+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szakács András
2019. október 6. vasárnap, 15:25
A politikai kommunikációban a papagájkommandózás ugyan hatékony, de jobban jártak volna, ha prostituáltakkal levideózott Borkai esetében nem erőltetik a családapa-szlogent.

Ez itt egy véleménycikk, ami nem feltétlenül tükrözi az Azonnali álláspontját, de itt van, mert szeretjük a jól érvelő és érdekes szövegeket. Ha vitáznál vele, vagy küldenél egyet te is, csak bátran!

 

A Borkai-botrány jól bemutatja azt a szinte kezelhetetlen problémát, ami miatt

 

csak idő kérdése volt egy erkölcsi alapú lejárató kampány egy fideszes politikus ellen, aki keresztény-konzervatív értékeket helyez a kampánya középpontjába.

 

A Fidesz 2010 óta folyamatosan túlnyeri magát, és a politikai kommunikációs kapacitásai nem tudnak lépést tartani a párt órási méretével. A Borkai Zsolt múltjában rejlő kockázatokat hibásan mérték fel, és olyan szlogent választottak neki (Családapa. Olimpikon. Polgármester.), amit a múltjában lévő sötét foltok miatt ellene lehet fordítani.

 

A mostani Borkai-botrány az értékeket – mint például a család – közvetítő polgármesteri kampánya miatt elsősorban erkölcsi válság. Ebből a nézőpontból kell most ezzel megküzdenie a Fidesznek. Borkai Zsolt ugyanis a kampányában a Fidesz általános értékeit közvetítette, szorosan rácsatlakozott a központi üzenetre és narratívára. Ezzel viszont azt a kockázatot is felvállalta a jelölt és a Fidesz is, hogy a viszony kétoldalúvá válik. A párt a népszerűségével képes hatni, emelni a jelölt népszerűségét, de a jelölt is képes hatni a párt megítélésére, és személyével hiteltelenítheti a párt által vallott értékeket.

 

Ha Fideszben tudtak Borkai Zsolt adriai utazásairól és szexpartijairól, akkor szakmai hiba volt a párt legmeghatározóbb és legfontosabb pozitív üzenetét, a családot a plakátjára írni.

 

Ezzel egy olyan fegyvert adtak az ellenfelek kezébe, amit csak rajtuk múlik, hogy elsütnek-e. De miért következhetett be ekkora hiba?

 

A 2010 óta tartó győzelmek miatt felduzzadt fideszes politikai garnitúrát, a több száz, akár ezernyi képviselőt hol helyi, hol országos szinten lehetetlen az egyéni kockázatokhoz igazított kommunikációs tervekkel és tanácsokkal ellátni. A Fidesz ezt is, ahogy az államigazgatásban is oly sok kérdést, a központosítással próbálja meg kezelni – a nemzetközi és hazai példák alapján egyébkén helyesen.

 

A politikai kommunikációban ugyanis

 

a papagájkommandózás a hatékony, minden megszólaló ugyanazt az üzenetet kell, hogy sulykolja. Csak nem mindenkinek kell megszólalni egy adott kérdésben,

 

és nem mindenkinek kell ugyanazokat az értékeket közvetítenie. 

 

A politikai kommunikációs kihívás és szakmai teljesítmény pont abban van, hogy megtalálják azokat a személyeket, akik az adott témában hitelesek, és az adott értéket hitelesen tudják képviselni, majd kizárni azokat a megszólalók közül, akik pedig erre nem alkalmasak. Ezért Borkai Zsolt botránya is előre tompítható lett volna azzal, ha a központi kampánystáb meghatározza, mi az amivel semmiképpen se kampányoljon, tudván, hogy a jelölt kockázatos, illetve támadható, és így a keresztény-konzervatív értékeket közvetítő központi üzenetek visszaüthetnek a kampányban.

 

Olvass még többet Szakács Andrástól az Azonnalin!

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

A budapesti főpolgármester immár hivatalosan is bejelentkezett az ellenzék miniszterelnök-jelöltségéért.

Noha a Varga Mihály-féle új adócsomag célja az adócsökkentés és az adóegyszerűsítés, az leginkább kommunikációs húzásként értelmezhető. Elemzés!

A számok alacsonyabbak a hivatalos adatoknál, de a kórházba kerültek körében a halálozási arány magas.

Az eset miatt Skóciában többen is azt követelik, hogy legyen saját bevándorláspolitikájuk.

Néhány kivétel azért marad: a piacokon, a zsúfolt helyeken és a busz- és vonatállomásokon még kell majd a maszk, máshol azonban nem. Június elsejétől pedig újabb enyhítések jönnek.

Szijjártó Péter Pozsonyban azt mondta: nem hagyják, hogy az ügy lekerüljön a napirendről.

A párt küldöttgyűlése döntött így. Karácsony szombatra nagy bejelentést ígért.

A hét kérdése

2022-ben még a választás előtt a parlament új államfőt fog megszavazni, aki ha akar, akár fontos ember is lehet majd. De ki legyen az? Van pár opció.

Azért ide elnéznénk

Mi is, képzelheted. Gyere az Azonnali olvasói Facebook-csoportjába kibeszélni mindent!

Az első nyári hétvégén, június 5-én sörkóstolási és vásárlási lehetőség Budapesten és több vidéki helyszínen is.

Ezt is szerettétek

Meddig adminisztratív hiba az állam részéről, ha nem küldi valakinek az igazolásokat, és honnan súlyosabb mulasztás?

Manek Gábor számos budapesti étterem tulajdonosaként is építi a fővárosi gasztronómiát. Vele beszélgettünk az éttermek újranyitásáról, a Lärm jövőjéről, valamint a nyári fesztiváltervekről. Podcast!

Magyarország egyik legkeresettebb színésze az Azonnalinak elmondta, mi a kelet-magyarországi identitás lényege, milyen az HBO-val dolgozni, de az is kiderül, mi van a Bödőcs Tibor könyvéből az ő főszereplésével készülő monodrámával. Podcast!

Németországban ősszel szövetségi választásokat tartanak, eldől, ki lesz Angela Merkel utódja. Kik azok, akik vállalnák a feladatot? Techet Péter és Bukovics Martin kielemezték. Podcast!

Letoha Tamás, a gyógyszerfejlesztéssel foglalkozó kutató koronavírussal kapcsolatos olvasói kérdésekre válaszol, és azt is elmondja, miért fél a biológiai háborútól.

A galériatulajdonos műgyűjtő elmondja, hogy a szobor a világ bármely részén múzeumi tárgy lehet a jövőben: a BLM-szobor jó értelemben provokál.

Eddigi bevételeik 10 százalékát keresik most meg, hiszen a szakmájukat konkrétan nem tudják gyakorolni. A Music Hungary Szövetség elnöke, Weyer Balázs a Helyzetben!

Twitter megosztás Google+ megosztás