+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szakács András
2019. október 6. vasárnap, 15:25
A politikai kommunikációban a papagájkommandózás ugyan hatékony, de jobban jártak volna, ha prostituáltakkal levideózott Borkai esetében nem erőltetik a családapa-szlogent.

Ez itt egy véleménycikk, ami nem feltétlenül tükrözi az Azonnali álláspontját, de itt van, mert szeretjük a jól érvelő és érdekes szövegeket. Ha vitáznál vele, vagy küldenél egyet te is, csak bátran!

 

A Borkai-botrány jól bemutatja azt a szinte kezelhetetlen problémát, ami miatt

 

csak idő kérdése volt egy erkölcsi alapú lejárató kampány egy fideszes politikus ellen, aki keresztény-konzervatív értékeket helyez a kampánya középpontjába.

 

A Fidesz 2010 óta folyamatosan túlnyeri magát, és a politikai kommunikációs kapacitásai nem tudnak lépést tartani a párt órási méretével. A Borkai Zsolt múltjában rejlő kockázatokat hibásan mérték fel, és olyan szlogent választottak neki (Családapa. Olimpikon. Polgármester.), amit a múltjában lévő sötét foltok miatt ellene lehet fordítani.

 

A mostani Borkai-botrány az értékeket – mint például a család – közvetítő polgármesteri kampánya miatt elsősorban erkölcsi válság. Ebből a nézőpontból kell most ezzel megküzdenie a Fidesznek. Borkai Zsolt ugyanis a kampányában a Fidesz általános értékeit közvetítette, szorosan rácsatlakozott a központi üzenetre és narratívára. Ezzel viszont azt a kockázatot is felvállalta a jelölt és a Fidesz is, hogy a viszony kétoldalúvá válik. A párt a népszerűségével képes hatni, emelni a jelölt népszerűségét, de a jelölt is képes hatni a párt megítélésére, és személyével hiteltelenítheti a párt által vallott értékeket.

 

Ha Fideszben tudtak Borkai Zsolt adriai utazásairól és szexpartijairól, akkor szakmai hiba volt a párt legmeghatározóbb és legfontosabb pozitív üzenetét, a családot a plakátjára írni.

 

Ezzel egy olyan fegyvert adtak az ellenfelek kezébe, amit csak rajtuk múlik, hogy elsütnek-e. De miért következhetett be ekkora hiba?

 

A 2010 óta tartó győzelmek miatt felduzzadt fideszes politikai garnitúrát, a több száz, akár ezernyi képviselőt hol helyi, hol országos szinten lehetetlen az egyéni kockázatokhoz igazított kommunikációs tervekkel és tanácsokkal ellátni. A Fidesz ezt is, ahogy az államigazgatásban is oly sok kérdést, a központosítással próbálja meg kezelni – a nemzetközi és hazai példák alapján egyébkén helyesen.

 

A politikai kommunikációban ugyanis

 

a papagájkommandózás a hatékony, minden megszólaló ugyanazt az üzenetet kell, hogy sulykolja. Csak nem mindenkinek kell megszólalni egy adott kérdésben,

 

és nem mindenkinek kell ugyanazokat az értékeket közvetítenie. 

 

A politikai kommunikációs kihívás és szakmai teljesítmény pont abban van, hogy megtalálják azokat a személyeket, akik az adott témában hitelesek, és az adott értéket hitelesen tudják képviselni, majd kizárni azokat a megszólalók közül, akik pedig erre nem alkalmasak. Ezért Borkai Zsolt botránya is előre tompítható lett volna azzal, ha a központi kampánystáb meghatározza, mi az amivel semmiképpen se kampányoljon, tudván, hogy a jelölt kockázatos, illetve támadható, és így a keresztény-konzervatív értékeket közvetítő központi üzenetek visszaüthetnek a kampányban.

 

Olvass még többet Szakács Andrástól az Azonnalin!

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

A parlamenten kívüli Progresszív Szlovákia csak azt szeretné, hogy valaki más legyen a kormányfő, Robert Fico és Peter Pellegrini exminiszterelnökök viszont népszavazást írnának ki az előrehozott választásról.

Még mindig befizethetik az elmaradt hathavi tb-tartozást azok, akiknek emiatt elvileg február 12-től már az életmentő beavatkozásokért is fizetniük kéne, derült ki Tállai András parlamenti válaszából.

Előtte a román hatóságok „régészeti szempontból érdektelen” térséggé nyilvánították a területet.

Szerinte az EU-nak végre fel kéne ismernie, kik az ellenfelei és kik a szövetségesei. Az Orbánnal szemben gyenge EU-politikáért részben a német ipari lobbit teszi felelőssé.

Politikusokhoz köthető szervezetek és teljes médiacsalád működik magyar állami pénzből, és jut pénz a DAC focicsapatnak is.

Andrzej Duda elnök puhatolózó tárgyalásokat kezdett a Sinopharm beszerzéséről, mert nem jön elég vakcina az EU-ból.

A két uniós tagállam már a héten tárgyalni fog az oltási kampányban sikeres Izraellel egy vakcinagyártási együttműködésről.

A hét kérdése

Arról még senki sem beszélt, hogy ezeket pontosan mire is lehetne felhasználni, azt viszont tudjuk, hogy jönnek. Dönts te!

Azért ide elnéznénk

Mi is, képzelheted. Gyere az Azonnali olvasói Facebook-csoportjába kibeszélni mindent!

Ezt is szerettétek

A Helyzet-interjúban vendégünk Miklósy Krisztián synthwave zenész, akivel kitárgyaltuk, hogyan válik valósággá lassan a nyolcvanas évek sci-fijeinek retrofuturizmusa. Podcast!

Hogyan hat a klímaváltozásra a CSOK Vági Márton szerint? Csalár Bence divatblogger pedig a magyarok ízléséről, a divattal való kapcsolatukról és a magyar vidék divatjáról mesélt. Podcast!

Szálinger Balázs költővel beszéltünk, aki elmondja, miért vonult ki a városból és a Facebookról, és mi köze a költészethez a verses reklámoknak és Krúbinak.

Van-e a magyar politikában még élet Facebook nélkül? Ezt a kérdést vitatjuk meg az elején! A második fele: meglepetés!

Megújult a Helyzet, az Azonnali podcastja! Prieger Zsolt, az Anima Sound System frontembere mesél cigányságról, vírusról és jellemfejlődésről.

Mennyire estek be az árak a fővárosban és vidéken? Érdemes várni a lakásvásárlással vagy eladással? Ingatlanpiaci szakértőkkel beszélgettünk a Helyzetben! Podcast.

Twitter megosztás Google+ megosztás