A Trónok harca alkotói tudatosan szorították ki a fantasyt a sorozatból

Szerző: Petróczi Rafael
2019.10.28. 19:27

Az volt ezzel a céljuk, hogy a fantasy-rajongókon túl az „anyákat és az NFL-játékosokat” is elérjék.

A Trónok harca alkotói tudatosan szorították ki a fantasyt a sorozatból

Az amerikai író, George R.R. Martin A tűz és jég dala című könyvsorozata alapján készült HBO-sorozat, a Trónok harca forgatókönyvírói, David Benioff és D.B. Weiss a befejező évad óta meglehetősen csendben vannak (az idei nemzetközi képregény-találkozós, comic-conos szereplésüket le is mondták), és azóta is csak ritkán állnak a nyilvánosság elé.

Az adaptáció alkotói hétfőn pont a forgatókönyvíróknak dedikált, a Texas-állambeli Austin Filmfesztiválon tűntek fel, és meséltek az idén véget ért sorozat készítéséről. Mint azt a Trónok harca előtt tévés műsorkészítési tapasztalatok híján volt írók elmondták, nem igazán tudták, hogy az eleinte gyanakvó, a jóhiszeműségüket megkérdőjelező George R.R. Martin végül miért bízta rájuk élete munkáját.

Főleg úgy, hogy saját elmondásuk szerint a pilot epizódban elkövettek minden hibát, amit csak lehetett: nemcsak a forgatókönyvírás, hanem a szereplőválogatás és a jelmeztervezés terén is önkritikát gyakorolt a két író. D.B. Weiss ezt az időszakot egy nagyon drága tanulási időszakként jellemezte, amikor is megtanulták, hogy például hogyan kell együttműködniük a jelmeztervezőkkel.

A készítők azt is elismerték, hogy

tudatosan szorították ki a sorozatból a könyv fantasy-elemeinek nagy részét. Ezt azzal indokolták, hogy a fantasy-rajongókon túl is akartak terjeszkedni, így például meg akarták szólítani „az anyákat és az NFL-játékosokat is”.

A két alkotó azt is elmondta, hogy a sorozatba sosem akarták George R.R. Martin regényeinek minden lényeges elemét beolvasztani, mert azokat egyszerűen nem lehetett volna beleszuszakolni a filmes adaptációba, ehelyett a hatalomról, a hatalom természetéről szóló jelenetekre, üzenetekre fókuszáltak.

Szóba kerültek a sorozat védjegyévé vált erőszakos jelenetek is, mint tömegmészárlásba forduló vörös nász. David Benioff ezzel kapcsolatban megjegyezte: „Hogy őszinte legyek, túl messzire mentünk ezekkel.”

A beszélgetés során megkérdezték az írókat a sorozat legkényesebb témájáról, a befejező évad cseppet sem rózsás fogadtatásáról, aminek újraforgatását – Benioffék szegényesnek ítélt forgatókönyvírói munkája miatt – több, mint egymillió néző kérte az HBO-tól sikertelenül.

Habár a színészek közül többen is, mint Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Conleth Hill (Lord Varys) vagy Pilou Asbæk (Euron Greyjoy) védelmükbe vették az utolsó évadot, a készítők nem szeretnek nyilatkozni az őket ért kritikákról. Az Austin Filmfesztiválon is csak annyival kommentálta David Benioff az erre vonatkozó kérdést, hogy

rendszeresen feldúlt állapotba került, amikor a nyolcadik évad alatt rákeresett, hogy miket írnak a sorozatról.

David Benioff és D.B. Weiss egyébként augusztus elején elhagyta az HBO kötelékét, és 200 millió dolláros, átszámítva majdnem 56,7 milliárd forintos szerződést írt alá az HBO-vetélytárs Netflixszel. Akkor a Netflix vezérigazgatója, Ted Sarandos úgy kommentálta a páros leigazolását, hogy személyükben mesteri történetmesélőket köszönthetnek a Netflix csapatában, és alig várják, hogy lássák, a Trónok harca alkotóinak képzelete hova fogja őket repíteni.

MONTÁZS: Petróczi Rafael / Azonnali via Wikimedia Commons

Petróczi Rafael
Petróczi Rafael az Azonnali korábbi újságírója

A Budapesti Corvinus Egyetemen végzett politológusként. Az Azonnali gyakornoka, majd belpolitikai újságírója volt 2017-2021 között.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek