Úgy tűnik, többször is láthatatlanul repült a Borkaihoz köthető egyik kisgép

Szerző: Bakó Bea
2019.10.11. 11:49

Leszállt egyszer Fertőszentmiklóson, aztán hirtelen felbukkant a semmiből Bukarestben. Hogy lehet ez? Elmondjuk!

Úgy tűnik, többször is láthatatlanul repült a Borkaihoz köthető egyik kisgép

A Borkai Zsolt győri polgármester szexbotrányát kirobbantó névtelen blog az újabb és újabb szexvideók után részletekkel állt elő az állítása szerint gyakorlatilag Borkai birtokában lévő egyik kisrepülővel kapcsolatban. Arról már korábban írt a 24.hu, hogy Borkai nem csak Rákosfalvy Zoltán ügyvéd Cessna típusú kisgépét szokta használni, hanem egy Cirrus SR 22T-t is, amely Somogyi János cégének, a Somogyi Holding Kft-nek a tulajdonában van. Somogyi János már abban az ügyletben is megjelent az egyik érintett cég egyik igazgatójaként, amikor olcsón felvásárolták azokat a szántóföldeket, amelyeken később az Audi-gyár épült, jelentős haszonra téve így szert.

A magát az Ördög Ügyvédjének nevező szivárogtató most közzétette a HA-BIC lajstromszámú Cirrus SR 22T közelmúltbeli útjait, amely szerinte gyakorlatilag Borkai birtokában van. A repüléslistából az derül ki:

többször előfordult, hogy a gép leszállt valahol, de a következő repülése nem a legutóbbi leszállási helyéről indult ki, hanem egészen máshonnan.

A különös jelenségnek nem az az oka, hogy a gép teleportált volna, hanem az, hogy kisgépek bizonyos feltételek fennállása esetén teljesen legálisan repülhetnek láthatatlanul, ugyanis a jeladót nem mindig kötelező bekapcsolni.

Amint azt repülésügyben jártas forrásunktól megtudtuk: amennyiben bizonyos légtereket a gép elkerül – és a kisgépek ezt könnyen meg tudják tenni, hiszen sokféle magasságon képesek repülni –, nem kell kötelezően a transzpondert, vagyis a válaszjeladót bekapcsolni, az amatőr pilóták ugyanis alapvetően szabadon mozognak.

Általában a biztonságot szolgálja, hogy ezt a jeladót bekapcsolják, hiszen a normális logika azt diktálja, hogy biztonságosabb úgy repülni, ha látja az embert a földi irányítás. Mindenesetre ha jól navigálnak és a megfelelő légtereket elkerülik, akkor megengedett láthatatlanul is repülni, akár külföldre is. Ez látszik a fenti repülési listán is: a HA-BIC jelű gép szeptemberben például láthatatlanul jutott el Fertőszentmiklósról Bukarestbe, majd Kolozsvárról vissza Győrbe.

NYITÓKÉP: Egy Cirrus SR 22T / fotó: Cirrus

Bakó Bea
Bakó Bea az Azonnali alapító-főszerkesztője

EU-jogász. 2021 márciusa óta anyasági szabadságon.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek