Egy kerekesszékes utas állítja: többször nem voltak hajlandók lifttel leszállítani a gépről, hiába kérte, sőt, azt is letagadták, hogy lenne a reptérnek liftje.
Ha szoktál online repülőjegyet venni, akkor biztos feltűnt, hogy rendszerint van egy rubrika, ahol bejelölheted, hogy van-e szükséged speciális segítségre. Ez a mozgássérültek gépre való fel- és lejuttatását takarja, ami normális esetben a nyitóképen is látható liftszerű szerkezettel történik, amit úgy hívnak, hogy ambulift.
Angliában élő olvasónk viszont arról írt nekünk: a kolozsvári repülőtéren közel sem magától értetődő, hogy ha bejelöli valaki azt a bizonyos rubrikát, akkor ki is mennek érte az ambulifttel. Mint írta, ő egy autoimmun betegség miatt kényszerült kerekesszékbe, és kezelésre jár rendszeresen Kolozsvárra a Wizz Air London Lutonból induló járatával, azonban az utazásai többnyire rémálommá váltak a leszállás után, ugyanis többször az ambulift helyett a reptér két munkatársa jelent meg, hogy egy, a fedélzeten használatos kerekesszékben vigyék le a lépcsőn a gépről.
Ez nemcsak megalázó, de borzasztó balesetveszélyes, ő ilyenkor mindig attól retteg, hogy leejtik a lépcsőn, és már az utazásai előtt rettentően feszült emiatt – írta olvasónk, aki, mikor először arról érdeklődött a reptér munkatársaitól, miért nem az ambuliftben szállítják le a gépről, azt válaszolták, hogy nincs ilyenje a reptérnek. Elmondása szerint
Második útja alkalmával, idén októberben le is fotózta a szerkezetet a kolozsvári reptéren, amiről akkor már elmondása szerint felváltva mondták azt neki a reptér dolgozói, hogy nincs, vagy nem működik. Ez alkalommal panaszt nyújtott be a repülőtér ügyfélszolgálatán, ami után a visszaúton megkapta az ambuliftet (ez volt az a bizonyos egyetlen sikeres alkalom).
mivel minden vadiújnak tűnt benne, és a reptér munkatársa elég bizonytalanul kezelte a szerkezetet.
Ráadásul a reklamáció hatása sem tartott túl hosszú ideig, mert egy hónappal később, november közepén már ismét megtagadták tőle, hogy a lifttel szálljon le a gépről. Panaszára pedig a repülőtér információs pultjánál azt közölték, hogy nincs is ilyen liftjük (amivel ugye beszállt már egy hónappal korábban). Ezúttal a Wizz Airnél is panaszt tett, és úgy döntött, hogy a nyilvánossághoz fordul.
Megkerestük a Kolozsvári Avram Iancu Nemzetközi Repülőteret és a Wizz Air romániai sajtósát is, hogy megtudjuk, van-e ambuliftje a reptérnek, és ha van, miért nem használják, illetve, hogy más panaszok is érkeztek-e ezzel kapcsolatban.
és ők egyébként tiszteletben tartják a fogyatékkal élők jogait, és a rendelkezésükre bocsátják az ambuliftet, ha kérik. Azt is hangsúlyozták, hogy betartják a fogyatékkal élők jogaira és biztonságára vonatkozó uniós szabályokat.
A feloldhatatlannak látszó ellentétre egyelőre a Wizz Airtől sem kaptunk magyarázatot. Ismételt érdeklődésünkre a légitársaság romániai sajtósa későbbre ígért tájékoztatást.
FRISSÍTÉS (november 25. 11.20): A Wizz Air hétfő délelőtt válaszolt, bár a konkrét esetről sokat nem mondtak. Egy általános szöveget küldtek, miszerint az utasoknak a foglalásnál kell jelezniük, hogy igényelnek-e speciális segítséget (nem mintha olvasónk a konkrét esetben nem jelezte volna ezt előre), de bátorítják arra az utasokat, hogy szóljanak a Wizz Airnek, ha ez nem ment simán, valamint elnézést kértek minden kellemetlenségért.
A román nyelvű levelezéshez köszönöm a segítséget Antal Róbert Istvánnak.
NYITÓKÉP: Wikipédia
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.