összevonják-e a két céget, mi az oka ennek, hatékony lesz-e, és mik az előnyei, illetve esetleges problémák, hátrányok.
A választ Schanda Tamás államtitkár jegyzi, és az egész mindössze ennyi:
A válasz persze továbbra sem cáfolja azt, hogy lettek volna ilyen tervek, és azt sem, hogy azok ne lennének a jövőre nézve az asztalon. Annyi mindenesetre látszik mindebből, hogy Palkovics miniszter hatalmi játéka – amelynek egy fontos tényezője lett volna a Volán kivétele a nemzeti vagyon kezeléséért felelős Bártfai-Mager Andrea kezéből – egyelőre a tervezett formában nem jött össze.
NYITÓKÉP: Illés Gergő / Azonnali
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.