Az osztrák vasúttársaság jövő januártól Bécsből közvetlen éjszakai vonatot indít a belga fővárosba. Megmutatjuk, hogyan utazz a Keletiből vonattal ezentúl Brüsszelbe!
Eddig nem volt könnyű dolga annak, aki a légi közlekedés helyett vonattal szeretett volna Budapestről az Európai Unió fővárosába utazni, de az osztrák vasúttársaság (ÖBB) vezérigazgatója a Wiener Zeitungnak adott nagyinterjújában szombaton közölte: jövő évtől visszatérnek az éjszakai vonatok Brüsszelbe.
Egyre többen választják a vasutat
Andreas Matthä bejelentette: a Nightjet márkajelzéssel futó éjszakai vonatok 2020. januárjában indulnak majd el, és Bécs és Brüsszel között fognak majd járni Düsseldorfon keresztül. Sőt, a vezérigazgató közlése szerint az azt követő évben Amszterdam is bekerül majd a kínálatba, Hollandiába is lehet tehát éjszaka vonatozni Ausztria felől. Belgium egészen eddig nem szerepelt a Nightjet-kínálatban, így bár nappal Németország és Franciaország felől kényelmesen, nagysebességű vonatokon lehetett megközelíteni, ennél nagyobb távolságon, például Budapestről és Bécsből érdemes volt inkább a repülőt választani.
Az ÖBB egyébként az elmúlt években szinte egyeduralkodó lett az európai éjszakai vonatok piacán:
Sőt, még az európai közhangulat változása is az osztrák vállalatnak kedvezett: mióta egyre nagyobb figyelem irányul a klímaváltozásra, nyugaton sokan egyre inkább a környezetkímélő és kényelmes vasutat preferálják a meglehetősen szennyező légi közlekedéssel szemben.
Arról nem is beszélve, hogy rövidebb távokon egy jó színvonalon működő vasút versenyképes a repüléssel, hiszen előbbi esetben nem megy el idő a biztonsági ellenőrzéssel és a reptérre való kiutazással sem. Még kényelmesebb az éjszakai vonatokat választani, hiszen a legtöbbször nappali, vagy kora reggeli repülőjáratokkal szemben
Későn érkezik Brüsszelbe
Talán a fenti tényezők is közrejátszhattak az ÖBB döntésében, miszerint újraindítják a Brüsszellel való éjszakai járatot. Az osztrák és a belga főváros között ugyanis egészen a 90-es évek végéig jártak az éjszakai vonatok, nyáron a tengerparti Oostende felé meghosszabbítva, ahonnan hajón Nagy-Britannia felé lehetett továbbutazni. Azonban ez volt az egyik első járat, amely nem tudta tartani a lépést a diszkont-légitársaságok térnyerésével, ezért az új évezredben egészen idáig megszüntették.
Persze a menetidő továbbra is komoly versenyhátrányt jelenthet majd a repüléssel szemben: a Brüsszeli Nightjet a jelenleg is meglévő düsseldorfi kapcsolat meghosszabbításával jönne létre. Most az éjszakai vonat 20:41-kor indul el Bécs főpályaudvaráról és hétköznapokon 08:57-kor, hétvégenként pedig még ennél is később, valamivel 10 óra előtt érkezik Düsseldorfba. Amint a RegionalBahn vasúti szaklap is emlékeztet: ez meglehetősen kései brüsszeli érkezést jelentene.
Még tovább kell majd utaznia annak, aki Budapestről vonatozna el Brüsszelig:
amely másnap délelőtt meg is érkezik majd a belga fővárosba. Emlékezetes módon Cseh Katalin momentumos EP-képviselő nyáron vállalkozott egy Budapest-Brüsszel vonatútra, ám ő akkor több mint húszórás utazással és négy átszállással jutott el az EU központjába. Ha megvalósul az éjszakai Bécs-Brüsszel kapcsolat, ezentúl ez valamelyest rövidül majd, és a kevesebb átszállás miatt kényelmesebb is lehet.
BORÍTÓKÉP: Nightjet-vonat Bécs főpályaudvarán / Wikipédia
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.