+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Illés Gergő
2019. október 7. hétfő, 09:12
Az osztrák vasúttársaság jövő januártól Bécsből közvetlen éjszakai vonatot indít a belga fővárosba. Megmutatjuk, hogyan utazz a Keletiből vonattal ezentúl Brüsszelbe!

Eddig nem volt könnyű dolga annak, aki a légi közlekedés helyett vonattal szeretett volna Budapestről az Európai Unió fővárosába utazni, de az osztrák vasúttársaság (ÖBB) vezérigazgatója a Wiener Zeitungnak adott nagyinterjújában szombaton közölte: jövő évtől visszatérnek az éjszakai vonatok Brüsszelbe.

 

Egyre többen választják a vasutat

 

Andreas Matthä bejelentette: a Nightjet márkajelzéssel futó éjszakai vonatok 2020. januárjában indulnak majd el, és Bécs és Brüsszel között fognak majd járni Düsseldorfon keresztül. Sőt, a vezérigazgató közlése szerint az azt követő évben Amszterdam is bekerül majd a kínálatba, Hollandiába is lehet tehát éjszaka vonatozni Ausztria felől. Belgium egészen eddig nem szerepelt a Nightjet-kínálatban, így bár nappal Németország és Franciaország felől kényelmesen, nagysebességű vonatokon lehetett megközelíteni, ennél nagyobb távolságon, például Budapestről és Bécsből érdemes volt inkább a repülőt választani.

 

Az ÖBB egyébként az elmúlt években szinte egyeduralkodó lett az európai éjszakai vonatok piacán: 

 

miután a Deutsche Bahn 2016-ban súlyos szarvashibát vétve úgy döntött, megszünteti saját éjszakai szolgáltatásait, az ÖBB vette át a német vasutak éjszakai hálózatát, és szinte rögtön nyereségessé tette az üzletágat.

 

Sőt, még az európai közhangulat változása is az osztrák vállalatnak kedvezett: mióta egyre nagyobb figyelem irányul a klímaváltozásra, nyugaton sokan egyre inkább a környezetkímélő és kényelmes vasutat preferálják a meglehetősen szennyező légi közlekedéssel szemben.

 

Arról nem is beszélve, hogy rövidebb távokon egy jó színvonalon működő vasút versenyképes a repüléssel, hiszen előbbi esetben nem megy el idő a biztonsági ellenőrzéssel és a reptérre való kiutazással sem. Még kényelmesebb az éjszakai vonatokat választani, hiszen a legtöbbször nappali, vagy kora reggeli repülőjáratokkal szemben

 

az éjszakai vonatok az egyébként is passzív éjszakai időszakban „rabolják” az utasok idejét.

 

Későn érkezik Brüsszelbe

 

Talán a fenti tényezők is közrejátszhattak az ÖBB döntésében, miszerint újraindítják a Brüsszellel való éjszakai járatot. Az osztrák és a belga főváros között ugyanis egészen a 90-es évek végéig jártak az éjszakai vonatok, nyáron a tengerparti Oostende felé meghosszabbítva, ahonnan hajón Nagy-Britannia felé lehetett továbbutazni. Azonban ez volt az egyik első járat, amely nem tudta tartani a lépést a diszkont-légitársaságok térnyerésével, ezért az új évezredben egészen idáig megszüntették.

 

Persze a menetidő továbbra is komoly versenyhátrányt jelenthet majd a repüléssel szemben: a Brüsszeli Nightjet a jelenleg is meglévő düsseldorfi kapcsolat meghosszabbításával jönne létre. Most az éjszakai vonat 20:41-kor indul el Bécs főpályaudvaráról és hétköznapokon 08:57-kor, hétvégenként pedig még ennél is később, valamivel 10 óra előtt érkezik Düsseldorfba. Amint a RegionalBahn vasúti szaklap is emlékeztet: ez meglehetősen kései brüsszeli érkezést jelentene.

 

Még tovább kell majd utaznia annak, aki Budapestről vonatozna el Brüsszelig:

 

itt a Keletiből 17:40-kor induló Railjetet lesz majd érdemes választani, és Bécsben a Nightjetre átszállni,

 

amely másnap délelőtt meg is érkezik majd a belga fővárosba. Emlékezetes módon Cseh Katalin momentumos EP-képviselő nyáron vállalkozott egy Budapest-Brüsszel vonatútra, ám ő akkor több mint húszórás utazással és négy átszállással jutott el az EU központjába. Ha megvalósul az éjszakai Bécs-Brüsszel kapcsolat, ezentúl ez valamelyest rövidül majd, és a kevesebb átszállás miatt kényelmesebb is lehet.

 

BORÍTÓKÉP: Nightjet-vonat Bécs főpályaudvarán / Wikipédia

 

 
comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

A Számok névre hallgató propagandaoldal hónapok óta a kormányközeli véleményvezérek kedvenc forrásainak egyike, de most véletlenül tényleg számokat mutattak be.

Puebla állam kormányzója, Luis Miguel Barbosa valószínűleg megnyerte a félretájékoztatási versenyt online beszédében.

Ugyanazzal a kanállal áldoztattak végig híveket, miközben a koronavírus a nyállal terjed leginkább. Megkérdeztük, hogy csinálják ezt a magyarországi ortodoxok.

A brit egészségügyi rendszernek legalább húszezer ilyen készülékre lenne szüksége, a kényszerűségből nem versenyző csapatok segíthetnek be.

Vlagyimir Putyin szóvivője maga erősítette meg, hogy az elnöki hivatalból is pozitív lett egy ember tesztje. A sajtó tud.

Az érkező magyar kamionosokra 14 nap karantén vár mostantól, akkor is, ha nem mutatják koronavírus gyanúját.

A hét kérdése

Őket üti meg a legjobban a koronavírus miatti leállás: te mivel segíted a fennmaradásukat? Ez a hét kérdése az Azonnalin!

Azért ide elnéznénk

Csatlakozz a csoportunkhoz, és vészeljük át együtt a karantént!

Minden este 8-kor az erkélyről vagy ablakból, amíg aktuális.

Március 28-án fél 9-től kapcsolj le mindent otthon: környezetvédelemnek és digitális detoxnak is jó.

Bulizz virtuálisan fél Béccsel március 28-án éjszaka, ingyen!

Ezt is szerettétek

Indul az Azonnali Trianon 100 podcastsorozata! Itt nem az a téma, hogy kinek fáj vagy nem fáj eléggé Trianon, hanem, hogy mi történt. Az első vendég Révész Tamás hadtörténész.

Pedig két nappal korábban kezdődött, mint a pesti, és még Kossuth Lajos is hatással volt rá.

„Szovjetológiának” tűnik Olaszországból a magyar kormány kommunikációja a koronavírusról – mondta a Helyzetben Stefano Bottoni magyar-olasz történész.

Hogyan hozta a sírból vissza esélyeit Joe Biden? Miért veszíthet akár tömegesen latinó szavazókat Bernie Sanders? Dörzsölheti-e a tenyerét Trump?

Meddig engedi elfajulni a bulit az MNB, és mikor szab gátat a gyenge forintnak? Lesz-e 350 forintos euró? Zsiday Viktor és Isztin Péter magyarázzák el.

A SME felvidéki magyar főszerkesztője, Balog Beáta a karrierjéről, a Kuciak-gyilkosság utáni szlovák médiáról és arról, milyen hatással volt a NER a határon túli magyarságra.

Twitter megosztás Google+ megosztás