Jövő héttől már lényegében végig autópályán lehet utazni Erdélybe

Szerző: Bukovics Martin
2019.08.09. 17:40

Még Tusványosra is gyorsabban juthatnak el ennek köszönhetően a magyarországi VIP-ek!

Jövő héttől már lényegében végig autópályán lehet utazni Erdélybe

Egy tízkilométeres szakasz kivételével augusztus 15-én, azaz jövő csütörtökön már közlekedni lehet a Déva-Lugos autópálya 3-as és 4-es szakaszain, azaz Budapesttől lényegében egészen a régió egyik legszebb városáig, a dél-erdélyi Nagyszebenig mást sem kell csinálni, mint nyomni a gázt, vagy berakni a tempomatot 130 km/h környékére.

A nagy hírt Laurenţiu Nistor képviselő, a Szociáldemokrata Párt (PSD) Hunyad megyei szervezetének elnöke jelentette be,

a román politikus külön hozzátette, hogy Răzvan Cuc közlekedési miniszter „komoly ember”, s mint ilyen, betartja adott szavát. Holott dehogyis tartotta: június közepén azt ígérte, július végére átadják a pályát, ehhez képest már augusztus van.

A román nemzeti hírügynökség, az Agerpres hozzáteszi: a Déva-Lugos autópálya 3-as és 4-es szakasza összesen 43 kilométert tesz ki, ebből körülbelül 10 kilométert, Hunyad és Temes megye határán, Holgya (Holdea) és Marzsina (Margina) között nem adnak át, mert ezen a szakaszon még lényegében nincs is autópálya, hiszen nagyvadátjárókat kell építeni a medvék számára.

Konkrétan alagutakat kell építeni a hegyekbe, és ezek megépítésére csak idén június végén írták ki a pályázatot. Vagyis egy darabot továbbra is kerülni kell az országos úton, de legalább egy jelentősen kisebb részen. Ezzel jelentősen rövidebb idő alatt juthatunk el Gyulafehérvárra, Vajdahunyad várához, Segesvárra, Fogarasra (képünkön fent), Brassóba, hát még Székelyföldre.

AZ AUTÓPÁLYA A MAGYAR HATÁRTÓL NAGYSZEBENIG (SIBIU, HERMANNSTADT) LÉNYEGÉBEN KÉSZ, MÁR CSAK A KÁRPÁTOKON KERESZTÜLI, SÖTÉTZÖLDDEL JELÖLT NAGYSZEBEN-PITESTI RÉSZT KELL MEGÉPÍTENI, HOGY ÖSSZEKÖSSE BUDAPESTET BUKARESTTEL

Az autópályákkal kapcsolatban Nelu Barbu román kormányszóvivő bejelentette: a kabinet csütörtöki ülésén mintegy ötmillió lejt (350 millió forintot) különítettek el a Piteşti-Nagyszeben sztráda első szakaszának megépítéséhez szükséges kisajátításokra. Ha ez az autópálya valamikor készen lesz, az azt jelenti, hogy Budapestet Bukaresttel már nem csupán repülőjáratok (a távot repüli a lengyel LOT és a román Tarom is, a menetidő szűk másfél óra) és a vasút (ez egy alsó hangon 15 órás utazás), hanem autópálya is összeköti.

Azaz semmi szükség nem lesz már arra, hogy valaki átkeljen a Transzfogarason – az így végképp a turistáké lehet.

Bukovics Martin
Bukovics Martin az Azonnali alapító-főszerkesztője

Német anyanyelv, gradišćei gyökerek, pécsi szőlő, olasz parkolási bírságok. Az Azonnalitól való távozása óta itt olvasható: Gemišt

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek