+++ MIBEN FEJLŐDJÜNK, MIRŐL ÍRJUNK? MONDD EL A VÉLEMÉNYEDET AZ AZONNALIRÓL! +++
Techet Péter
2019. augusztus 5. hétfő, 13:56
A Coca-Cola vélhetően felmérte, melyik társadalmi rétegben kell még kampányolnia, és most éppen a melegek jöttek ki. A Coca-Cola ugyanolyan politikai termék, mint a Fidesz. Kár, hogy az előbbinek a magyar ellenzék is bedőlt. Ha a Coca-Colát azért ünnepeljük, mert elad egy jó sztorit a fogyasztóknak, akkor a Fideszt se kritizáljuk máskor ugyanezért!

Ez itt egy véleménycikk, ami nem feltétlenül tükrözi az Azonnali álláspontját, de itt van, mert szeretjük a jól érvelő és érdekes szövegeket. Ha vitáznál vele, vagy küldenél egyet te is, csak bátran!

 

Teli lett a Facebook-falam tegnap estére Coca-Colával pózóló ismerősökkel, ellenzéki politikusokkal. Mivel az estét a La Grande Bellezza újranézésével töltöttem, kevesebb dolog érdekelt a szépség és melankólia, Róma és a dekadencia ilyen töménysége után, mint egy borzasztó ízű, egészségtelen cukros szar, mármint a Coca-Cola, illetve a nem sokkal finomabb magyar ellenzék.

 

Arra persze rájöttem, hogy biztos történt megint valami nagy bejelentés, remény, amiért

 

most hirtelen nem Angela Merkeltől, az amerikai nagykövettől vagy a Velencei Bizottság jelentéseitől várjuk az Orbán-rezsim bukását. Hanem akkor most a Coca-Colától.

 

Ma reggelre utánanéztem az okoknak. Nem mondom el, mert a tisztelt olvasó biztos már hamarabb értesült az egészről, mint én. Tetszés szerint talán már szelfizett is ma reggelre Coca-Colás üveggel, vagy kiírta, hogy akkor most csak azért is Pepsit iszik.

 

Az, hogy a Coca-Cola kirak a melegek mellett egy plakátot, nagyon szép dolog. Csak hát annyira őszinte és fontos, mint bármi ilyen kampány a kapitalizmusban.

 

A melegek egy jelentős fogyasztói csoportot képeznek (Németországban legalábbis tudni lehet róluk, hogy inkább városiak, tanultabbak, átlagnál jómódúbbak, nagyon trendérzékenyek, stb.), azaz teljesen ideális megszólítandó réteg bármilyen profitorientált cég számára. Biztos, hogy

 

jobban megéri a melegeknek plakátot kinyomtatni, mint mondjuk az özvegyi nyugdíjból élők vagy a gyereküket egyedül nevelő anyukák számára.

 

Elvégre a kapitalizmusban annak az emberi joga fontosabb, akinek nagyobb a fogyasztási hajlandósága.

 

Az, hogy a Fidesz – amely szintén a fogyasztói logika mentén értékesíti magát a piacon – nem kampányol a melegekért, azzal függ össze, hogy a Coca-Cola a fogyasztók pénztárcáját, a Fidesz pedig a fogyasztók számát nézi. Mivel a melegek módosabbak, a Coca-Colának érdemes megszólítania őket, de nincsenek olyan sokan, hogy a Fidesznek érdemes legyen rájuk pazarolni a keményen összelopott pénzeket. Bár egy személyre targetált kampányban akár a Fidesz is megszólíthatja a melegeket, mondjuk homofób-iszlamista dzsiháddal riogatva őket Gyurcsány Ferenc visszatérte esetén.

 

A Coca-Cola és a Fidesz is teljesen logikusan, a saját érdekei értelmében cselekszik, nincs ebben semmi baj. De ahogy azt se szoktuk elhinni, hogy a határkerítés a magyar lányokat védi, úgy

 

a Coca-Cola melegpárti plakátjain se kéne könnybe lábadnia a szemünknek.

 

Az ellenzék mégis ezt csinálja. Az egészségre, a környezetre káros, rossz ízű ital reklámarcaivá válnak – pusztán azért, mert most akkor így lehet a buborékukban bizonyítani: jaj, de nagy demokraták vagyunk mink is.

 

Felőlem igyon bárki Coca-Colát, én nem vagyok a tiltások híve. Engem persze csak erőszakkal lehetne rávenni, hogy igyak a már kinézetre is gusztustalan löttyből.

 

De az elég elkeserítő, hogy az ellenzék se képes átlátni, hogy

 

a Coca-Colának nem az emberi jogok, hanem a melegek vásárlóereje a fontos.

 

Ha a Coca-Colát azért ünnepeljük, mert elad egy jó sztorit a fogyasztóknak, akkor a Fideszt se kritizáljuk máskor ugyanezért! Tessék akkor határkerítéssel is fotózkodni, elvégre az meg az anyákat védi, ugyebár. Annyira, amennyire a Coca-Cola a melegeket.

 

Vagy a fogainkat.

 

Olvass még több cikket Techet Pétertől az Azonnalin!

 

NYITÓKÉP: Bakó Bea / Azonnali

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Azt követelik, hogy a középkor óta megtartott Ducasse D'Ath felvonulást távolítsák el az UNESCO világörökségi listájáról a feketére mázolt vadember figurája miatt.

Annyira felpörgött az ír határ kérdése, hogy még a német kancellár is elmondta, szerinte mik az esélyei Johnsonnak.

A születésétől siket Lee Duck-hee-ben senki sem hitt, amikor profi teniszkarriert álmodott magának. Ő az első siket, aki ATP-teniszmeccset nyert.

Négy fordulót kellett várni, hogy valakinek igazán szemet szúrjon a magyar lakosságú 16 ezres délvidéki város szurkolótábora.

A brit miniszterelnök szerint a kötelező vámhatár sérti az országa szuverenitását, és inkább modern technológia használatával oldaná meg.

A hét kérdése

Egy 34 millió forintos adakozás még bőven nem elég, de nekünk van pár ötletünk arra, hogy mivel lágyíthatná meg Tiborcz szeretett nemzetünk szívét!

Azért ide elnéznénk

Figyelemfelhívó bringatúra Budapestről Szentendrére augusztus 24-én délelőtt.

Beszéddel is készül. Augusztus 24-én, a pesti Jelen bisztróban.

Dumbledore wouldn't let this happen. Augusztus 31-én délután, Budapesten.

Gellért Ádám ad elő a Clio Intézet estjén szeptember 4-én.

Tokaj-Hegyalja legszebb falujában szeptember 13-án végig lehet kóstolni a helyi borászatok legjobb borait.

Ezt is szerettétek

Mire elég, ha Zuzana Čaputová elnök azt mondja magyarul, hogy köszönöm? Jarábik Balázs felvidéki elemző elmagyarázza.

A Coca-Cola ugyanolyan politikai termék, mint a Fidesz. Kár, hogy az előbbinek a magyar ellenzék is bedőlt, írja Techet Péter.

A véleménybuborékok ártanak jobban a demokráciának, vagy pártízezer „hülye” szavazó?

Az Azonnali birtokába kerültek a 2018-as szerződéseik: volt, ahol a kutatási pénznek nevezett összegből focipályát újítottak fel. Hogy mi?! Tényfeltárás!

Twitter megosztás Google+ megosztás